Gå til innhold

350 stempler i 305 blokk, eller no!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er det jeg som har fått feil info av selger.Han påstod at det var en 350 så da jeg sjekket nummer på motor og topper så var det til en 305.Så påstod selger at det var 350 stempler og veiv.Når jeg da sjettet veivnummeret så var det også til en 305.Da sjekket jeg stemplene like godt og de var ikke 4", som de skal være i en 350?

 

Så da har jeg vel fått en 305 da!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jeg som har fått feil info av selger.Han påstod at det var en 350 så da jeg sjekket nummer på motor og topper så var det til en 305.Så påstod selger at det var 350 stempler og veiv.Når jeg da sjettet veivnummeret så var det også til en 305.Da sjekket jeg stemplene like godt og de var ikke 4", som de skal være i en 350?

 

Så da har jeg vel fått en 305 da!

 

Riktig konklusjon!

 

Det er ikke uvanlig å benytte samme "kropp" til flere motorer. Samme blokka kan ha forskjellig boring og det finnes også varianter med forskjellig slag.

 

En 305 er etter mitt skjønn en mye bedre motor enn 350. Den er litt mer "villig" på turtall og du får kraft nok ut av denne også.

 

Dersom du har spørsmål om tekniske ting rundt amcar anbefaler jeg deg først som sist å bli medlem av amcar. De har flinke folk i hele organisasjonen og svarer på alt. Ikke nesten alt, men alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke samme blokk på 305 og 350 med forskjellig borring. Sylinderveggene er av samme tykkelse og ettersom 305 har mindre borring i utgangspunktet kan du aldri borre en 305 med 3,76” opp til 4”som en 350

 

Det kjøpet der ville jeg klagd på i alle fall…. Må sjekke støpenummer før du kjøper vøt :)

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjøpet der ville jeg klagd på i alle fall…. Må sjekke støpenummer før du kjøper vøt :)

 

 

Ja det er ikke lett når selger er ca 250mil unna.

I etterpåklokskapens navn så er det mye som skulle vært sjekket først, bl.a andre plasser å få tak i motor etc.Manglet endel ting også, så å handle fra den personen igjen er utelukket.

 

Er rimelig sur nå!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den påstanden bør du ha veldig gode argumenter for å forsvare.

 

Dette er en fin guide for å bruke 305 blokker, det du sparer på å kjøpe en 305 motor kan du bruke på topper og cam, her er det trimdeler for under 10 lapper pluss innkjøp av motor kr. 1000, billig for å få 370 hk.

http://www.popularhotrodding.com/enginemasters/articles/chevrolet/0667_phrs_305_chevy_engine_blocks/index.html

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den linken er ikke at argument som forsvarer at 305 er en bedre motor enn 350.

Bedre vil vel ikke jeg si heller men at den har et godt potensiale og at den er grei å trimme hvis en b"bare" skal ha en 300 til 350 hester, fordi den er billig å kjøpe husk ALLE har ikke 25 tusen å putte i motor og da er vel en grei 305 på 375 hester GREIT NOK.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette er vel og bra, men det har ingen ting med "Professoren"s påstand å gjøre.

Nei har vel ikke det, men hvor skulle en motor være bedre en enn annen, det er vel det mann putter inni og over som teller, eller............

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår