Gå til innhold

Biltyv skutt og drept

Ranger emnet


wang911

Anbefalte innlegg

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skjønner hva du mener galaczy, men det er jo alltid to sider av en histore.. om den er sann eller ikke, det vet jeg ikke..

Men selvsagt, hadde det vært tilfellet at han skøyt fordi faren holdt på å bli overkjørt, så hadde jeg gjort det samme.

MEN! Nå må alle huske at det som er skrevet tidligere, er før denne påstanden har kommet ut..

 

Originally posted by Manuell-Stikke

 

Ja det er flagget reist... !! Lurte på hvor lang tid det tok!

 

jaha.. :rolleyes:

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by galaczy

jeg tror kanskje noen kommer til å tenke litt mer hvis dere leser dagens VG

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=206989

 

.....

Dette setter saken i ett helt annet lys..

men det skal ikke så mye vett til i skallen på en fyr til å skjønne at mannen beskytter sønnen sin.. men jeg hadde helt klart skutt mnot bile selv jeg, hvis faren min nesten hadde blitt kjørt ned..

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg virker det som to personer med jakt erfaring går ut for å jakte. Faren misslykkes og sønnen skyter det flyktende byttet bakfra.

Dette og holdningene til mange her minner meir om USA, Irak og Slike land enn et sivilisert land som Norge.

Heilt klart eg kan forstå alle som har lagt masse tid og penger i en bil at dei blir forbanna, men det er sikkert dei som kunne tenkt seg å skutt råkjørerer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zagato

På meg virker det som to personer med jakt erfaring går ut for å jakte. Faren misslykkes og sønnen skyter det flyktende byttet bakfra.

Dette og holdningene til mange her minner meir om USA, Irak og Slike land enn et sivilisert land som Norge.

Heilt klart eg kan forstå alle som har lagt masse tid og penger i en bil at dei blir forbanna, men det er sikkert dei som kunne tenkt seg å skutt råkjørerer også.

word

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zagato

På meg virker det som to personer med jakt erfaring går ut for å jakte. Faren misslykkes og sønnen skyter det flyktende byttet bakfra.

Dette og holdningene til mange her minner meir om USA, Irak og Slike land enn et sivilisert land som Norge.

Heilt klart eg kan forstå alle som har lagt masse tid og penger i en bil at dei blir forbanna, men det er sikkert dei som kunne tenkt seg å skutt råkjørerer også.

 

Ja..

 

Vantage: å ta et menneskeliv skal ikke gå ustraffet, uansett hvem du er.. når du trekker av ei hagle som du sikter mot en person, så gjør du ikke det for å få personen til å tisse på seg.. du gjør det for å drepe personen..

Men om det faktisk var nødverge finner vel en dommstol ut..

 

Guilty untill proven otherwise

..ja, det var ment som en liten spøk :rolleyes:

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe at han som drepte han stakkars biltyven får loven strengeste straff . Du går faen ikke ut med ei jaktrifle og skyter mot en bil der det sitter ett menneske inni . Jeg hadde også blitt irritert hvis noen hadde stjelt fra meg også , men jeg går ikke ut å dreper noen med ei jaktrifle . Bilen som det er snakk om er en stygg jævlig 4wd , er det verdt å drepe for en sånn bil ?? NEI!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KeLoN

Joda, men han er jo ikke fri.

Får håpe han får den dommen en morder fortjener..

Originally posted by jan

Får håpe at han som drepte han stakkars biltyven får loven strengeste straff . Du går faen ikke ut med ei jaktrifle og skyter mot en bil der det sitter ett menneske inni . Jeg hadde også blitt irritert hvis noen hadde stjelt fra meg også , men jeg går ikke ut å dreper noen med ei jaktrifle . Bilen som det er snakk om er en stygg jævlig 4wd , er det verdt å drepe for en sånn bil ?? NEI!!

 

La meg illustrere et tilsvarende eksepel til dere to:

 

Du og din kjære far er ute og spaserer en søndagstur, snakker om ting og bare generelt forbedrer far-sønn-forholdet deres. Plutselig blir dere angrepet av en kjent psykopat som i årevis har plaget hele samfunnet deres. Så, hvis dere skal stå ved det dere sier ville dere bare latt ham DREPE faren deres, fordi det er galt å drepe noen uansett, selv om det HELT KLART er i selvforsvar? Er det sånn dere mener det helst burde gjøres, burde dere kanskje få føle hvordan det er at noen i deres umiddelbare nære familie er nær ved å bli drept, og bare en selv har makten til å hjelpe den som er i fare.

 

Man har en PLIKT til å forsvare seg og sine; spesielt i dette tilfellet hvor politiet har vært så pokkers udugelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår