Gå til innhold

Fjerning av fastbrent olje?

Ranger emnet


Eplejus

Anbefalte innlegg

Hadde et uhell idag hvor en tett catchtank førte til at de ble for mye vakuum i motoren og peilepinnen blåste ut sammen med en god del olje.

Resultatet ble at meste parten havnet på grenrøret og tok fyr.

Blårøyken velta ut av hjulbuer og så kun en sky av røyk bak meg. Dette skjedde jo selvfølgelig midt på E6 i 100kmt så dere kan tro jeg dreit på meg...

 

Men til spørsmålet, hva produkt egner seg til fastbrent olje? Vanlig avfettningsmiddel fungerte heller dårlig...

-Nissan 200SX S14A '99

http://www.eplejus.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et uhell idag hvor en tett catchtank førte til at de ble for mye vakuum i motoren og peilepinnen blåste ut sammen med en god del olje.

Resultatet ble at meste parten havnet på grenrøret og tok fyr.

Blårøyken velta ut av hjulbuer og så kun en sky av røyk bak meg. Dette skjedde jo selvfølgelig midt på E6 i 100kmt så dere kan tro jeg dreit på meg...

 

Men til spørsmålet, hva produkt egner seg til fastbrent olje? Vanlig avfettningsmiddel fungerte heller dårlig...

 

Moralen her må være å lede olja fra oljefella tilbake til veivhuset. Videre er jeg usikker på hvordan tett veivhusventilasjon kan føre til undertrykk. Det er viktig å være klar over at jeg representerer veivhusventilasjonspolitiet :)

 

En annen ting du trenger er noe som fjerner dritt fra førersetet...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at du kan få det vekk meg Dp engine cleaner.

Fåes hos scandicshine.no

 

Synes denne er helt rå selv, dritten løsner når du sprayer på. Prøvde på motoren min, og der var det mye som satt godt når jeg fikk den!

 

Også noe gamle oljerester, er vert å prøve hvertfall.

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår