Gå til innhold

Rozar

Bruker
  • Innholdsteller

    151
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Rozar

  • Bursdag 09/28/1978

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    RS3
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Yrke eller sivil status
    Plumber
  • Motor (eks 1.6)
    1,8t
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Det meste..

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Norway

Rozar's Achievements

  1. JHS.. Vei bilen din du, og sjekk vekta på en S3.. Tror det kanskje kan gå opp noen lys for deg da..
  2. Jeg gjorde det ganske enkelt i min egen bil jeg da.. Hadde et gammelt macrom 3-veis 6,5", 3,5? dome mellomtone, 1" diskant (samme som gamle DLS settet men annen diskant har jeg skjønt).. bygde braketter og satte inn diskant og mellomtone i originalplasseringene foran, deretter tok jeg midbassen å monterte fasevendt i originalposisjonen bak.. Har to kicker 10" komp. basser baki, 1f kondensator og en grei forsterker til å drive det.. Deler bassene på 63Hz, og frontsettet på 80Hz.. Har i alle fall store problemer hos meg med å høre at lyden kommer noe annet sted enn forfra (nå har ikke jeg proff hørsel akkurat heller da, men har ikke fått spes. klager av andre heller)
  3. Ytterst dårlig.. :D ;) Bestetid nå er 13,0@189km/t med 2,5sek 60' (uten lystgass og maks ladetrykk) Fikk liksom aldri kjørt såpass at jeg fikk vendt meg til bilen i fjor. Var tross alt bare ny motor, ny clutch, nytt understell og nye dekk å ta hensyn til.. Burde minst hatt mitten 12'ere og helst lavere, men klarte rett og slett ikke å få senket 60' min såpass på de 4-5 dragene jeg fikk kjørt totalt i fjor (fordelt over 2 arr.).. Kan jo nevne at bestetid 03 ses. var 13,17@176km/t 2,1sek 60' Sier litt om hvor mye 60' har å si.. Bør vel komme brukbare tider på meg etterhvert i løpet av sesongen, men en ting er i alle fall sikkert. Er ikke noe vits i å hverken åpne flaska eller skru opp til maks trykk før 60' er betydelig lavere. Målet er å komme under 2,0sek med de nye dekka jeg kjøpte i fjor..
  4. Artig prosjekt... Skal bli moro med litt mer konkurranse på stripa til sommeren.. Og bare for å nevne en ting.. De som tror at FWD med 400+Hk bare spinner ukontrollert vet ikke hva de snakker om! Jeg vet!
  5. Øy!.. Likær'nte å bli "kløppa" på langs ved kåttisæne mine jæ, åsså.. (særpeprek).. :D Er innom Strømmen et par ganger i året eller .no hvis jeg kjeder meg veldig eller er i traktene med bilen.. Bilen ser du i avataren min..
  6. Rozar

    Stag til A3...

    Går over både høyre og venstre drivaksel, gitt.. Powerzone selger H&R oppgraderte slike.. tlf. 69129570
  7. Ja.. Er jo tross alt undertegnede som lager og monterer kitet..
  8. Spørs vel om ikke gutta i Halden doorslammers blir litt irriterte under rigginga til streetlegal på lørdagen da...
  9. 1,8l 20v turbo ligger på en ca. 14-20000,- inkl. ledningsnett, hjerne og girkasse.. Spørs litt hvor du leter hen og hvem du snakker med.. ;) :D Når du alikevel evt. skal skru inn en ny motor.. hvorfor ikke trimme den litt samtidig da.. Selger jo mine 340Hk kit jeg.. Koster jo bare 65.000,- ferdig montert og mappet.. :D
  10. mer off-topic: Det er en original "gubbebil" fra japan. At en konstruktør bruker chassi, drivlinje og motor (allt kraftig forsterket og modifisert) i en motorsportgren betyr ikke automatisk at utgansspunktet er det. Er ikke noe værre å modifisere/style/trimme en Impreza til en gatebil enn en hvilken som helst annen amrikaner/tysker/japse.. Hallo.. VW Golf er brukt i rally! Slike holdninger som en del subaru-eiere har ang. bilene sine irriterer meg faktisk grenseløst.. Setter meg heller inn i WRX'n til Lars Harlem (Powerzone) og kjører av gårde i den enn Petter Solberg sin gamle gateregga STi med mudflaps og dekor.. Sånn.. dagens lille utblåsning.. :)
  11. Kjøp en "puck" til å sette på drillen fra biltema.. Det lakkeringsverksteder o.l. bruker for å fjerne dekor og dekaler. Fjerner alt uten å skade lakken, og det går fort..
  12. De kitene jeg leverer blir bygget til den enkelte bil, og har også mulighet til å kunne tilpasse grenrøret litt til spesielle anledninger.. ;) :D Dette pga. at jeg lager veldig mye selv, bl.a grenrør, alt av trykkrør, innsugsrør, evt. motorfeste og eksos.
  13. ca. 30K her... Men en del av det begynner å bli gammelt da.. Har den første sony black-front spilleren (ga 6000,- for den en gang), Macrom 3-veis frontsystem (kosta 9000,- den gangen), DLS Ultimate signalkabler 2x5m, Kicker comp. 10" sub x2, Stinger 1F kondensator og en OEM. Powerakustik 4x250W RMS (D&W) forsterker Utover det så har jeg en kollega som har/hadde anlegg i en gammel Volvo 245 St. vogn m/ vri-8, kompressor, lystgass og div. annet.. begynte for 5 år siden og bilen er ikke på veien ennå. Driver visstnok å få solgt unna anlegget nå for å få bygget resten av bilen ferdig. Anlegget der hadde i alle fall en kundepris på rundt 350000,- nytt..
  14. Jeg tar i alle fall 65.000,- ferdig mappet og montert for mitt "340Hk kit".. -og det inneholder ganske mye mer enn bare grenrør, turbo og dyser. Motorfeste (tverrstilt) Splitpuls grenrør Større dyser bensinpumpe (tverrstilt) justerbar bosch bensintrykksregulator Garrett GT series turbo alt av slanger Vband kobling Eksoshus til Vband kobling boostkontroller 3" eksosanlegg 3" downpipe Tennplugger større maf-hus Frontmontert intercooler remap Bruk motronic-hjernen du, men får koblet bort startsperra så fungerer det mer enn bra nok.. Bosch motronic er på mange områder bedre enn andre datasprut pga. de mange sensorene som er koblet på originalt fra fabrikken. En 2L16V er også et veldig godt alt., men er utrolig mye dyrere å ta ut 300+Hk av. Da må du ha en total engine rebuild..
  15. Rozar

    Dyser til 1.8T

    Originaldysene dine holder til mye mer enn det turboen din kan klare å levere til, selv på originalt grunntrykk på bensintrykksregulatoren. Hold deg langt unna de større. Er også en del andre ting du må forandre på hvis du skal bytte til større dyser, og det involverer ikke noe plundring med fuelmap'en..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår