Gå til innhold

Biltyv skutt og drept

Ranger emnet


wang911

Anbefalte innlegg

Det var jo litt vel drøyt å påføre han biltyven akutt blyforgiftning da.

Biltyver burde få så masse svinebank at et lengre fengselsopphold til sammenligning ville fortone seg som

et ferieopphold i Paradis.

Straff fra politi/rettsvesen er jo som kjent ikke egnet til å skremme noen.

Proff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by tekNetium

 

La meg illustrere et tilsvarende eksepel til dere to:

 

Du og din kjære far er ute og spaserer en søndagstur, snakker om ting og bare generelt forbedrer far-sønn-forholdet deres. Plutselig blir dere angrepet av en kjent psykopat som i årevis har plaget hele samfunnet deres. Så, hvis dere skal stå ved det dere sier ville dere bare latt ham DREPE faren deres, fordi det er galt å drepe noen uansett, selv om det HELT KLART er i selvforsvar? Er det sånn dere mener det helst burde gjøres, burde dere kanskje få føle hvordan det er at noen i deres umiddelbare nære familie er nær ved å bli drept, og bare en selv har makten til å hjelpe den som er i fare.

 

.

 

 

"Men først terget faren din på seg "psykopaten" slik at han ble angrepet slik at du hadde din fulle rett til å drepe han........."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss sjåføren kom kjørende MOT faren og sønnen da kunne forhindre at faren blei kjørt ned kunne eg forstått det, men når biltyven etter å ha hørt ett hagleskudd flykter er det ikkje selvforsvar å skyte han bakfra.

Viss det er det kan eg vel skyte alle som ødelegger i nabolaget, enten det er med støy når eg skal sove eller dei som kjører 160 i 60 sona nede på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zagato

Viss det er det kan eg vel skyte alle som ødelegger i nabolaget, enten det er med støy når eg skal sove eller dei som kjører 160 i 60 sona nede på veien.

Det er forskjell på å være høylytt, kjøre for fort, og å oppføre seg som avdøde gjorde i lengre tid; kan ikke trekke dette inn i diskusjonen, det blir for dumt å drepe noen hvis man bare er litt irritert på dem.

 

"Men først terget faren din på seg "psykopaten" slik at han ble angrepet slik at du hadde din fulle rett til å drepe han........."

Ettersom jeg forsto det var det ikke slik denne saken forløp seg. Det er alltid å rett å beskytte seg i selvforsvar; men noen vil kanskje heller ta en kniv i øyet fra en psykopat enn å beskytte seg, virker det som om noen her mener...

 

skulle vært sånn som i USA. Rører ved andres eindom uten tillatelse er det bare å plaffe løs ! Jævla biltyvsoper fortjener å dø.

Word!

 

Ja, men er en av "seg og sine" en Pajero fra 80 tallet?

Bilen har etter min mening lite og ingenting med saken å gjøre, annet enn at herr Psykopat hadde tenkt å drepe faren med den, og antakeligvis selge den for profitt senere. Og jeg tviler på at faren har et så trivelig forhold til den slitne Pajeroen som jeg illustrerte lengre oppe. Visst fanken er biltyveri lavmål, men det blir feil å drepe noen over et nedslitt objekt som bare brukes til transport. Det blir som å drepe noen hvis de stjeler svigermor! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zibbit

skulle vært sånn som i USA. Rører ved andres eindom uten tillatelse er det bare å plaffe løs !

 

Jævla biltyvsoper fortjener å dø.

 

JA! Enig! La oss lage landet vårt slik som USA hvor våpen kåte jævler kan dra til en hvilken som helst gate og kjøpe seg et våpen!

Eller et bedre eksempel, USA, landet hvor 100-tusentalls mennesker blir drept hvert år! Man skal jo kunne drepe hverandre i USA, selvsagt, det er jo frihet til å gjøre hva du vil i det landet!

 

Men for all del, hvorfor bare biltyver, jeg hater de som ikke bruker blinklys, så jeg kan jo skyte dem, og de som kjører for fort kunne jeg også skutt, og de som sniker i bil og vanelige køer skulle jeg gjerne fått skutt...

:rolleyes:

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan bli vanskelig å trekke grensa på dette etterhvert.. hva skal en bøte med livet for???

 

 

 

Ser mer og mer ut som selvforsvar denne saken, og ikke et direkte drap..

 

Jeg hadde hvertfall ikke følt meg bra hadde jeg drept noen pga en bil, følt meg bedre hadde jeg banka de litt istedet..;) blir mindre straff av det...:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart viss avdøde i lengre tid har prøvt å drepe faren forstår eg at faren tok med seg skytevåpen for å forsvare seg, men ikkje at sønnen skjøt han bakfra.

Men slik eg forstod det fra VG er det noken journalister som skriver at bygda har vært plaga av biltyver og det er en himmelforskjell.

 

1 Journalister overdriver ofte for å selge storyen.

 

2 Det kan uten vi vet være andre som har herja tidligere og at det faktisk er første gangen fyren stjeler en bil.

 

3 Kjenning av politiet kan like mye bety at fyren er tatt mange ganger for råkjøring og eventuelt hjemmebrenning og slike ting.

 

4 Ingen av oss veit meir enn det som aviser og andre media har sopt i hop.

 

God jul og ikkje skyt for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zagato

Så klart viss avdøde i lengre tid har prøvt å drepe faren forstår eg at faren tok med seg skytevåpen for å forsvare seg, men ikkje at sønnen skjøt han bakfra.

Men slik eg forstod det fra VG er det noken journalister som skriver at bygda har vært plaga av biltyver og det er en himmelforskjell.

 

1 Journalister overdriver ofte for å selge storyen.

 

2 Det kan uten vi vet være andre som har herja tidligere og at det faktisk er første gangen fyren stjeler en bil.

 

3 Kjenning av politiet kan like mye bety at fyren er tatt mange ganger for råkjøring og eventuelt hjemmebrenning og slike ting.

 

4 Ingen av oss veit meir enn det som aviser og andre media har sopt i hop.

 

God jul og ikkje skyt for mange.

 

 

:)

 

bruke vg som kilde kan være skummelt.. overivrige skribenter der..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KeLoN

JA! Enig! La oss lage landet vårt slik som USA hvor våpen kåte jævler kan dra til en hvilken som helst gate og kjøpe seg et våpen! Eller et bedre eksempel, USA, landet hvor 100-tusentalls mennesker blir drept hvert år! Man skal jo kunne drepe hverandre i USA, selvsagt, det er jo frihet til å gjøre hva du vil i det landet!

 

Men for all del, hvorfor bare biltyver, jeg hater de som ikke bruker blinklys, så jeg kan jo skyte dem, og de som kjører for fort kunne jeg også skutt, og de som sniker i bil og vanelige køer skulle jeg gjerne fått skutt...

:rolleyes:

 

Norge har flere våpen per innbygger enn USA, så tilgangen på våpen er det ikke noe i veien med. Eller hvorfor ikke skyte mødrene som ammer barna sine i offentlighet? De irriterer meg, så da er det jo rett å skyte dem? Hadde vært flott å hatt en eneste diskusjon uten at folk kommer med så mye usaklig møl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta å les på http://www.agderposten.no

det er en lokal avis.

 

Han som ble skutt blir av mange betegna som en av "værstingene" i nærheten av der dette skjedde.

 

Han har blitt skutt flere ganger før, blant annet i forbindelse med narkogjeld. Og sa til avisa for noen månder siden at han alltid gikk rundt med våpen og skuddsikkervest.

 

Han er også kjent for å rappe biler og slakte de

 

står mye mere i avisutgaven enn på hjemmesiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

 

Norge har flere våpen per innbygger enn USA, så tilgangen på våpen er det ikke noe i veien med. Eller hvorfor ikke skyte mødrene som ammer barna sine i offentlighet? De irriterer meg, så da er det jo rett å skyte dem? Hadde vært flott å hatt en eneste diskusjon uten at folk kommer med så mye usaklig møl.

 

tror han kom med litt ironi muligens...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

 

La meg illustrere et tilsvarende eksepel til dere to:

 

Du og din kjære far er ute og spaserer en søndagstur, snakker om ting og bare generelt forbedrer far-sønn-forholdet deres. Plutselig blir dere angrepet av en kjent psykopat som i årevis har plaget hele samfunnet deres. Så, hvis dere skal stå ved det dere sier ville dere bare latt ham DREPE faren deres, fordi det er galt å drepe noen uansett, selv om det HELT KLART er i selvforsvar? Er det sånn dere mener det helst burde gjøres, burde dere kanskje få føle hvordan det er at noen i deres umiddelbare nære familie er nær ved å bli drept, og bare en selv har makten til å hjelpe den som er i fare.

 

Man har en PLIKT til å forsvare seg og sine; spesielt i dette tilfellet hvor politiet har vært så pokkers udugelige.

 

 

 

Hadde det vært saken så hadde psykopaten vært død , og jeg hadde blitt frikjent pågrunn av nødvergeparagrafen . De to gikk ut med hensikt for å skyte mot bilen . Og det er ikke nødverge i mitt syn . For å si det mildt så har de to en veldig dårlig sak . Men det er trist når noe sånt skjer .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er 22 åringen sluppet fri fra varetekt;) Det virker nå som om han bare prøvde å forsvare faren sin. Det er ikke kult å drepe nooen "bare" for en bil, men her er det snakk om litt mer. Og til en GOD del av dere: Hold diskusjonen på et saklig nivå:D Gidder dere?????????????????????????

Sierra-> FuckedOnRaceDay

MR 2 '86-> Solgt

Celica 87-> Ribba -> Spiker

Charade-> Solgt tilbake

Citröen ZX -> borte

Corrolla EE 80 --> Døde og gjennoppstod som en flyende filmstjerne--> Skikkelig død denna gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår