Gå til innhold

350 stempler i 305 blokk, eller no!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

HER er motoren dere skal bygge fra...

En billig 305, hentet ut fra en 1980 mod van...

 

30junifrvsters025lite.jpg

 

30junifrvsters026lite.jpg

 

30junifrvsters101lite.jpg

 

Somdere ser så er dere heldige, den er komplett med agregater og skiten framme...

 

Viftereima må byttes, fordelerlokket er ikke pent, pluggledningene er ikke fine...

 

Aks pumpa på forgasseren fungerer ikke...

 

Luft filteret er ikke der...

 

er orginalt jerninsug på motoren, ogrinal topper, kam og neg doma stempler...

 

Det skal bygges motor, på budskjett... for så lite kr som mulig

 

Sterke 350 hk til en 4x4 Hi-lux...

 

Motoren skal være "i bilen" og startet når regnestykket er ferdig...

 

BYGG MOTOR, Skriv listen på deler/ innkjøpt hjelp,

leie av utstyr/spesialverktøy/momentnøkkel/ kjøp av verktøy DU som bygger ikke har...

Regne timer du sitter på nett og på tlf for å skaffe deler...

Bensinpenger til kjøring for å hente deler/skaffe hjelp/fikse ting...

 

 

 

Det dere konkurerer mot er denne, Sleggas gamle 355, påkostet 40.000, selges for 16000

Dart topper, headers, nytt innsug, forgasser, fordeler, alle agregater

 

a180lite.jpg

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så fram med kulerammene nå...

 

"bygg motor" med de prisene dere mener er riktig på de delene dere har/ vil ha på en seriøs 350HK 305...

 

Utfordringen er gitt dere...

 

Å det skal være billigt...

 

Å en 350 2 bolt, ja det får en for nesten samme prisen som en 305...

At cabben har garagen FULL av deler, ja det gjør at han er hestehoder forran andre...:D

 

HUSK:::Motoren skal i en Hi-Lux, med behov av dreimoment, ikke turtall og HK på topp....

 

Ikke bygge motor, bytte deler :topper, innsug og gasser, sette på hedders, pling ferdig kanke bli dyrt. Utenom i artikelen høvla dem toppene litt for bedre komp, høvling var det mye av før, er det slutt på dette. Hilux er ikke det en sånn "lett" bil trenger hp og turtall ikke dreiemoment vil bare vri hele bilen.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HER er motoren dere skal bygge fra...

En billig 305, hentet ut fra en 1980 mod van...

 

30junifrvsters025lite.jpg

 

30junifrvsters026lite.jpg

 

30junifrvsters101lite.jpg

 

Somdere ser så er dere heldige, den er komplett med agregater og skiten framme...

 

Viftereima må byttes, fordelerlokket er ikke pent, pluggledningene er ikke fine...

 

Aks pumpa på forgasseren fungerer ikke...

 

Luft filteret er ikke der...

 

er orginalt jerninsug på motoren, ogrinal topper, kam og neg doma stempler...

 

Det skal bygges motor, på budskjett... for så lite kr som mulig

 

Sterke 350 hk til en 4x4 Hi-lux...

 

Motoren skal være "i bilen" og startet når regnestykket er ferdig...

 

BYGG MOTOR, Skriv listen på deler/ innkjøpt hjelp,

leie av utstyr/spesialverktøy/momentnøkkel/ kjøp av verktøy DU som bygger ikke har...

Regne timer du sitter på nett og på tlf for å skaffe deler...

Bensinpenger til kjøring for å hente deler/skaffe hjelp/fikse ting...

 

 

 

Det dere konkurerer mot er denne, Sleggas gamle 355, påkostet 40.000, selges for 16000

Dart topper, headers, nytt innsug, forgasser, fordeler, alle agregater

 

a180lite.jpg

 

Jeg behøver ikke bygge, oppskriften ligger ferdig på nettet om noen tror på det eller ikke er ikke min bussines, det jeg sier er at hvis du har lite penger så er det billigere å trimme en 305 enn en 350 og du BARE skal ha eks. 300 hk. Feil eller rett??? (355 er jo bare en borra 350)

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg behøver ikke bygge, oppskriften ligger ferdig på nettet om noen tror på det eller ikke er ikke min bussines, det jeg sier er at hvis du har lite penger så er det billigere å trimme en 305 enn en 350 og du BARE skal ha eks. 300 hk. Feil eller rett??? (355 er jo bare en borra 350)

 

Bra om det ligger en oppskrift...:mat

 

skriv regnestykket nå...:titties:

 

I den nye tråden...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

hei er helt ny her inne, og forholdsvis ny med motor...

 

men har en 305 i bilen min, og har ikke råd til å lage leketøy av bilen min.

 

men hadde jeg kunne valgt, eller "pengepungen" hadde vært større ville jeg ha hatt en større motor ;D

 

uansett.. syns det er litt lite drag i oppoverbakker og ved forbikjøringer av tyske bobiler :P noe som det er nokk av oppe i nord..

 

er det noe/hva kan jeg gjøre for og få litt mere guffe i motorn?

snakker ikke 350hk til 10 lapper men noe som gjør at draget blir litt mere humant og at ikke jeg blir forbikjørt av flere

(vw poloer!!) i oppoverbakker :S

 

på forhånd takk

mvh oldsn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei er helt ny her inne, og forholdsvis ny med motor...

 

men har en 305 i bilen min, og har ikke råd til å lage leketøy av bilen min.

 

men hadde jeg kunne valgt, eller "pengepungen" hadde vært større ville jeg ha hatt en større motor ;D

 

uansett.. syns det er litt lite drag i oppoverbakker og ved forbikjøringer av tyske bobiler :P noe som det er nokk av oppe i nord..

 

er det noe/hva kan jeg gjøre for og få litt mere guffe i motorn?

snakker ikke 350hk til 10 lapper men noe som gjør at draget blir litt mere humant og at ikke jeg blir forbikjørt av flere

(vw poloer!!) i oppoverbakker :S

 

på forhånd takk

mvh oldsn :)

 

Hvis motoren din er bra, ikke bruker olje, kan du bytte til en annen kam, du kan også kjøpe noen brukte topper som er litt bedre en de du har, go så er det innsug og forgasser. Alt dette kan du få tak i brukt utenom kammen her kjøper du et kitt . Men for en 5-6 tusen inkl. pakninger så har du en 200-250 hester.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir du forbikjørt av poloer i oppoverbakker så ville jeg først ha sjekka at motoren går som den skal i utgangspunktet, før jeg begynner å trimme

 

 

hehe, ja motoren går fint.. den bruker ikke spess med olje men er ny skifta fra diesel, så den har bare gått 38,000

 

eneste er at det må justerest på kassa, den stagger litt når den får mye turtall.. er kjipt med automat men er ei forsterka kasse..

 

må skifte ratt stamme og, vår noe som gikk i stykker inni husker ikke helt hva, men har ny liggende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei er helt ny her inne, og forholdsvis ny med motor...

 

men har en 305 i bilen min, og har ikke råd til å lage leketøy av bilen min.

 

men hadde jeg kunne valgt, eller "pengepungen" hadde vært større ville jeg ha hatt en større motor ;D

 

uansett.. syns det er litt lite drag i oppoverbakker og ved forbikjøringer av tyske bobiler :P noe som det er nokk av oppe i nord..

 

er det noe/hva kan jeg gjøre for og få litt mere guffe i motorn?

snakker ikke 350hk til 10 lapper men noe som gjør at draget blir litt mere humant og at ikke jeg blir forbikjørt av flere

(vw poloer!!) i oppoverbakker :S

 

på forhånd takk

mvh oldsn :)

 

blir du forbikjørt av poloer i oppoverbakker så ville jeg først ha sjekka at motoren går som den skal i utgangspunktet, før jeg begynner å trimme

 

En slik problemstilling må behandles med største alvor. Jeg vil tro det er like guffent å bli frakjørt av Polo som av Yaris - og sistnevnte kan jeg av egen erfaring fortelle at er helt forferdelig. Og veldig dyrt...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja motoren går fint.. den bruker ikke spess med olje men er ny skifta fra diesel, så den har bare gått 38,000

 

eneste er at det må justerest på kassa, den stagger litt når den får mye turtall.. er kjipt med automat men er ei forsterka kasse..

 

må skifte ratt stamme og, vår noe som gikk i stykker inni husker ikke helt hva, men har ny liggende :P

På motoren din er det noen nr. prøv å se om du kan finne de, under toppdekselene dine står det nr på toppene dine se om du finner dem og legg de ut her så skal vi se, her er veileder: http://www.mortec.com/location.htm

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår