Gå til innhold

Golf 1 vs supra

Ranger emnet


Alfa

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by vilhelm

Aerodynamikken på en supra er 1000x bedre enn den golfen, men det er vel bpu++ da... men det er ikke noe single. Single turbo Supra med 600+ hk hadde tatt rotta på den der ass...

 

Vilhelm

 

600 hk supra på 1700kg (eller?) skal knuse en Golf med 420hk og 800kg?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel liten tvil om at en lett bil vil alltid kunne ta den store bilen i form for akselerasjon...

 

Ta Lotus Elise for eksempel... Gi den nok pulver så vil den dra fra omtrent ALT som finnes av biler.

 

Ja, den ville også spist denne Golfen til frokost (600-650kg+HP)

 

Men...

 

Toppfart derimot blir noe helt annet... Det er vel her de store motorene virkelig for bevist hva de er gode for...

 

Dessuten, så er det ikke alle som bare lever for å ha en racer, men som også ønsker andre ting (i tillegg)... Good looks, moderne utseende, stil og mange som er absolutt opphengt i å dra damer med bilene også..

 

Og da er det vel ingen tvil om hvilken av bilene som gir mest for "pengene".

 

Men faen så rått å se at noen virkelig gjør noe ut av bilen sin...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by S-2000

Det er vel liten tvil om at en lett bil vil alltid kunne ta den store bilen i form for akselerasjon...

 

Ta Lotus Elise for eksempel... Gi den nok pulver så vil den dra fra omtrent ALT som finnes av biler.

 

Ja, den ville også spist denne Golfen til frokost (600-650kg+HP)

 

Det kommer vel litt an på hvor mye pulver du putter i denne Lotusen det da:)

En Mk1 Golf med så mye hester går fryktelig fort vettu:)

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og putt like mange hester i Lotusen så har du en klar vinner.... Elisen... ;)

 

Det var med likt antall hester jeg snakket om, selv om jeg tror at Elisen ville vel tatt Golfen med et visst antall mindre hester også takket være overdreven aerodynamikk og lettvekt...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går ikke en orginal Supra som veier 1700kg med 320hk så sinnsykt bra da ;) har du over 220 hk i en golf I så skal du dra Supran lett ;) Se filem en gang til.. Golfen kjørte ikke fra Supran.. bare tok den igjen hehehe :) må passere fronten skal det telle... om du vinner med 1 cm eller 100m spiller ingen rolle osv ;)

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt har mye å si fra liten fart... men HK har mest å si i høyere fart. Suprane er jo kjent for highway rolls. Dette er grunnet at de er ganske tunge, men masse HK, og det er det som gjelder når du begynner fra stor fart (masse HK).

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vilhelm

Vekt har mye å si fra liten fart... men HK har mest å si i høyere fart.

 

For en smarting.. vekt har jo like mye å si uansett fart. Det er jo samme massen som skal flyttes uansett om du kjører i 30 eller i 100.. :rolleyes:

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

 

For en smarting.. vekt har jo like mye å si uansett fart. Det er jo samme massen som skal flyttes uansett om du kjører i 30 eller i 100.. :rolleyes:

 

det har mindre å si i høyere fart, da er det andre ting som spiller mest inn gitt. Hvorfor tror du Suprane tar omtrent alt av biler på highway roll a?

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår