Gå til innhold

Lakke med bengalakk med sprøyte

Ranger emnet


Håvard55

Anbefalte innlegg

Joda benga kan bli fint det ;) men er ikke noe bra lakk da ;)

 

Lakka en av bilene mine med det ;)

 

22052008287.jpg

 

28052008165.jpg

 

Matt benga, tynna 10% med statoil whitesprite å lakka i ett poff i lakkboksen på flyplassen ;) Første heil lakkeringa mi faktisk, og ble ok :) Men er jo ødelagt for fremtidige lakkeringer da :/ men var lakka 3 ganger med sprayboks av forige eier så :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da jeg skulle lakke bilen min, kom det faen med på nesten 6 tusen i ekte lakk, det er ikke aktuelt iallefall på en gammal herje sierra!

 

Så ble benga, tynna den ut med spies/hecker eller noe i den dur tynner, biltema lakksprøyte å sto i en garasje en dag i juni.. kom på rundt 500 kr..

 

 

n586281178_869091_3601.jpg

 

n586281178_869094_4458.jpg

 

n586281178_1193968_2654.jpg

 

rud543653_032.jpg

 

Den er ikke superstrøken i lakk å finnish, men er en herjebil!

 

Får en ei ripe, er det bare fram med quick sprayboksen, å flekke, heilt samme farge ;) Kjørte av hele bakskjermen i sommer, sladde i en container å så var det ett øre som tok tak i skjermen, skjærte den av, å poppa på en ny en å lakka over ;)

 

edit; bare meg å han som lakka visste det var benga når vi lakkerte den, alle trodde det var ''ordentlig'' lakk, så litt vittig når folk står på sida bilen å forteller om historier der folk har lakka med benga å jævli det blir! :D

 

 

Skjønner ikke at folk orker å ødlegge bila sine på den måten der..

 

Koster deg ikke 6.000kr å lakkere en bil med vanlig lakk! det koster deg ca 2.000kr inkl herder, lakk, eventuelt også klarlakk om du skal ha.

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke my bengalakk ut? Bengalakk er dritt maling, men til billige biler som har levd ett langt liv, med sprayboks lakk og div under.. er den.. synd å si det, men OK!:P Fikk mange blikk fra folk når jeg kjørte e30'n, folk lurte på hvem som hadde lakka den, og om jeg kunne gjøre det med deres biler.

 

Men som du sier, ikke super heft i benga, uansett grunnarbeid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bildet ser den E30' jævli fet ut! men i virkeligheten tror jeg kvaliteten er en helt annen egentlig!

 

Men er du enig i at heftinga ikke blir det beste?!.. Whitespirit ødlegger jo bengalakken lissom.. du tynner den ut på en måte som blir det samma som å fjerne den vekk.. akkurat som at du har LAKK tynner, og TYNNER til å f.eks vaske vekk lakk. det er 2 vidt forskjellige..

 

Så hvordan denne bilen her vil se ut etter 1 år kan jeg tenke meg!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver du direkte tøv.

 

Gjør jeg?!.. Du vet hva WHITESPIRIT brukes til?... Vaske vekk maling som er f.eks vann og oljebasert.. Som f.eks da bengalakk..

 

Hvordan ser matte stykket ditt ut om du pakker sammen 100kartonger røyk og vil over grensa.. snuten tar deg og setter deg igjen med kun 2 stk etter lovlig kvote.. ?

 

Akkurat samme er greja med Bengalakk + Whitespirit = tynnes ut i den form at lakken ødlegges, og ikke hefter til bilen og vil bare flasse av og se jævlig ut!..

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tror DRFT-R mener, er at whitesprit er fettinnholdig og derfor ikke henger så godt som f.eks. vanlig tynner.

 

Aceton derimot, ja DRFT-R brukes også til å vaske vekk oljebaserte produkter, funker mye bedre som tynner enn whitesprit. Da blir ikke lakken matt etterhvert heller.

 

Så om du absolutt skal lakke med benga eller andre oljebaserte produkter, så tynn med aceton. Men husk maske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men igjen har du en hel hau av forskjellige TYNNER typer..tynner til vakse sprøyte, tynner til å vaske vekk lakk, tynner til å tynne ut lakken, så igjen forskjellige merker lakk har forskjellige typer tynner som brukes der igjen.. Man skal helst mikse og trikse MINST MULIG av dette, for før du vet ordet av dette koker lakken din og hele dritten krakylerer på overflaten.. Da har du gjort den en jobb du vil angre fælt på etterpå

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men white spriten er jo som en tynner, kun for og endre viskositeten på lakken slit at vi får sprøyta den å den flyter bedre, så dunster whitesppriten/tynneren ut og kun lakken blir igjen ;) Så på benga, har jeg en teori om at det ikke er lurt å blåse, slik som man ikke skal på 2k produkter, for og lage hinne og stenge løsemiddel inne ;) Er nok flere bil lakkerere her inne å titter, på denne tråden hvor alle hater benga MALING (A)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende Jotun ikke vet hva de driver med, men anbefalt tynner for Bengalakk er nettopp Whitespirit.

 

Men en får bedre heft og bra glans om en istedet for å tynne med WS varmer lakken/malinga til 40-50grader.

 

Alt dette tøvet om å "Ødelegge biler" er bare det-tøv, disse bilene er dusinvare-skroten er full av de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk orker å ødlegge bila sine på den måten der..

 

Koster deg ikke 6.000kr å lakkere en bil med vanlig lakk! det koster deg ca 2.000kr inkl herder, lakk, eventuelt også klarlakk om du skal ha.

 

 

Rart per hagen AS i krsand, skulle ha nesten 800 kr literen for sort vanelig lakk, og ca det samme for primer, + herder, tynner osv. Hadde det kosta 2 lapper hadde jeg jo kjøpt ekte lakk..

cosworth powered

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart per hagen AS i krsand, skulle ha nesten 800 kr literen for sort vanelig lakk, og ca det samme for primer, + herder, tynner osv. Hadde det kosta 2 lapper hadde jeg jo kjøpt ekte lakk..

 

hvor mange liter har du tenkt å ha på bilen din egentli??

En kompis skulle lakke primeraen sin med bengalakk. Tynna den ut å helte oppi biltema sprøyta si joda hva skjedde, de tetta seg noe jævli jeg brukte en halv time for å få bort driten. Det skal sies jeg ikke er noen proff men har lakka noen biler og jobba på div lakkerings verksteder + 1 år skole påå bil og lakk. Benga kan du kaste i båsse!

 

Koster vel 1500kr for 1,5 - 2l vanli 2k tett farge..

 

Men viss du lakker med vanli lakk, ikke kjip deg på klarlakk viss du skal ha metallic. Kammeraten kjøpte quick klarlakk på spann på Obs istedenfor skikkelig og den koker noe jævli.

 

Det er jo bare deleprisen som er forskjellig. Du må gjøre det samme forrarbeid samme hva lakk du skal sprøyte alikevel hvorfor gjøre all jobben å når du kommer til det punktet du skal lakke, slenger på benga å håper på det beste!?

1971 Ford Taunus 1600

1977 Ford Capri 1600

1964 Ford Zephyr 2,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ha 3 liter av værdt.

 

Kom ikke på 6 tusen, men var ikke langt ifra, var godt over 5 iallefall :)

 

 

For dette er en lekebil, spunnet til dekkan har eksoplert flere ganger, å 30 cm rundt hjulbuene er heilt jævlige, Så er aldeles ikke nøye, ville bare ha bilen svart jeg, men ble faktisk ganske bra til å koste ca 500 kr, så pussa meg å en kamerat den på 2 gode dager i sola..

 

En kompis sendte sin sierra til lakkering, kom på 12 tusen den, å den blei ikke lakka i motorom, kun det du ser + inni dørene,

 

 

ga 12 tusen for hele bilen min jeg..

cosworth powered

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakka denne med benga og tynna ut med Lynol. Brukte biltemasprøyta med 1.4 dyse.

SSA51445.jpg

 

SSA51444.jpg

 

SSA51443.jpg

 

SSA51442.jpg

 

SSA51441.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår