Gå til innhold

OK bil? Seat Leon 1,8T 180hk

Ranger emnet


Zamot

Anbefalte innlegg

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by clayman

kjøreskolebil ???

 

Da hadde jeg tenkt meg om 15 ganger før jeg hadde kjøpt den.. Må i tilfelle få en utrolig bra pris.. og skjekka alt..

 

Ser jo åssen mi lillesøster på 17 ruser og torturerer bilen.

Får frysninger!!!

 

Jeg syns er bedre at den er ruset av 17-åringer, enn at det kanskje er en råner som har hatt den og gitt faen, og kjørt hardt.

Tror det sliter mer totalt sett å kjøre hardt med flatt jern, enn å bli kjørt rolig (men ikke proft) som kjøreskolebil.

I tillegg er det så og si ingen steinsprut på panseret. Prøv å finn en bil med 180hk som har gått 100000 der du kan telle steinspruten på en hånd! :)

Men selvfølgelig prisen er et viktig spørsmål. Spørs om han går noe særlig lenger ned enn 180, men jeg synes fremdeles det er et bra kjøp, så lenge de fikser klakkelyden og forstilling. For ellers så ser den helt ny ut...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by clayman

kjøreskolebil ???

 

Da hadde jeg tenkt meg om 15 ganger før jeg hadde kjøpt den.. Må i tilfelle få en utrolig bra pris.. og skjekka alt..

 

Ser jo åssen mi lillesøster på 17 ruser og torturerer bilen.

Får frysninger!!!

clutch og sånt kan fort bli et problem ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

En kjøreskolebil er nok i tipp topp stand. Men, clutch kan vel være litt slitt! :)

Endelig noen som er enig med min tankegang.

 

Noen som har skiftet denne type klutch før, er det mye krunglete arbeid? Hvis det skulle vise seg at den trengs å skiftes etter hvert. :)

 

Den er ganske bra nå virker det som. Selgeren sa også at de ikke pleide å skifte klutch på kjøreskolebiler noe spesielt mer, fordi clutchene nå var såpass slitesterke (men hans interresse er jo å selge bilen)...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst du synes bilen er fin og bra så må du jo selvfølgelig bare kjøpe den..

Er enig i at den nok bare clutchen som kan være litt ekstra slitt, og den er somsagt ekstra forsterket på 180 hk`en..

Og den kan du jo alltids få bytta..

 

180` er jo ikke galt for 2000 mod som er gått 100`km.. åsså har du mange muligheter når det kommer til oppgradering av utseende og motor.

 

Håper uansett du blir fornøyd.. Som sagt så er Leon en driit fin bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med følgende problemer på Seat Leon?

The ignition coils

The rear lock

clutch

tail lights and upper brake light

check your paint, it chips of very easely and often comes with dust sprayed in it and

the roof rack mounts, they often have rust under the rubber.

inlet hoses regularly, because they tend to rupture.

front, rear and fog lights where full of water,

boothlock broke

 

Var hos selgeren en tur i dag. Han var villig til å gå med på 185 000,- og da skulle bilen få nye lykteglass.

Jeg sa jeg går ikke høyere enn 180, i hvert fall ikke i dag. Så han skulle tenke på det, høre med sjefen, og ringe meg i morgen...

 

De skulle ordne forstillingen slik at rattet ble rett, og sjekke etter klukkelyden, men sannsynligvis bytter de ingenting.

 

Det er en såpass ny bil, 2001 mod, kjøpt i desember 2000, så jeg tror at selv om kanskje klutch er litt mer slitt enn en normal bil, så er det et godt kjøp. Til gjengjeld er den nok ikke blitt grisekjørt, det er jo ikke steinsprut på panseret omtrent.

 

Selgeren vil nok forsøke å få 185 for den, og vil nok klare det fint, selv om ikke jeg kjøper den. Så om han ikke går lavere, så lurer jeg på om jeg tar den allikevel...

 

Meninger/erfaringer/tips?

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sett av noen tusenlapper til drivknute bytte, eller i værste fall drivaksel bytte.

Om bilen lager raske "dunkelyder" når du gir gass med rattutslag så er det omtrent garantert drivknuten som er gåen.

Og gåen drivknute tyder på grisekjøring.

Men sikkert fin bil allikevel. Kjøp den om du har lyst på den :)

 

Driver selv og kikker på bil, og det virker ikke som om det er mange kjøpere i markedet nå før jul. Føler at jeg kan presse prisen på alle bilene MYE!

+/- 20% i avslag på bilene jeg har kikket på. En bil nesten 30%, og ingen av bilene var overpriset i utgangspunktet i forhold til listepris og utseende/stand.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Celikar

Bare sett av noen tusenlapper til drivknute bytte, eller i værste fall drivaksel bytte.

Om bilen lager raske "dunkelyder" når du gir gass med rattutslag så er det omtrent garantert drivknuten som er gåen.

Og gåen drivknute tyder på grisekjøring.

Men sikkert fin bil allikevel. Kjøp den om du har lyst på den :)

 

Driver selv og kikker på bil, og det virker ikke som om det er mange kjøpere i markedet nå før jul. Føler at jeg kan presse prisen på alle bilene MYE!

+/- 20% i avslag på bilene jeg har kikket på. En bil nesten 30%, og ingen av bilene var overpriset i utgangspunktet i forhold til listepris og utseende/stand.

 

Får fint fungerende drivknuter på skroten for 500,- paret da.. tar en halvtimes tid å bytte bare.. ;) -etter at du har renset den for gammelt fett og fyllt på med nytt..

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zamot

Til opplysning:

Ble enig med selger i dag, og bilen er snart min!!!

Jippiiiii!

 

Noen som vet eksakt forskjell på 1,8T motorene? Altså hva som er forskjell fra 150hk-ern og 180hk-ern?

Forskjeller på de forskjellige bilmerkene?

 

På motorene er det vel bare softwaren.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning:

Ble enig med selger i dag, og bilen er snart min!!!

Jippiiiii!

 

Noen som vet eksakt forskjell på 1,8T motorene? Altså hva som er forskjell fra 150hk-ern og 180hk-ern?

Forskjeller på de forskjellige bilmerkene?

 

I tillegg til softwaren er også clutchen forsterket, ellers er de like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for innspill! :)

Er klar over at kjøreskolebiler er litt fysj fysj, men nå har jeg også pruta litt, og syns jeg får mye bil for penga. Satse på at ikke alt går i stykker (i hvert fall ikke etter 6mnd - garanti).

 

Ellers er jeg selvfølgelig nysgjerrig på hva som er forskjeller i både motor og clutch og girkasse og sånn på de 150 og 180 hestern. Har jo chipping i bakhodet... Hvilket chip er best? Med tanke på reduksjon av drivstoff forbruk ved pen kjøring, og slitasje på motor (ikke bare høyt ladetrykk!!)...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår