Gå til innhold

Biltyv skutt og drept

Ranger emnet


wang911

Anbefalte innlegg

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skjønner deg godt, Vantage. Når bilen min ble stjålet fikk jeg også ekstrautgifter på 6-7000kr ( ikke at det er så himla mye, men det er ikke poenget ), og det er forbanna surt.

Nå så jeg på NRK, og jeg håper virkelig far og sønn slipper unna, men mest sannsynlig får de vel 6 års fengsel eller noe lignende.

 

Det er så typisk politiet å ikke reagere før det er for sent, og når de endelig får ræva i gir er det selvfølgelig ikke de riktige personene som blir straffet.

Faktum er at dette ikke skulle hendt!!! Hadde politiet på dette stedet gjort det de får betalt for skulle disse narkisene vært på avvenning/fengsel/institusjon o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vantage

Bare for å ta et eksempel her til alle dere som synes at han ikke burde vært drept. Jeg blei selv frastjælt den første bilen min, en volvo 240 jeg hadde lagt endel tusen i, ikke at det var kjempeille at den blei stjålet iog for seg, men jeg blei skikkelig lei meg når jeg henta den i Ulefoss, malt med kost i en fæl rødfarge, brutt opp alle dører og bagasjelokk, knekt rattlås, malt i seter osv.

Jeg vant saken i retten mot han som hadde gjort det, han hadde fra før drept faren sin, og før han rakk å åke inn for det han gjorde med bilen min og 200 andre sine (Da politiet gjennomsøkte gården der han og broren bodde fant de ikke mindre enn i overkant av 200 biler, 30 båter, et mobilt sagbruk, en lift og ei av brakkene til vegvesenet) drepte han en jævel til med 2 skudd i magen. Fortjener sånne folk å leve?

Fyren skylder meg 16.000 for skadene på bilen min, jeg hadde aldri gjort han noe.. jeg har fått beskjed om at jeg ikke får igjen noe penger, hverken av han eller staten (som utbetaler trygda hans). Den dagen han kommer ut, står jeg klar for å ta hevn.. Er DET så ille?? spank.gif

Fyren har allerede drept 2 stk, inkludert sin egen far, han lever på statens bekostning (av MINE & DINE skattepenger), og samtidig stjeler han bilen min for å herpe den, når han har 200 andre biler å velge mellom. DA mener jeg det burde vært lov å drepe fyren.

Og for å ha det på papiret; han blei tatt på fersken, så han kan umulig ha vært uskyldig!!

 

 

Dette er forskjellige saker. Isolert sett, fortjener en person som stjeler en bil å dø? Kan handlingen "biltyveri" rettferdigjøres med at vedkommende blir drept?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by triggerhappy

Slutt å syt om at alle menneskeliv er uendelig mye verdt osv., det er de ikke! For meg er bilen min MYE mer verdt enn livet til en knarker som prøver å ta den.

 

Du burde seriøst begynne å tenke litt. Mener du at en person ikke er verdt mere enn 130000kr?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by triggerhappy

Slutt å syt om at alle menneskeliv er uendelig mye verdt osv., det er de ikke! For meg er bilen min MYE mer verdt enn livet til en knarker som prøver å ta den.

 

 

Selvfølgelig kan bilens verdi i kroner og øre være noe annet enn hva eieren selv føler. Men for å snu på det, ville du drept et menneske for 130 000? Det er jo det du mener det er verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommy_erwin

 

 

Selvfølgelig kan bilens verdi i kroner og øre være noe annet enn hva eieren selv føler. Men for å snu på det, ville du drept et menneske for 130 000? Det er jo det du mener det er verdt.

 

 

Blir jo ikke det samme. Bilen har jeg et forhold til, det har jeg ikke til en bunke sedler.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Dette er noe helt annet da. Dette er en stor kriminell. Drapsmann. Det skal vel mye til for å drepe sin far. Og 200 biler, 30 båter osv.

 

Hvordan kan man vite hvem som prøver å stjele bilen din?

skal man gå bort og,

 

"Øy, har du drept noen før, å stjælt mange biler å sånn, for da har jeg lov til å ta deg"

 

Eller

 

"Øy, er det første bilen du noen gang stjeler for da skal jeg ikke gjøre noe annet enn å gå til politiet å anmelde dette når de har tid til å snakke"

 

 

Gidder ikke denne diskusjonen mer nå, det politisk korrekte hadde vært å gjemme seg bak gardina å ringe politi å betale egenandel for å få fikset bilen sin igjen. Men heldigvis er folk forskjellige

FORZA MOTORSPORT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da driter vi i å diskutere..

 

Men, jeg håper dere som mener det er greit å ta livet til en som stjeler noe, faktisk tenker dere om å ikke går inn for å drepe denne personen som forsøker eller har stjålet bilen din. Dere er vel rundt 19-20 år. Hvor artig er det å ha et liv på samvittigheten resten av livet?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok...nå begynner det å ta av her.

det var ikke kun at han var en biltyv han ble drept men lokalsituasjonen som drepte han.hadde det vært et rolig sted uten et anspent miljø hadde kanskje tyven slippet med hjernrystelse.

politiet sa på nyhetene i sta at de hadde rykket ut kl 0950.

forholdet ble anmeldt kl 0752 og politiet fikk også opplysninger om at han drev å herjet med bilen men rykket fortsatt ikke ut.

indirekte oppfordret politiet lokalbefolkningen til å drive borgervern da de ikke gadd å håndtere de diverse forholdene i den anspente bygda.

0813 fikk også politiet beskjed om at det var skjedd et drap men rykket fortsatt ikke ut.

 

å bli drapsmann og/eller se noen bli drept setter et enormt gnagende sår i sjela til hvem som helst og gjør fort at man får et psykisk handicap resten av livet.det finnes ikke nok alkohol eller tabletter til å lege en slik opplevelse.....

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi-maniac

fy faen så mange merkelige meninger noen har her:rolleyes:

kan vel ikke fosvare et drap pga et biltyveri?

tenk på den stakars familien da?nå som det er jul og greier..?

 

Helt enig med deg!

Nok en gang viser folk på forumet med sine uttalelser og meninger hvorfor det ofte kalles "fjortisforumet.net"

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen

 

Helt enig med deg!

Nok en gang viser folk på forumet med sine uttalelser og meninger hvorfor det ofte kalles "fjortisforumet.net"

 

Kan jeg spørre hvem som kaller dette for fjortissforumet.net? sorry for off topic....

 

Men det er deres om er brukerne som er forumet. Tenk litt på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye kan sies, men denne karer sjeler i hvertfall ikke flere biler mere.

litt synd att an strøk med da, men tror ikke skuddet var ment for å drepe heller da, vet ikke hva eg ville gjort men hadde eg hatt et våpen så kansje eg hadde prøvd å skremme han litt. men som sakt vet ikke.

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen

 

Helt enig med deg!

Nok en gang viser folk på forumet med sine uttalelser og meninger hvorfor det ofte kalles "fjortisforumet.net"

 

og du da??er du en gammel gris som oppsøker unge mennesker med suspekte hensikter.

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår