Gå til innhold

Chevy

Bruker
  • Innholdsteller

    153
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Tahoe
  • Biltype (eks Audi)
    Chevy
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    a

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Tveita

Chevy's Achievements

  1. Det kan være lurt å få sjekket ventilmekanismen før man begynner å bytte andre ting. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=47293&highlight=kammer http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=99869 Iflg. en bekjent som skrur disse bilene har dette skjedd på alle utgaver av 2.5 V6, også de siste med rullevippearmer. Noen holder andre ikke. Bare et tips.
  2. Tviler på at registeret er feil, er vel kjede på den motoren? Hvis du ikke finner ut av det er det vel bare å dra til Volvo-Botnhågen eller TIRB-Finnfjord. De har utstyr til å justere dyser.
  3. Dra bort på nermeste Felleskjøp-utsalg og kjøp en tube helsyntetisk sleggefett og et spettskaft (gummiert). Så bruker du spettskaftet til å presse sleggefettet mellom kammene og ventilløfterne. Kommer aldri mere ulåter i den motoren. :thumb Dra deretter til en servicestasjon og få byttet olje og filter på motoren, den nye oljen bør være Mobil 1:cool:
  4. Fint å høre at den startet, sjekk alle væskenivåer inklusive kjølevæske. Vet ikke noe om ditt kunnskapsnivå når det gjelder biler generelt og spesielt BMW, men den bilen du har er litt mere komplisert enn en Granada. Det er mulig at du må dra til et BMW-verksted for å få nullstillet styringsenheten for motoren før den vil gå rent. Har desverre ikke allverdens med tid akkurat nå da jeg er på vei til Spania, men det er mange kunnskapsrike mennesker på http://www.bmwguiden.no/forum.php?sid=0b5d233b32eee37f28899b309d1f907f
  5. Dette kan du enkelt teste ved å nappe av kontakten(e) på temperatursensoren som sitter nede på en av sidene på radiatoren. Så tar du en kort ledningsstump og to flate kabelsko og lager en jumpledning som du kobler mellom kontaktene slik at vifta går hele tiden. Deretter kjører du en tur i lav hastighet eller lar motoren gå på tomgang en stund, hvis temperaturen da ikke er for høy bestiller du ny temperatursensor og bytter den.
  6. PenguiN skriver: Det er nok mest sannsynlig sensoren på veiv som er gåen, hvis kamsensoren var gåen skulle motoren likevel gå, dog i nødmodus. V-åtterne har en coil pr. sylinder plassert over tennpluggene og således ingen høyspent-pluggkabler, om en coil går ad undas bør motoren gå på de 7 andre. ---------------------------------------------------------------- Instruksjoner for bytting av veivsensor: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/186191 Og kamsensor: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/63877 En nyttig webside: http://www.e38.org/
  7. Jeg tror nok det er veivsensoren som er kaputt. Måtte bytte den på min bil (540i) på ganske lav km-stand, da bare stoppet motoren uten noe forvarsel og lot seg ikke starte igjen.
  8. Tok taxi på jobb i dag jeg. Og her sitter man og tvinner tomler mens folka på teknisk forsøker å fixe maskinen såpass at man kan fly. Skal fly London Gatwick-Cilippi Dubrovnik til OSL i dag, så begynner å få dårlig tid. :iconsm
  9. BS! Holder man bilen i stand i Norge holder den også kjøring på Autobahn. (Hvis det da ikke er en Lada 1200)
  10. Jeg er gammal og kjører BMW, burde jeg slutte med det?
  11. Kjøpte en rensemakin for å fjerne noe mugg i Jaguaren som jeg driver å renoverer nå (veteranbilentusiast) , alt så bra ut i et par månder så var det plutselig mugg over alt, fikk kjøpe en kloroppløsning?? som jeg sprøytet på og fjernet igjen fra firmaet nevnt i mitt forrige innlegg. Alternativet var visst å utsette alt muggbefengt med minst 60 graders vaskevann etter som det jeg forstod..
  12. Ta en telefon til et firma i Oslo ved navn Mycoteam, da får du vite rette fremgangsmåte for muggfjerning da de driver spesielt med dette. Nummeret finner du i telefonkatalogen. :bok
  13. Vertikal bussjåfør på en måte (pilot)
  14. Jeg kjører bil til nærmeste flyplass, tar fly videre.. Hvor langt? tja, kommer an på hvor arbeidsdagen begynner, det være seg Molde eller London, noen ganger Stockholm..
  15. Takene på Corvette har vært et problem helt siden C4 kom på markedet. Ikke uvanlig at de sprekker under heftig svingkjøring..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår