Gå til innhold

Olje i kjølevæske, hva er galt?

Ranger emnet


brunauge

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat kjøpt en Vw Polo 1997, 1,6l.

Ser nå at det er olje i kjølevæska, og lurer på om noen kan bekrefte hva som er galt og hva jeg må gjøre.

Stemmer det at topp-pakningen er gått, dette koster vel ca 10000?

 

Hørt at jeg kan heve kjøpet iflg kjøpsloven, noen med erfaring om dette?

 

Niklas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik rep. på verksted kan fort komme opp i 15000.

 

Har du snakket med forrige eier om dette? Kjøpte bilen "som den står" og hva betalte du for bilen?

 

Hei, og takk for kjappe svar.

Tenkte å ringe forrige eier nå.

Jeg har ikke nok kunnskap om bil til å sjekke sånt på forhånd, men fikk en VW mekaniker til å se på den nå, har fant ut dette, han sa at rep kommer på ca 10000.

I kontrakten står det ingen ting om stand.

Jeg ga 18500 for bilen, etter litt pruting.

 

Det jeg gjør nå er å ringe selger, be om 10000 i avslag, eller så hever jeg kjøpet.

Går ikke det er det fram med advokaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik rep. på verksted kan fort komme opp i 15000.

 

Har du snakket med forrige eier om dette? Kjøpte bilen "som den står" og hva betalte du for bilen?

 

Hei, hvis det står i annonsen "som den står", hvilke rettigheter har jeg da egentlig?

Betyr det at jeg ikke kan klage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler under 20000 kr anses som reprasjonsobjekter, så hvis selger tar tilbake bilen skal du være glad. For rettigheter har du lite av i et slikt tilfelle.

 

Fatter ikke at folk kjøper bruktbiler uten å få med seg noen som har litt peiling på hva de skal se etter.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han kan jo si han ikke viste om det, hvordan skal man da gå frem? ;)

 

Da må man kjøre den så noen kan se på det å vurdere om det faktisk var noe galt da du kjøpte den.

 

Men som sagt litt lenger opp i tråden, bil under 20 000 så er det ikke mye vits.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 års reklamsjon på bruktbil kjøp om selger er en privat person..

 

Spørsmål:

For vel 2 år sidan kjøpte eg ein brukt bil frå ein privatperson. For kort tid sidan havarerte motoren, og eg tok kontakt med seljar. Han avviste ansvar i saka og hevda attpå til at reklamasjonen var sett fram for seint. Kan dette vere rett? Er ikkje reklamasjonsfristen 5 år?

 

Svar:

Reklamasjonsfristen på 5 år gjeld ikkje ved kjøp mellom privatpersonar. Her vil reklamasjonsfristen vere inntil 2 år. Dette betyr at du har reklamert for seint. Det er heller ikkje nokon automatikk i at seljar ville ha vore ansvarlig for motorhavariet, sjølv om du reklamerte innan 2-årsfristen. Du måtte i så fall kunne bevise at motorhavariet skjedde på grunn av feil som kunne førast tilbake til kjøpstidspunktet.

 

Ver merksam på at dersom det er mindre enn 5 år sidan bilen vart seld av ein yrkesseljar kan du som hovudregel rette reklamasjonen mot denne yrkesseljaren

 

http://forbrukerportalen.no/faq/1023106611.96

 

 

 

 

lever tilbake bilen og få igjen pengene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår