Gå til innhold

Norge har de dårligste veiene ifølge næringstopper i Europa

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

Største problemet her i landet, er jo at pengene blir brukt der det er mest å hente på stemmer, dvs i utkanten, og ikke der det er mest effektivt å bygge de.

 

Nei endre valglovene her i landet sier jeg, slik at ikke en 1 stemme i nord teller mer enn 3 i Oslo......

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, jeg innbilte meg at noen av dem var privat drevet men offentlig eid, men om du sier det er feil så tror jeg deg gjerne. :)

 

Og jeg har ikke påstått at det ville fungert mange steder i Norge, derav setningen; "...Men vi har muligens ikke så mange strekker hvor det kunne fungert..."

 

Haha, da tror jeg vi er enige. Som jeg skrev er de privat drevet, men jeg satser ikke nakken på at de ikke er offentlig eid - det er jeg nemlig ikke hundre prosent sikker på.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, da tror jeg vi er enige. Som jeg skrev er de privat drevet, men jeg satser ikke nakken på at de ikke er offentlig eid - det er jeg nemlig ikke hundre prosent sikker på.

 

Me neither.. ;)

...Dvs, jammen ikke sikker jeg heller. Prøvde å søke i Wikipedia, hvor det står nevnt konsesjoner osv, men klarte ikke få helt klarhet i det.. Gav opp fort, det skal sies :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tenk at vi betaler nesten 3000 kr i året bare i årsavgift for å ha en bil på veien:S

 

Jeg vet at dette er en heelt annen diskusjon, men den årsavgiften er også helt uten mål og mening. Det er jo samme beløp for meg i min Honda Civic (Som bruker 0.52 på milen) og for en annen som bruker 2 liter pr. mil!!!

 

Min onkel kjører en Toyota Auris 1.4 diesel, uten partikkelfilter. I følge Toyota spiller ikke dette partikkelfilteret (Som Norge vil ha) noen rolle på denne bilen, og at utslipper blir akkurat det samme. Så hva feiler det Norge?

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Toyota sagt at det ikke spiller noen rolle for utslipp av klimagasser, eller utslipp av CO2? NOx er fortsatt en faktor kan jeg tenke meg.

 

Forresten.. Hvor mye tror dere jeg koster staten når jeg kjører 20-30k i året, og piggdekk gjennom vinteren? Prøver å trøste meg med at jeg kanskje får litt valuta for veiavgiften min :D

 

Er digg på Kypros.. Der betaler man etter motorstørrelse, så en ny Golf med 160 hk har rundt 700 kroner i årsavgift :) Må forresten bare nevne at de er nummer 15 eller noe på undersøkelsen Norge er land nr. 48 på. Der er det vel rundt 30-40 mil motorvei, men ingen klager, det rekker nemlig fra ene siden av øya til andre. Litt annerledes her, hvor du knapt ser at du er kommet avgårde når man titter på kartet..

 

 

Eirik

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Toyota sagt at det ikke spiller noen rolle for utslipp av klimagasser, eller utslipp av CO2? NOx er fortsatt en faktor kan jeg tenke meg.

 

Eirik

 

 

jeg forurenser så mye jeg bare klarer jeg og stortrives med det, jeg vil ha palmer i hagen;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsavgift er oppskrytt, vi betaler nok avgifter og skatt som det er, men hvor blir alle disse pengene av? Politi, helsetjeneste osv er lutfattige, og har kraftige underskudd. Og disse fancy veiene blir det jo aldri noe av. Jeg har faktisk jobbet på sykehuset i Kristiansand, og vet litt om økonomi i helsesektor, så ingen vits i å kverulere der.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er forresten veiene nede i Kristiansand-området? Alle har vel kjørt E18 forbi Kristiansand, med den stygge fotoboksen midt i tunellen.. Den kommer brått gitt :D Men ja, hvordan er veiene der kontra andre steder?

Er du forresten fra Evje i Setesdal eller?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan dere ikke ta bilder av de "fine" veiene dere snakker om slik at alle kan se?

 

jeg mener ikke å si at dere lyver eller noe sånt, men hvor er det verste veiene, skriv hvilken type vei det er også(europavei, riksvei eller lignende)

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser på Frankrike f.eks. så er mesteparten av motorveiene der privatisert, altså at det er firmaer og organisasjoner som eier strekninger av motorveien (derfor det er en del bomringer rundt omkring). Men det er da altså opp til hver enkelt eier å ta vare på veistrekningen de råder over, og kvaliteten er langt over hva E6en fra Oslo - Gardermoen ligger på.

 

Mange lokale kjører utenom disse veiene i Frankrike for å slippe avgiftene da (det blir en god slump om man kjører mye...veiavgift go home) og det alternative veinettet er ikke mye bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største problemet her i landet, er jo at pengene blir brukt der det er mest å hente på stemmer, dvs i utkanten, og ikke der det er mest effektivt å bygge de

 

Helt Korrekt

Det gir også endel merkelige utslag, det er feks helt ok å bruke en Milliard på å bygge ei bru utpå ei øy med 45 innbyggere nordpå, mens i mine hjemtrakter har ny E6 vært planlagt i snart 30 år uten resultat, og ting tyder på ytterligere utsettelser.

 

Hvor mange må dø eller bli invalidisert på E6 gjennom Gudbrandsdalen før noe skjer????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår