Gå til innhold

Reklamasjon privat salg.

Ranger emnet


DTM

Anbefalte innlegg

  • 1 year later...
  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei igjen.

 

Godt det er flere enn meg som syns denne kjøper er stokk dum, krever at denne skal fremstå som "ny", selv om den er 10 år, og er "trimmet"!

Bilen funker som faen den, men de har hengt seg opp i hva Bjørnstad bil "annbefaler".

BTW: Bilen ble ifjor(08) premiert med 1 plass beste sx i Nissan Sporting treff i Kristiansand!

 

Et bilde av bilen det er snakk om, uten hvit stripe i frontvindu, har sota vinduene i tillegg samt hvite blink i frontfanger!

 

679668cc085841afa35a6ec8dee3fb0b1822ce.jpg

 

Primera M6

 

 

 

Hei! Dette er det bare å legge på hylla og ikke tenke mer på...

Jeg kjører selv en Nissan 200sx S14a Z-Edition, å det er mye rart av lyder fremme i motorrommet... Det er ganske vanelig at disse motorene gir fra seg litt lyd, det er tross alt en 12 år gammel bil :)

Og en slitt kam aksel er ikke verdens undergang.. Har man råd til og kjøpe en sånn bil, må man også har råd til å skifte slitedeler... Ett kam kit fra utlande koster max 2 lapper med frakt, så jeg skjønner ikke hva kjøper sitter å knur taske og suttrer for... Slitasje er slitasje ;p Jeg kan ikke bare ringe til den forige eieren jeg kjøpte 200sx'en av og si at "DU, Turboen begynner og bli slitt, du må skaffe meg en ny", det blir noe i den samma skala :)

 

Det er en Trondheimer btw, har treft han ;)

bilnen skal vist være overhalt, hele motoren osv ;D

 

Bare sov godt å ikke tenk noe på det ! Jihaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja jeg har lagt både bil og en tulling til far bak meg, he he. Syns vel egentlig synd på gutten som har en far av slik rang! Det som er så merkelig er at bilen dukket opp på finn i sommer til salgs som en z-edition !!!! Dette er en Racing. Det er en masse merkelig som de skal ha gjort med den men, men. Sjekk ut finn kode 23534226, annonsen er gått ut på dato, men du får fram annonsen. Det er vist faren til gutten som selger! De holder til i Vallersund, sikker i Trondheims distriktet. Advokat spira ga opp tydeligvis etter at jeg sendte en haug med dokumentasjon rundt trimming, kontrakten hva som er selgers ansvar og hva som er kjøpers ansvar, osv, osv, osv. Har de gjort alt som det fremkommer i annonsen må de være gale! Eksosen var rustfri og i topp stand, Turbo hadde jeg fra før byttet til Gt28, Luftfilter var nytt! Stabstaga hadde jeg montert og det var ikke greddy! Men jeg hadde ikke bersa i skinnsetene ha ha som de klarte å skrive. Ho ho ho ho. De har tydeligvis byttet clutch, svinghjul og motor/girkasse fester. Men hvordan oppgraderer man en girkasse? Står ikke en tøddel om at motor er overhalt eller gjort noe som helst med, mmmmmmmmerkelig::partyon:

 

MVH

DTM

Muligens noe uforskammet, ifølge enkelte . . . . .

"JEG LEKER FORTSATT MED BILER !"

-07 Audi RS4 "konebilen"

-11 MB Vito 116 4x4 med "ALT" "Arbeidswagon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og si det slik, ALLE SR20, DE og DET motorene sliter med olje forsyningen til kammene via oljerøret som ligger over kammene, de kokser igjen og kan bli litt tette, og da slites kammene..

 

Vidre så er det 80 mil + i fra deg til eier av bil?

Steinsprut, slitte dekk ++++++ kan fint lages på denne avstanden.

 

Slitte kammer tar 2 timer og demontere, og sette inn nye, hadde jeg vært deg hadde jeg selv ringt Bjørnstad bil og tatt en skikkelig prat med de.

 

 

annonsen de la ut var full av skrivefeil, ikke spessielt advokat aktig ;)

 

og ut i fra alle delene de har lagt ut har nok bjørnstad tjent kronene sine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei.

 

Denne kjøper har nå tydeligvis gjort "ting" med bilen slik at den er uansett ikke slik den var når han overtok den. Tror han har brukt en masse tid og ressurser som i utgangspunktet var tull, men men. Han har også klart det kunststykket, for ikke å si tryllekunst å få den fra å være en Racing til å bli en z edition. Bilen er så vidt jeg vet pr nå avregistrert, kommer helt sikkert for salg mot våren !

 

Parkway:

Kjøpsloven kan ikke avfeie bevis om tillstand ved kjøpstidspunkt sånn uten videre, og alle vet vel at man tar en grundig sjekk/tilstandsraport av hva man kjøper fra private eller forhandler FØR man handler! Man kommer ikke rekende å angrer bare man ser at dekk er slitt, lyder fra motor/girkasse man ikke er sikker på og sist men ikke minst, stensprut på frontvindu osv osv osv , makan til virretullinger! Kort fortalt i denne historien så var det sjekket ut 66 punkter hos Bjørnstad bil, 53 av disse får B, god funksjon, 13 får C, usikker noe svak, Til orientering er A nytt ikke brukt! og nesten alle disse 13 punktene går på SYNLIGE feil bortsett fra disse "ulydene" fra motor man kun hørte med STETOSKOP . . . . . . . . .

Med smil om munn ramser jeg opp alle tretten(13) punkter som får C: 1:Ikke kjørt på bremseprøve grunnet lav frontspoiler, 2: Skeivslitasje dekk foran, (muligens feil på hjulvinkler?), 3: Samme gjelder dekk bak, 4: Ratt mangler airbag, 5: Mangler fremste del av lokariskjermer foran, 6: Små stensprut på frontrute, 7: Ulyd i motor, slitt kamaksel(innsug), 8: Oljesvetting på oljetrykkside på turbo, oljesvetting v/register VS, 9: Raper i 5 gir, 10: oljesvetting fra bakdiff, 11: Skade på frontfanger nedre del, 12: Slitt antirustbehandling, 13: Løst batteri, bagasjerom mangler trekk samt reservehjul og liten skade intercooler nedre del.

 

DTM

Endret av DTM
kompletterende opplysninger!

Muligens noe uforskammet, ifølge enkelte . . . . .

"JEG LEKER FORTSATT MED BILER !"

-07 Audi RS4 "konebilen"

-11 MB Vito 116 4x4 med "ALT" "Arbeidswagon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår