Chiefrw Skrevet Juni 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2008 Hei. Har i et par dager fått blinkende diode på batteri i instrumentet. Skulle til å kjøre hjem idag stoppa det på veien batteriet helt flatt! Hva kan det være , dynamo , laderelê eller noe slikt ? Trodde det først kunne være dynamoreima og stramma den igår men småkjøring igjennom sentrum så stoppa det bare. Har vært å kjøpt et nytt batteri idag siden jeg alikevel skulle ha et nytt og kraftigere batteri pga bilstereo. Satte i nytt batteri og fikk kjørt bilen hjem men lyser fortsatt så er ingen tvil på at den ikke lader. Siden jeg ikke har så mye erfaring på bil enda. Noen som kan kommme med litt innspill :) ? Mvh Chief_-R-W Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Juni 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2008 Hei. Har i et par dager fått blinkende diode på batteri i instrumentet. Skulle til å kjøre hjem idag stoppa det på veien batteriet helt flatt! Hva kan det være , dynamo , laderelê eller noe slikt ? Trodde det først kunne være dynamoreima og stramma den igår men småkjøring igjennom sentrum så stoppa det bare. Har vært å kjøpt et nytt batteri idag siden jeg alikevel skulle ha et nytt og kraftigere batteri pga bilstereo. Satte i nytt batteri og fikk kjørt bilen hjem men lyser fortsatt så er ingen tvil på at den ikke lader. Siden jeg ikke har så mye erfaring på bil enda. Noen som kan kommme med litt innspill :) ? Mvh Chief_-R-W Kan være mye rart i grunn.. Største mulighet er selvsagt dynamoen eller reima, personlig opplevde jeg dette i vår og da var det startmotoren som ikke sendte strøm videre fra dynamo til batteriet. Så, du kan jo måle deg fram fra dynamoen. Skal ha 13 - 14v fra dynamo når den ladder. (hvis jeg husket rett) :) Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chiefrw Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2008 Kan være mye rart i grunn.. Største mulighet er selvsagt dynamoen eller reima, personlig opplevde jeg dette i vår og da var det startmotoren som ikke sendte strøm videre fra dynamo til batteriet. Så, du kan jo måle deg fram fra dynamoen. Skal ha 13 - 14v fra dynamo når den ladder. (hvis jeg husket rett) :) Takk for svar :) Har også nettop sjekket alle sikringer og de var hele. Har kommet helt plutselig men så kom jeg til å tenke på at jeg prøvde å bytte sigarettenner men det viste seg å bli endel mer jobb så jeg prøvde å bøye klemmene inne i tenneren litt tilbake bare. Men er etter dette den har plutselig sluttet å lade. Men jeg skal se om den lader og gjør den ikke det er det jo enkelt en ting dynamoen. Men sånt er kanskje å oppdrive hos en hugger eller om jeg finner en delebil eller anbefales sånt å kjøpe helt nytt ? Hva koster slikt nytt og tittet litt på tilbehør hos Bilextra og Mekonomen men er så mye forskjellige dynamo deler så blir nok uansett at jeg kjøper og at en som kan litt om bilmekanikk som tar det :) Er en Passat 90mod gått 249 000km. Mvh Chief_R-W :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2008 Er det Bosch dynamo kan du jo sjekke børstene. To skruer bak på dynamoen Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chiefrw Skrevet Juni 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Er det Bosch dynamo kan du jo sjekke børstene. To skruer bak på dynamoen Ah takk for det. Skulle ikke forundre meg at det er en bosch at mange VW har det. Skal prøve det idag :) Chief_R-W Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Er nok børstene, koster 150,- å butte så sant det ikke er en 2.0 med 8ventiler motor. Da er det de børstene uten den 90 graders knekken. De koster ca 500,- Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Børstene er største sannsynlighet, men hvis du skal bytte dynamo kan du jo kjøpe brukt eller ny fra: http://norskbildelsenter.no/ http://catalog.meca.no/CarSelect.aspx?CategoryType_ID=1 http://www.nbfbildeler.no/ http://www.bruktbildeler.com/ Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chiefrw Skrevet Juni 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Takk for mye svar :) Det var en bosch dynamo. Også har vann og servoreima begynt å bli spist opp av reimhjulene så de må byttes snarest mens reima til dynamoen er bare 1 måned gammel så den er i god stand. Siden jeg ikke har så god greie på hvor alt sitter så blir det til at jeg får den på verksted så fort som mulig. Tekniske data ifra mekonomen Volkswagen PASSAT Variant (3A5, 35I) 2.0: TecDoc ID: 1910 Produksjonsår: 02/90 -> 05/97 Motortype: Bensinmotor Drivhjul: forhjulstrekk Effekt: 85 KW, 115 hk Slagvolum (CCM): 1984 Liter: 2 Antall sylindre: 4 Antall ventiler: 0 Motorkode: AGG, 2E , ADY Antall dører: 0 Har ABS: Har ASR: Drivhjul: Bremsesystem: Hydraulisk Bremsetype: Kat.type: med Regulert (3-veis) kat. Girkassetype: Karosseri: Stasjonsvogn (3A5, 35I) Chassisnr: WVWZZZ31ZLE332065 Første gang registrert: 01.01.1990 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Finn- Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Skal du skifte regulator/børster må du kontrollere sleperingene,for det har ingen hennsikt å skifte regulator om sleperingen er defekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chiefrw Skrevet Juli 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2008 Da er iallefall saken funnet. Det var børstene så da er jo den grei så blir det endel billigere enn å kjøpe ny dynamo :) Bare få bytta reimhjulene og begge reimene så blir det bare å tute & kjøre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chiefrw Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 Gledesutbrudd: Bilen er ferdig og kostnadene kom på 1000 lappen for jobb og deler :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Juli 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 hva var det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Juli 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 Gledesutbrudd: Bilen er ferdig og kostnadene kom på 1000 lappen for jobb og deler :D Hva betalte du for børstene? Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chiefrw Skrevet Juli 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 Hva betalte du for børstene? Jeg kjøpte begge reimene på Møller kosta 340kr. Men siden jeg egentlig akurat hadde byttet dynamoreima så fikk han som hadde service på bilen de i inbytte. Tror de må ha kostet rundt 250kr siden reimhjulene kosta rundt 150 og 250 for jobben så det ble forholdsvis en billig reperasjon :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.