Gå til innhold

hei jeg skal kjøpe passat men vilken

Ranger emnet


smeden

Anbefalte innlegg

hei jeg lurer på og kjøpe meg en passat mod 1997-2001

 

ka e svakheten på disse bilen har fått beskjed om og holde meg unna 1,6.. grunne liten motor osv

 

 

 

men vilken motor e best 1.8 eller 1,8t

 

 

va er forskjelle svakheter og ka som e bedre på de forskjelleige

motorene

 

 

vet 1,8 kan få feil på motorstyringa

 

men veit fin lite om 1,8t

 

 

men en 1.8t som er gått 217000km e det lang for det motorn

 

og ka tid pleier og probleme og komme på km????

 

 

 

takker for hjelpa

vw passat.... godshit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste problemene kommer GENERELT på 200.000+ Men alt kommer jo ann på hva forige eier har byttet og om han har tatt godt vare på bilen..

Jeg ville gått for Turbo!

 

kas problem tenker du på da? toppakknigen drivaksel ???

 

 

ja har veldi lyst på turbo... tror det blir det hvis eg finner en

vw passat.... godshit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste problemene kommer GENERELT på 200.000+ Men alt kommer jo ann på hva forige eier har byttet og om han har tatt godt vare på bilen..

Jeg ville gått for Turbo!

 

Ikke si sånn da har akurat kjøpt meg en som runder 200 nå. Men den har blitt tatt vare på. Alle servicer fulgt opp på merkeverksted fra den var ny. Håper den holder en stund til før det melder seg noen problemer.virker tight og fin uten noen ulyder foreløpig. Er en 97 mod foresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg lurer på og kjøpe meg en passat mod 1997-2001

 

ka e svakheten på disse bilen har fått beskjed om og holde meg unna 1,6.. grunne liten motor osv

 

 

 

men vilken motor e best 1.8 eller 1,8t

 

 

va er forskjelle svakheter og ka som e bedre på de forskjelleige

motorene

 

 

vet 1,8 kan få feil på motorstyringa

 

men veit fin lite om 1,8t

 

 

men en 1.8t som er gått 217000km e det lang for det motorn

 

og ka tid pleier og probleme og komme på km????

 

 

 

takker for hjelpa

 

 

Det vanligste problemet med 3B er forstillinga, lenkearmer o.l. Det er en dårlig løsning fra Volkswagen sin side, og den må byttes oftere enn normalt. Men man kan få kjøpt forsterka deler, har ikke prøvd dette selv, men har hørt at det skal være bra. Det har også vært en del problemer med det elektriske, som f.eks el.vindu og sentrallås, men dette er noe som man finner på mange andre VW også. Bortsett fra det så er den som hvilken som helst annen bil med noen år på ræva. Ta de vanlige standard sjekkene når du skal handle bil, og pass på at den har fått oljeskift ofte og at det ikke er vått i gulvet (er mye elektronikk under gulvtrekket). Det har ikke noe å si hvor langt bilen har gått hvis forrige eier har tatt godt vare på den, men som sagt forstilling burde være byttet hvis den har rullet langt. Pass også på at registerreima er byttet på riktig intervall, hvis du ikke er så glad i å skru selv, så kan det koste noen tusen på verksted.

 

Når det gjelder motorvalg, så er 1,8 turbo absolutt å anbefale. Diesel er jo ikke billig å kjøre med lenger, og 1,8t er mye morsomere! Kjøper du en 1,8t så ville jeg funnet en med manuell girkasse, ettersom denne tåler endel trimming. Det er gjerne sånn at man vil chippe 150hk`ern til ca 200 hk, og dermed så er man fort bitt av basillen. Da er det greit å slippe skifte av girkasse og ledningsnett og hjerne.

 

Personlig synes jeg passat er en god bil med mye potensiale enten du vil ha den helt original til familiebruk, pimpe den opp med masse plastikk på, eller trimme den fine og villige 1,8t motoren til en famile-racer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay takker for den infoen er det noe spess plasser eg må se etter rust har merka at det er en del passater med russ på hjulbuekanten og på bagasjelokke med nummerskilte

 

men va burde jeg se etter på motoren.. og høre etter og kordan e det med rævkjørte 1.8t? er det mangen av de?

 

kordan en diseln 1.9tdi? e det nokka utsette på den`??

 

 

takker for hjelpa

 

 

men det som er synd nå er at det er litt tørke på passat 1.8t

men men kommer vell et gullkjøp snart eg må ha manuell ikkje nokka automatt fitte:aug: :aug:

vw passat.... godshit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay takker for den infoen er det noe spess plasser eg må se etter rust har merka at det er en del passater med russ på hjulbuekanten og på bagasjelokke med nummerskilte

 

men va burde jeg se etter på motoren.. og høre etter og kordan e det med rævkjørte 1.8t? er det mangen av de?

 

kordan en diseln 1.9tdi? e det nokka utsette på den`??

 

 

takker for hjelpa

 

 

men det som er synd nå er at det er litt tørke på passat 1.8t

men men kommer vell et gullkjøp snart eg må ha manuell ikkje nokka automatt fitte:aug: :aug:

 

 

Nå har jo passat 3b galvanisert karosseri, så det burde være minimalt med rust, men hvis bilen har, eller har hatt felger og dekk som har tatt oppi hjulbuene ved f.eks feil inpress eller for mye senking, så kan det selvsagt være slitt av noe lakk og det kan ruste. Når det gjelder bakluka, så har jeg det samme problemet på min passat. det falt av en stor flekk med lakk rett ved den lista på bakluka som skiltlysa liggeri. Det kan være en svakhet kanskje, men det er jo noe som går an å fikse på.

Når det gjelder 1,8t maskina så er det greit å høre etter om den går pent, og ikke "klakker" eller tikker. Det kan skje på noen motorer at oljesilen går tett i bunnen, og at den kan miste oljetrykk, noe som er ganske tidskrevende å reparere. Pass på at reg.reima er skiftet og hør ellers etter de vanlige "ulydene". Disse motorene er jo bygget med store marginer og tåler mye juling, så hvis du finner en som har service-hefte, relativt lav km.stand og er original(ikke chippet), så vil jeg mene på at det er et ganske sikkert kjøp. Dessuten så er det alltid best å kjøpe en original bil som ikke har blitt tuklet alt for mye med, da har du full kontroll på hva som blir gjort hvis du vurderer å trimme den selv.

1,9 tdi har jeg absolutt null erfaring med, men det skal jo være en ganske skuddsikker motor det også da! Masse Nm og bunndrag, men skal jeg være helt ærlig så ville jeg aldri vurdert en diesel mot 1,8t motoren, men det er smak og behag som så mye annet.

 

Sist jeg kikket på finn.no så var det iallfall ikke "tørke" på 1,8t passater, snarere tvert imot. Du kan jo finne de helt ned i 50-60 tusen.... De synker litt mye i pris synes jeg...gruer maeg til å kvitte meg med min. Fortsetter det slik så kan jeg vel snart bytte min i ei kasse pils... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for infoen

 

 

jeg er ganske kresen når det gjelder bil derfor eg syns det e tørke

 

for eg vill enten ha den i svart-mørkblå-grå..metalic

 

 

og helts ha komplett service og lav km..

 

 

og ikkje for dyr eg vet liste prisen på en døn strøken passat 1.8 personbil.. e 54tusen fra merkeforhandler

 

 

det e det eg erfarer fra naf

vw passat.... godshit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

åååå eg skjønner ikkje korfor alle setter prisen sånn ca 20000kr i over pris på passaten sin greit nokk veit man blir veldi glad i bilen sin ogsånt men herregud man kan ikkje kreve 20000kr mer en ka liste prisen hos møller på en strøken passat 1.8 skjønner ingenting lengre

 

 

er på utskikk etter en passat 1.8t eller 1.8 men som ikkje er gådt for langt... men enten er det en som lyger deg opp i tryne og skal ha blod pris... pluss begynne og bli litt tørke på 1.8 mest 1.6 som selges no

 

 

eg ser etter passat 1.8t eller 1.8

 

til rundt 40-50tusen men enten e de gådt for langt eller så e de overprisa

vw passat.... godshit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå eg skjønner ikkje korfor alle setter prisen sånn ca 20000kr i over pris på passaten sin greit nokk veit man blir veldi glad i bilen sin ogsånt men herregud man kan ikkje kreve 20000kr mer en ka liste prisen hos møller på en strøken passat 1.8 skjønner ingenting lengre

 

 

er på utskikk etter en passat 1.8t eller 1.8 men som ikkje er gådt for langt... men enten er det en som lyger deg opp i tryne og skal ha blod pris... pluss begynne og bli litt tørke på 1.8 mest 1.6 som selges no

 

 

eg ser etter passat 1.8t eller 1.8

 

til rundt 40-50tusen men enten e de gådt for langt eller så e de overprisa

 

 

En passat til 40-50 tusen har som oftest gått langt....

Overpriset? Husk at alle legger inn prutemonn på prisen...

 

P.S:

Er prisen du har fått hos Møller "inn pris" eller "ut pris"?

Husk at prisen på disse bilene varierer enormt basert på motor og utstyr. Vi snakker lett om en differanse på 20-30000 på kjipeste modell VS godt utstyrt modell ved samme årsmodell og kilometerstand.

Hvis du på død og liv må suttre, så bør det være hos banken etter mer penger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår