Håvard55 Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Hei. Skal ut og lakkere noen deler nå, og skal bruke bengalakk. Sprøyta jeg har er Biltema proff med 1,4 dyse. Så spm. er, Bør jeg tynne ut bengalakken med whitesprit? Evnt hvor mye skal jeg tynne ut f.eks. en liter benga? Håper på raskt svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Tror jeg brukte ca 1/3 lynol sist jeg holdt på med benga. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Står på BOKSEN hva du skal tynne med.. Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 10% med white sprite, står på boksen, tørketid osv.. såh... Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard55 Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Ja står tynner: white sprit.. men ikkr hvor mye. men jeg skal kjøpe 2mm dysesett til pistolen tenkte jeg, eller er det bare tull? trenger jeg tynne ut om jeg bruker 2mm dysesett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Oktober 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2008 Hvis det ikke står på boksen hvor mye den skal tynnes, så er det vel bare å tynne den til rundt 17-18 sekunder Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard55 Skrevet November 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 Har ikke sånn teller... Men hva trur dere om 2mm dysesett? Er ikke mye white sprit jeg trenger å blande ut med da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Temur Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 Om du blander med aceton/lynol holder bengaen seg blankere lengre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 Tenk om du hadde kjøpt deg litt slikkelig lakk, med rask herder, så hadde du fått ett bra resultat... Å 2mm dyseset.... jo det er fint til grov fyller eller Flake..Eller skal du slå ALLE verdensrekorder i siiiig:D 1,4mm er normalt...:thumb Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard55 Skrevet November 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 hehe.... nei altså skal bare gå over med noe maling på en motorsykkel som jeg skal kjøre med i vinter..... Jeg har planer om å pusse den opp når jeg får tid etterhvert.. Så benga er bare en midlertidig løsning for å få på noe farger og rustbeskyttelse. Men mest sannsynlig går jeg over med kosten på det meste, for det er bare en midlertidig rustbeskyttelse! Og en ting, hva er fyller og flake? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 Vel hvis du har planer om å pusse den opp senere, og da bruke skikkelige produkter, så er ikke benga noen god løsning for midlertidig lakkering. Fyller er en slipegrunning, og flakes er grove metallic flak, som som tilsettes i lakken, for å få effekt lakk Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard55 Skrevet November 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 Jeg bruker først en rustbeskytter under bengaen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 Jeg bruker først en rustbeskytter under bengaen. Du tok ikke det hintet som Boss kom med...:deng BENGAMØKKA har ingenting på bil/mc å gjøre om det ikke er russebil eller bilkrossbil... ALTSÅ en ting som skal kastes etterpå... Bengalakk går ikke sammen med vanlig lakk, så kliner du møkka på noesomhelst så må det sandblåses eller noe annet for å fjerne ALT, før du begynner med noe rep/restaurering... Så igjen...:D Bruk skikkelige produkter...:thumb Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard55 Skrevet November 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 hehe tar poenget ;) jeg har sandblåseutstyr så jeg skal nok få det av igjen. Men det er det at jeg ikke har tid til å pusse den opp nå for jeg må få skrudd den sammen sånn at jeg har noe å kjøre med. er lei av å kjøre gammal 165 1 mil hver vei i 20km/t hver dag :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 å...Kjører du God gammel MF :thumb Bruk heller noen spraybokser... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg