Gå til innhold

Sports motor til 240 med ca 500 hk ?

Ranger emnet


skibstad

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skibstad: trur ikke du har helt skjønt poenget her! ;) stort sett alle motorene som er nevnt her, er nevnt med hensikt for å putte i en 240..

 

Har du noen gang kjørt noe med i nærheten av 500hk eller er det bare fordi det høres tøft ut? Isåfall kan jeg skrive ut et ark hvor det står "Bremset 503hk hos bevergrenda bil&co"til deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster forferdelig mye å trimme :P Sliter selv bare med å overhale motoren og få bilen på veien generelt :) Skal sant sies at det akkurat datt inn ett nytt prosjekt på gårdsplassen som også stakk av med litt cash :P Går da skole og har ikke så fryktelig mye å rutte med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skibstad: trur ikke du har helt skjønt poenget her! ;) stort sett alle motorene som er nevnt her, er nevnt med hensikt for å putte i en 240..

 

Har du noen gang kjørt noe med i nærheten av 500hk eller er det bare fordi det høres tøft ut? Isåfall kan jeg skrive ut et ark hvor det står "Bremset 503hk hos bevergrenda bil&co"til deg ;)

 

har nokk de.. hadde du lest litt hadde du kansje sett at eg nå spør etter tips til ca 350 hk.. og skal ha ha de....

 

har ikkje tenkt å ha 850 T-5R motor i den bilen.. klarer meg me de i 850'en min.. skal være en B230FT med 16V topp.. leter bare etter noen som kan fårklare ha deler eg må sjifte for og få ca 350.

 

satte B230ET motor i den gamle 240'en min.. med haltech datasprut. koblet de til.. de var ferdigt mappet til den motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var vel ikke ei blå lilla stasjonsvogn, med masse plast og hadde vært et nokså stort anlegg i tidligere? litt usikker på fargen, men mener å huske den var blåaktig

 

den me xelent audio.. nei men han hjelpte meg og lærte meg litt. var med meg og satte i motoren.. min var volvo ocean blue. men me samme styling og en litt stygg spoiler fra bcb.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350hk er et greiere mål og ha i første omgang, men kan jeg få lov til og spørre hvorfor det må være 16v topp? Fordi det ser tøffere ut?

350hk er jo ikke no problem på 8V det, og billigere og lettere.

 

Gria med 2 liter 16v er at den har turbo originalt, eksos manifoild, kompforhold og slike ting ligger til rette ifra før av, på en 2,3 16 v må du senke kompen, lage grenrør og bygge om innsug tror jeg.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350hk er et greiere mål og ha i første omgang, men kan jeg få lov til og spørre hvorfor det må være 16v topp? Fordi det ser tøffere ut?

350hk er jo ikke no problem på 8V det, og billigere og lettere.

 

Gria med 2 liter 16v er at den har turbo originalt, eksos manifoild, kompforhold og slike ting ligger til rette ifra før av, på en 2,3 16 v må du senke kompen, lage grenrør og bygge om innsug tror jeg.

 

okey. må ikkje være 16v heller. bare eg får 350hk.. me solid motor som tåler litt råkjøring og spinning..

hadde vært greit å vite hva som må til.. eventuelt en liste over deler som må kjøpest til en b230ft motor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår