Gå til innhold

Utfordring: "Bygg" en BILLIG chevy smalblock...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Fortreffelig?

 

nåh... vi har en kar her i skien som skulle begynne å kjøre dragrace på sine gamle dager...

Han skulle på død og liv ha nedi den 500 cid jernklumpen..:klovn:

 

han endte med å bytte det meste etterhvert..., topper fantest det ikke den gangen han først fikk den igang, men er kommet alu topper og ett insug på markedet nå..

 

Han har vel motvillig gått med på å være enige med oss at verden hadde vært enklere og hatt mere kr på kontoen om han hadde valgt en ferdig CBB istden...:titties:

 

Nå sporer dette helt av her.........vi snakker 195cui for mye, la oss komme ned på verkstedgulvet igjen. Når du først får vann på mølla Bead med snikk snakk og CBB blir du aldri ferdig.:hellothere:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 573
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fortreffelig?

 

nåh... vi har en kar her i skien som skulle begynne å kjøre dragrace på sine gamle dager...

Han skulle på død og liv ha nedi den 500 cid jernklumpen..:klovn:

 

han endte med å bytte det meste etterhvert..., topper fantest det ikke den gangen han først fikk den igang, men er kommet alu topper og ett insug på markedet nå..

 

Han har vel motvillig gått med på å være enige med oss at verden hadde vært enklere og hatt mere kr på kontoen om han hadde valgt en ferdig CBB istden...:titties:

 

Fortreffeligheten gikk vel mer på at den var stor inni og liten utenpå, samtidig som materialkvaliteten var høy. Til mitt tiltenkte bruksområde i en lastebil-sleeper så trenger jeg masse volum i et meget trangt motorrom. Ca 400 hk kombinert med masse kraft ved lave turtall hadde vært god stemning...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sporer dette helt av her.........vi snakker 195cui for mye, la oss komme ned på verkstedgulvet igjen. Når du først får vann på mølla Bead med snikk snakk og CBB blir du aldri ferdig.:hellothere:

 

DU...

ta med deg aomholten og Hotrodder i kjelleren å bygg sinna 305...:klovn:

 

Vi venter i spenning på 350 hk, hjemmejusterte, med quad gasser , gamle pluggledninger, råten HEI fordeler og ja... kanskje du finner noen brukte plugger også... 150 kr spart der å vet du...:titties:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortreffeligheten gikk vel mer på at den var stor inni og liten utenpå, samtidig som materialkvaliteten var høy. Til mitt tiltenkte bruksområde i en lastebil-sleeper så trenger jeg masse volum i et meget trangt motorrom. Ca 400 hk kombinert med masse kraft ved lave turtall hadde vært god stemning...

 

kanskje meg...:klovn:

 

Hmm... kanskje hadde det vært noe å slenge i Dodge pick-upen min...:mat

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU...

ta med deg aomholten og Hotrodder i kjelleren å bygg sinna 305...:klovn:

 

Vi venter i spenning på 350 hk, hjemmejusterte, med quad gasser , gamle pluggledninger, råten HEI fordeler og ja... kanskje du finner noen brukte plugger også... 150 kr spart der å vet du...:titties:

 

Har 350'n min jeg kan kose med om jeg vil :D

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU...

ta med deg aomholten og Hotrodder i kjelleren å bygg sinna 305...:klovn:

 

Vi venter i spenning på 350 hk, hjemmejusterte, med quad gasser , gamle pluggledninger, råten HEI fordeler og ja... kanskje du finner noen brukte plugger også... 150 kr spart der å vet du...:titties:

Dette har du helt rett i, jeg har også noen brukt oljefilter og olje jeg, enda mer spart, brukte topppakninger til vortec har jeg også enda mer spart, nå begynner det å se ut til at jeg har spart så mye at jeg kan kjøpe ei 350 blokk. :ass: :win :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som sagt en overflødig 305... som evt. vil bli spiker hvis vi ikke frisker den opp litt..

 

Hvis du vipper av et toppdeksel og sjekker støpenummeret på toppene hadde det vært fint. Har toppene nummer 376450 på seg, er de bare å dumpe i nærmeste tjern eller metallinnsamlingscontainer. De har de minste ventilene, 1.7x" på innsug.

 

Jeg donerer gledelig et sett med 14014416 topper til oppmåling, som er de som satt på TPI-motorene i 85 og 86, samt L69 HO 305 fra Monte Carlo SS, Camaro og andre. Meste jeg har sett disse oppgitt til er 190hk da enten med TPI eller i Camaro med to slanger inn på luftfilteret. Skulle likt å sett potensialet i disse toppene, helt originale på en oppjazzet 305.

 

Så kan noen andre finne fram et sett med toppene som ble brukt 87-92 med senterbolt toppdeksler. Husk at det er til en god sak folkens!

 

 

Ellers, skal man basere bygget på vanmotoren Bead refererer til her, kan man nesten garantere at man må koste på seg flat top stempler (med ventilutsparinger/"briller") for å få et snev av komp. Jeg har selv en '82 305 fra van liggende, med stempler med stor nok kulp til å servere suppe til en middels sigøynerfamilie...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som høytstående befalingsmann og sykkelreparatør nedlegger jeg herved forbud mot overladingsrelatert snikksnakk i alle tråder som handler om amerikanske V-åttere. Det gis dispensasjon for de to Granada-trådene. Eventuelle andre dispensasjonssøknader må være meg i hende på mitt kontor innen i morgen kl 0800 norsk tid. I to eksemplarer...

 

Forbudet gjelder også alle former for kompressorer, herunder sentrifugalkompressorer. Forbudet gjelder i den tiden jeg bestemmer!

 

Sånn, da skulle det være avklart, så da er det bare å fortsette denne deilige tråden med klassisk åtterjuging av beste merke.

 

Kanskje vi skal trekke oss tilbake til hvert vårt vognskjul og begå en ørliten klassisk CSB alle sammen. Mitt bidrag vil bli en 283 med 283 hester, dog ikke med innsprøytning! Maksimalt tillatt volum er 307 cid.

 

Hansken er kastet, sett i gang!

 

PS

Nei, overlading er ikke tillatt!

DS

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hide

 

Tørr vi komma fram etter at stjernegrisen har klappet sammen skohælene holdt talen :adolf:

 

og nesten fikk enhver stakker til å stå rett som en syl ved PC´ og løpe til garagen som man var på første dagen på befalskolen med store planer om å nå langt...:klovn:

 

Men enig, holder iallefall eksosbremsene unna denne tråden.:rules:

 

Så håper jeg dere kommer fram til noen skikkelig gode oppsett, som dere kan redde rykte til den utsjelte 305 cid motoren...

 

283-302-327 er jo liksom klassikere, å de er det jo ingen som kaster, de er jo vært kr for orginalfolket...kapsler og hvite side å sånt ekle greier...:violin:

 

Skal bli spennede å se utover forsommeren..:titties:

 

Men gutter, han sa ingenting om Lystgass... :bump

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vipper av et toppdeksel og sjekker støpenummeret på toppene hadde det vært fint. Har toppene nummer 376450 på seg, er de bare å dumpe i nærmeste tjern eller metallinnsamlingscontainer. De har de minste ventilene, 1.7x" på innsug.
...diameter er ikke alt... du trenger 109% fyllingsgrad for å få minimum 350 hk i en 305 med 1.7" ventiler. Knappe 190 cfm @ 28" ved 0.58" løft inn og 5800 rpm med en minste dia i porten på et areale tilsvarende 1.5" rundt høl... med en halv millimeter større ventil har jeg da fått 227cfm ved 0.5" i mye rart av topper.. Er de portene virkelig så enormt annerledes enn "vanlige" 350-topper? Eller er det bare det at ingen har vett på å løfte ventilene sånn halvveis nok..?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår