Gå til innhold

Deres mening om poleringsmaskiner

Ranger emnet


Aneurysm

Anbefalte innlegg

Hei, er litt intresert i dette med vedlikehold av lakken, og bruker kun Meguiars(pga jeg ikke gidder å kjøpe litt her og litt der)

 

Problemet er at jeg aldri blir fornøyd med poleringa, etter lakkrens er den veldig bra, men den ser omtrent lik ut i lakken selv etter både polering å voksing, så nå vurderer jeg poleringsmaskin.

 

Tenkte meg et budsjett på 1000,-, den blir polert kun 1 gang i kvartalet, så trenger ikke noe proff opplegg.

 

Og litt banne i kirka, men hvordan er disse på billigsjappene som Biltema, og nå også Jula?

 

Bruker den voksen som er i step 3. opplegget til Meguiars, bør jeg bruke en annen?

 

Vasker også med sterkeste såpa, samt Clay 2 ganger i året..

 

Noen tips til bedre resultat?

 

Mvh Joachim

Alfa Romeo 156 1,8 Ts - 2000

Alfa Romeo 164 2,0 Ts - 1992 (Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ille er lakken?

 

Hvis det er masse swirls og riper, må det korrigering til, å da tror jeg nok du må over 1000kr, hvertfall hvis dette er inkludert maskin.

 

Godkjemi.com har masse megs fra proff serien, koster en del. Bruker ikke mye meguiars selv egentlig, bare såpe og felgrens.

 

Du kan jo gå for:

 

Optimum Compound 220kr

Optimum Polish 220kr

 

da er vi oppe i 440kr i polish. Så må du ha puter, rubbe, poerings og finish pute. Ca 400kr

 

Da er vi oppe 840kr for poleringsprodukter, så trenger du en maskin. Biltema har jeg aldri prøvd selv, men man får som regel det man betaler for.

 

Også ville jeg hatt en god voks. Her er det veldig mye å velge i.

 

Megs Tech wax

Dodo Juice

Swisswax

Lusso oro wax

 

 

Ville satt budsjettet til 1500kr hvis jeg var deg. Eller så har du jo også menzerna polish :D:D

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakken er egentlig veldig fin, om man ser bort ifra noe steinsprut å slik.

Jeg er kun misfornøyd med selve polishen, og kun den :)

 

Så det jeg trenger er vel en god maskin og en god polish bare, men trenger jeg mer en 1 sånn, sånn man fester på polermaskina? :P

 

Har aldri brukt maskin før, så er også helt på halv 8 hva det gjelder navn osv ;)

Alfa Romeo 156 1,8 Ts - 2000

Alfa Romeo 164 2,0 Ts - 1992 (Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte da den 2 hodede polermaskina på Biltema, er jo ikke akkurat verdens undergang om den tar tidlig kveld ;)

 

Men går det fint å bruke de "putene" som var på den eller bør jeg skifte de ut, og eventuelt med hvilke puter?

 

Mvh Joachim

Alfa Romeo 156 1,8 Ts - 2000

Alfa Romeo 164 2,0 Ts - 1992 (Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den polermaskinen de har på biltema er noe dritt, brukte den sammen med meguiars tech wax 2, maskinen etterlatte voks rundt hele bilen, så måtte gå over for hånd heller, ble mye mye bedre:)

hvis du absolutt vil ha maskin kjøp en skikkelig kraftig en..

Maskin brukes vanligvis ikkje på voks. Maskin brukes til å ha på polering. For å ta av polering (og voks, lakkrens, lakkforsegling osv) brukes mikrofiberkluter. Ein klut pr middel.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den polermaskinen de har på biltema er noe dritt, brukte den sammen med meguiars tech wax 2, maskinen etterlatte voks rundt hele bilen, så måtte gå over for hånd heller, ble mye mye bedre:)

hvis du absolutt vil ha maskin kjøp en skikkelig kraftig en..

 

Har veldig lyst å anta at du har brukt for mye produkt og at det da har sprutet endel....men uansett tviler jeg på at det har så veldig mye med maskinen å gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe poleringsmaskin, men trenger noen råd!

Har veldig lyst til å kjøpe en Porter Cable 7424 fra USA ( http://www.autogeek.net/poca74hdpl.html ) men trenger en omformer, noen som vet hvor jeg kan kjøpe en omformer btw!

 

Men hadde også verdisatt hvis noen viste om noe bra Poleringsmaskiner i NORGE helst ikke til over kr. 3000

:thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår