Gå til innhold

Sports motor til 240 med ca 500 hk ?

Ranger emnet


skibstad

Anbefalte innlegg

Dyrt og bygge motor.

Skal du ha det så mye billigere så er du avhengig av og ha peiling og gjøre mye sjøl eller ha gode venner/bekjentskaper som kan hjelpe til og gjøre mye for deg, men fortsatt blir det dyrt, må fortsatt kjøpe delene som trengs.

 

har en jeng med kompiser som er mekanikere osv.. som har en del greie på de motorene. så de er ingen problem.

 

så vis eg går ut fra en b230ft orginal og bjynner og bygge litt og litt. tar kam og veiver og stempel osv i første omgang å får alt i blocka til å tåle max effekt..

sp etterpå må eg jo kjøpe 16V topp osv...

 

har dere forslag til deler eg må få i blocka ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva slags volvo skal denna motoren i?

Åssen girkasse skal du bruke?

Har du skikkelige bremser og hvordan er understellet generelt?

 

For og si det sånn så holder det lenge med 300hk som funker, hvorfor skal du ha 500hk?

 

500hk koster deg nok rundt 150-200 tusen i ei sånn rødblokk.

Må ha ei girkasse som tåler effekten, da er det vel Tremec som gjelder, regne med ca 30 tusen med kasse, adapter og spakstell.

 

Skal du ha denna bilen til og fungere sånn nogenlunde så må du ha no bedre bremser og understell.

 

Får vel no big brake kit til og sette forann for rundt 10 lapper, no nye skiver, calipere og klosser bak så havner du fort på 15 tusen der.

 

Bilstein dempere, senkesett, harde foringer og stabstag blir fort 12-13 tusen.

 

Mye offtopic her, men med så mye hester så er det en del andre ting som må fungere også.

 

Mye billigere med 300hk, da får du girkasser som er mye billigere som holder, holder og oppgradere original bremsene med skikkelige skiver og klosser.

 

 

Lufter bare noen tanker ifra min side her.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags volvo skal denna motoren i?

Åssen girkasse skal du bruke?

Har du skikkelige bremser og hvordan er understellet generelt?

 

For og si det sånn så holder det lenge med 300hk som funker, hvorfor skal du ha 500hk?

 

500hk koster deg nok rundt 150-200 tusen i ei sånn rødblokk.

Må ha ei girkasse som tåler effekten, da er det vel Tremec som gjelder, regne med ca 30 tusen med kasse, adapter og spakstell.

 

Skal du ha denna bilen til og fungere sånn nogenlunde så må du ha no bedre bremser og understell.

 

Får vel no big brake kit til og sette forann for rundt 10 lapper, no nye skiver, calipere og klosser bak så havner du fort på 15 tusen der.

 

Bilstein dempere, senkesett, harde foringer og stabstag blir fort 12-13 tusen.

 

Mye offtopic her, men med så mye hester så er det en del andre ting som må fungere også.

 

Mye billigere med 300hk, da får du girkasser som er mye billigere som holder, holder og oppgradere original bremsene med skikkelige skiver og klosser.

 

 

Lufter bare noen tanker ifra min side her.

 

Helt enig med finken hær. D holder lenge med et 300hk+ oppsett hvis du skal ha motoren i en 240 som jeg går ut ifra siden du poster hær.

Skal man ha 500hk så koster d mye å bygge motor, du må ha driv verk og bremser som tåler d skal du ha noe utbytte av d. å ikke minst d krever en go del kunnskap for å få d til å fungere, marginene blir plutslig små når man kommer opp i slike effekter på rødblokk.

Dessuten er d få som egentlig vet hvor gått et ærlig 300hk oppsett fungere, virker som 500hk er et magisk tall som alle vil ha.

begyn heller litt i d små, med eks en 230fk motor som du trimmer opp litt etter hvert. da har du egentlig mer enn nokk effekt.

 

Har foresten en 2,7l 16v som jeg vurderer å selge, den leverer den effekten du vill ha. se kjøp/salg

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planen er ikkje plent 500.. men vil ha noe spesielt. å vis eg først skal bugge motor så vil eg den skal tåle oppgradering etter noen år.. uten at eg må kaste alle delene eg bjynte å bygge me.. er jo litt surt de og.

 

hva girkasse er bra nokk da ? manuell..

m46 tåler vel ca 250max ? etter som eg har fått fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å vis eg først skal bugge motor så vil eg den skal tåle oppgradering etter noen år.. uten at eg må kaste alle delene eg bjynte å bygge me.. er jo litt surt de og.

Det kommer nok til å bli kjørt i filler før det har gått et par uansett, så det behøver du nok ikke å beskymre deg over :D

 

Bil i det heletatt er jo et stort tap, og enda mer når man begynner å snakke om trimming.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok til å bli kjørt i filler før det har gått et par uansett, så det behøver du nok ikke å beskymre deg over :D

 

Bil i det heletatt er jo et stort tap, og enda mer når man begynner å snakke om trimming.

 

 

kjører trimmet 850 T-5R nå med ca 300hk. så eg har kontroll på kjøring så kommer ikkje til å krasje vis eg bygger en motor i en 240:) lr kan ikke si de sikkert da men.. kjørt noen år nå feilfritt i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dumt og begynne litt i det små og få litt kunnskaper og erfaring, ikke minst se at detta koster en del penger selv på moderate effekter.

 

Et bra utgangspunkt er og handle en 230fk med m90 kasse i sverige, det koster deg sånn ca ifra 6000-10000 tusen.

 

Overhalle den motoren, få den bra og kjøpe seg et data sprut, det er det dyreste komponenten og kjøpe inn, men også den delen som følger bilen/motoren ifra de originale 135 hestene og opp til 1000 hester hvis man virkelig skal bruke opp en masse penger.

 

Begynne der, bytte turbo så ere muligheter for 250hk da skulle man tro, sikkert oppunder 300 også, såklart med bytte av intercooler og annet småtteri.

 

Når du får bygd denna motoren inn i bilen, lagd ledningsnett og kobla opp sprutet, får det til og fungere og har understell og driverk som holder mål, da kan du begynne og oppgradere.

 

Det er sånn jeg ser på det, men har du over 200 tusen og legga i motor og driverk så ere bare og begynne og handle.

 

Skjønner den greia med og ta det litt etterhvert, men veldig kjedelig med en bil som ikke går, bedre og begynne i det små og ta det derifra.

 

300hk går ikke dårlig, stort hopp ifra originalt og opp til 300.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett der. men syns de var litt dyrt me 100 000. må være muligt å gjør de litt billigere :)

 

ja lykke til....ferdig motor til 100 000 kr er fornuftig. og i tillegg til dette kommer bensinsystem og alt annet man må forbedre for at dette skal funke.

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

850 med 300hk, er en her i bygda som har en sånn en, 300hk og 460nm trur jeg det var i den, dyns den går bra, men syns det er no helt annet med en bakhjulstrekker med 300hk.

 

stemmer.. feilhjuls trekk er noe dritt:) min er trimmet av jakobsen motor. JM en sørlending som har trimmet en del biler. tror han har hatt 5-6 stykker av 850 T-5R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere noen formeninger om hvilken bil eg skal velge da ? valge står mellom 140, 260 og 240 skal være veteranbil. så eg kan ha to biler. blir dyrt med forsikring hvis ikke.. T-5R'en er ikkje billig siden eg er under 25 år..

 

er de noe mer problemer å få tak i deler til 140 ? må nokk overhale bak aksling osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår