Gå til innhold

OK bil? Seat Leon 1,8T 180hk

Ranger emnet


Zamot

Anbefalte innlegg

Har siklet litt på en slik.

Noen som har erfaring, eller vet hva man bør tenke på eller sjekke ved kjøp av en slik bil? (typiske feil o.l.)

 

Har sett på en som koster kr 200k fra forhandler og har gått 100k. Er dette en grei pris?

 

Årsmodell 2000. Var greit ustyrt, med bl.a. hengerfeste, AC, el vinduer osv. samt at jeg fikk se alt som var gjort med bilen, og det var kun normale servicer + småtterier.

 

Er det noen som har peiling på hvor mye det kan koste for fanger/sideskjørt/bakfanger til denne? Cuprafangeren er mye tøffere! Noen linker til styling-butikker med bilder + priser!???

(Samt lakkering av den/de og eventuelt de svarte listene på dørene..)

 

(Andre forslag til biler til oppunder 200k, som går greit og er kule samt har litt utstyr og ikke er for gamle?)

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Høres ut som et helt greit kjøp, er da egentlig en VW/audi i en annen innpakning. Motoren er den samme som du finner i bla Audi TT og Golf GTi Jubileum...

Fordelen med å kjøre med Seat i grillen og TT under panseret, er prisen. Noen feil har bilen vært plaget med, som bla...

 

- Feil med rele på motorstyring til TDi motorene (Gjelder tidlige modeller.)

- Stor klutsjslitasje på 1,6-liter. (Bedre holdbarhet på klutsjer på TDi og 1,8 Turbo)

Diverse: - Kast i bremsene (kjenn etter risting i rattet ved bremsing).

- Dårlig virkning på parkeringsbremsen.

- Baklys som ikke fungerer.

- Det er rapportert om problemer med bremsekraftforsterkeren.

- Problemer med forakselen.

- Problemer med kombiinstrumentet.

- Prøv om de elektriske vindusheiserne fungerer.

 

Bilen er i hvertfall et bra kjøp...

 

Eller har du jo celica, eller hva med en Ford cougar? V6 og 170 hk..

 

4072689_3_0_99_cougar_v6_c.jpg

 

3994655_314971_1_1_920l.jpg

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lånt bilen litt til.

Det ser ut som jeg kanskje kjøper den...

 

Det er bare et par småting som bør fikses:

-Forstillingskontroll (trekker mot høyre hvis rattet er rett)

-Klakkelyd i forstilling ved mye gass samtidig som man svinger ti lhøyre. Noen som vet hva det kan være? Hvilke deler pleier det å være feil på i forstillingen?

 

Ellers tror jeg at jeg klarer å få ned prisen mot 180 000,-.

Fikk også tilbud om Cuprastyling (uten lakkering/montering) til ca 13 000,- dvs front og bakfanger, sideskjørt og monteringsdeler.

 

Hva tror dere folkens?

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt ikke bestemt meg, bilselgeren er syk...

 

Men jeg lurer på en liten ting, hvis man skal bytte til konisk luftfilter på denne bilen. Ser det går en ekstra liten slange til luftfilterboksen, hva er denne til, og går det greit å kaste ut boksen allikevel???

 

Noen som har vært i tyskland og kjøpt og/eller fått montert styling? Originalt?

 

Lurer forøvrig fortsatt på alt det som står over..

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zamot

Det er forhjulsdrift ja.

Klakkelyden er der ikke under normal kjøring, men den blir sikkert værre etter noen tusen kilometer.

(Må som sagt svinge hard til høyre og gi endel gass).

 

Det er ikke diff sperra du hører da?

 

Hvis ikke er det endeledd, drivaksling eller noe. Bør sjekkes opp FØR kjøp!

 

Ellers er det sikkert fin bil. Jeg _og_ ville heller hatt den enn en eldre A3T.

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min "klakket" foran når jeg svingte og ga gass. Det var ødelagt drivknute.

Akkurat slik som du beskriver det, svinge og gi gass, så "klakket" det.

Drivknutene ryker vanligvis når bilen blir grisekjørt. (Hmm, jeg grisekjørte ihvertfall ikke :), )

Hør med Mr-x om du vil ha det fikset.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbothomas

 

Det er ikke diff sperra du hører da?

 

Hvis ikke er det endeledd, drivaksling eller noe. Bør sjekkes opp FØR kjøp!

 

Er nok ikke diff sperre på den..

Kjøper ikke bilen før de har bytta NOE under der i hvert fall. :D

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Så får man spørre seg selv. Hvorfor er drivknuta gådd etter 3 år på en ny bil? Spinning?

Den er gått som kjøreskolebil, og jeg tviler på at eieren har burnet så mye. Selvfølgelig er det visse ting som slites mer når den har gått som kjøreskolebil allikevel, og det kan kanskje ha sammenheng.

Men hvis jeg får den byttet så bør det vel være i orden? Kanskje jeg kan prute litt mer på grunn av dette også...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår