Gå til innhold

a.d.b.

Bruker
  • Innholdsteller

    75
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Jevnaker

a.d.b.'s Achievements

  1. noen som kan priser/hvilke motorer som passer osv osv? (priser i sverige) 850 stasjonsvogn 95modell. Er bremser og drivverk osv relativt likt? vil ha større motor ;)
  2. Etter å ha hatt 850`n til undersøkelse, viste det seg (som antatt :D ) at den hadde bank i både det ene og det andre, og lagre både her og der ikke hadde det så godt.. det betyr: motorbytte. På volvo (i hønefoss) skulle de ha 30 000 for byttemotoren, og 12 000 - 15 000 for jobben, dvs. ca 45000 totalt. Det er jo endel penger, og det sies at det blir gjort i sverige for under halvparten? Derfor er det jo aktuellt å dra til sverige å få gjort det der, kanskje en litt sterkere motor og, hvem vet ;) Derfor lurte jeg på om noen visste om et verksted/volvoverksted som ikke er så altfor langt inn på svensk jord som de anbefaler/vet om e.l. ? mvh Audun
  3. takk for bra med svar! ventet kanskje ikke i 15 min med å sjekke olje, men iallefall et sted mellom 10min og 15min. Når det ikke fantes antydninger til olje på pinnen, tenkte jeg at det iallefall ikke kunne være fullt av olje. I ettertid ser jeg at det ser ut som om det har rent/kommet noe olje e.l. med eksosen siden det ligger en slags stivnet dam med noe greier i tuppen på eksosrøret. Bilen er nå sendt på verksted for at noen som har litt mer peil på "høring" og "seeing" skal se om de finner feilen. Om det er altfor mye olje, tappes den av også. Ble absolutt anbefalt å dra til sverige for å skaffe ny/brukt motor da det kunne spare inn 10000 - 20000, så da er jo ikke det umulig;) gidder noen å forklare hva skjørtebank/rådebank er for noe? Tror jeg har det riktig for meg, men skader ikke å være sikker;)
  4. hvor mye koster det for en "ny" motor? bør man ha ny motor når sånne ting har skjedd? kom igjen a folkens, les posten og prøv på noen svar ;)
  5. Har 3-4 spørsmål angående min volvo850 (2.4 liter, 10 ventiler 144hk), var ute og kjørte i går kveld, kjørte helt normalt, dro den på girene men ikke noe mer enn vanlig, og kjørte i normale hastigheter.. var på vei til hønefoss, kom meg mot det såkalte "gummikrysset" da jeg hørte en rar lav klikkelyd og tenkte hva faen. Skrudde av stereoen for å høre etter, det hørtes ut som litt klikking i vifteanlegget (har skjedd før), skrudde det av, men klikkingen fortsatte. Klikkingen ble høyere og høyere, og ble til en klanking, så jeg stoppet på tippen. Når bilen stod på tomgang klanket og klinket det noe heelt jævli, så jeg slo den av. Ventet noen min. og peilet olje: ikke antydning til olje på pinnen. Men oljelampen hadde jo ikke lyst? Dro med en annen bil og fikk hentet olje, helte til slutt på ca. 3 liter. Da stod oljen normalt høyt på pinnen. Klinke&klanke lydene fortsatte, men ikke fullt så høyt, peilte da jeg kom hjem (ventet noen min.) da var oljenivået like fullt som da jeg hadde fyllt. I dag tidlig derimot, stod oljen dritlangt opp på pinnen! 1) Hva kan være galt? Skjønner at det er noe fundamentalt, og at mye må sannsynligvis må skiftes. (hele motoren eller?) 2) Hvor har all oljen vært?:D 3) Hva kan være årsaken? 4) Hvorfor lyste ikke oljelampa? (den lyser under vridning av nøkkelen når alle lysene lyser under oppstart) hadde vært innmari fint om noen kunne oppklare en ting og to for meg, EDIT: Det hverken ryker eller har røket hvitt eller noen som helst annen farge av eksosen. Audun
  6. hvis man tenker litt på power to weight ratioen, så kan den supraen godt ha vært BPU++ eller single for den saks skyld. :rolleyes: Skal MYE til for å ta en så lett bil med så mye power! verdens råeste sleeper det der ass :D
  7. hmm.. mischief destroy mener du? den har jeg da.. hmm..
  8. Evjen: Sjelden jeg gidder å poste, men F-50 har da for faen ikke turbo. Selv om Koenigg gjør noe med det. F-40 har turboer ja.
  9. så vidt jeg vet er det slik i Norge også, iallefall i Hønefoss ved noen av lyskryssene. Blinker du kjapt med fjernlysene blir det grønt fra sidegatene.
  10. En kar jeg kjenner ble tatt i ganske høy fart i 50 sona inn mot skui. Da hadde han skikkelig grovt skjegg. Da han møtte opp på politistasjonen hadde han imidlertid barbert vekk alt skjegget. Han ble enig med politiet om at det umulig kunne være ham som kjørte bilen, ut ifra bildet. Politiet var enige og saken var ute av bildet.
  11. 1. www.bilforumet.net 2. www.to4r.com 3. www.exvitermini.com 4. www.wakechat.com 5. www.akutt-galskap.com :D 6. www.dagbladet.no 7. www.nforce.nl <- titte etter nye releases. EDIT: og selvfølgelig www.racingflix.com og www.cardomain.com
  12. etter gasspjeldet (bare) funker dårlig når gassern sitter før turboen. mellom turbo og manifold funker fint da.
  13. haha, da dreit jeg meg EN SMULE ut :D
  14. da har du faenmeg levd i eksil. plast&son har en god del iallefall søk på svenske firmaer, da finner du en del
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår