Gå til innhold

-Finn-

Bruker
  • Innholdsteller

    287
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om -Finn-

  • Bursdag 03/16/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Passat Stv.
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Motor (eks 1.6)
    1.9TDI 130

Contact Methods

  • Bosted
    Hordaland

-Finn-'s Achievements

  1. visst dette er den motoren som de hiver i passat,tiguan osv og kalles for CBAB så går det fint å chippe den vil jeg tro. eneste som skiller den motoren fra 174hk orginalmotor i samme serie er styreenheten for motor.. CBA motorene er like,styrenhet for motor skiller dem.
  2. kontroller slangene inn/ut fra beholder. se etter noe som kan ha gnagd hull på rør.. best å komme seg under visst du ikke ser noe inn/ut på beholder..
  3. jo dette har jeg vert borti,har hendt o-ring for temp føler også tar kveld,som og ligger rett under spjeldhus.. men har ikke lest på tråden før nå... ;)
  4. når du skriver fikse.. mener du da at bilen allerede har dette systemet eller har du tenkt å ettermontere....???
  5. og hvor grundig var du med å skjekke opp historikk på denne bilen fra forrige eier osv?? Bilen jeg kjøpte har blitt kjøpt ny og har full historikk i fra en og samme forhandler og der er den enda. Det ser jeg som en stor fordel riktig olje og service fulgt til punkt og prikke. :) Bil er og blir en stor slitedel,kan desverre ikke unngå det. men om den blir jevnlig oppfulgt så unngår en at å få store påkoster og det er lettere og hindre "katastrofer"..
  6. om du velger å åpne lufteskruen for å presse bremsevæska ut den veien så trenger du bare en slange og en beholder for å samle det opp i. men da må du huske å etterfylle bremsevæske i såfall. men personlig hadde jeg bare pressa stemplene tilbake og latt bremsevæske bare gått i retur. skru av lokket og følg med på at bremsevæska ikke renner over. i såfall må du spyle godt med vann etterpå. Siden du skal skifte framme så trenger du ikke å skru samtidig som du presser stempelet tilbake. skru-systemet har du på caliperne bak. (selvjusteringen for håndbrekk) om du ikke har en presse så bare bruk en vannpumpe tang. husk å reingjør/puss navet godt der bremseskiva ligger om du skifter disse. og puss annleggsflatene på hjullagerhuset for bremseklossene. ta et tynt lag me alu-pasta slik at klosser går lett. (unngå kobber-pasta, i verste fall kan det begynne å forstyrre abs ring og føler..) reingjør "glidepinner" slik at de er blanke og smør et tynt lag me silikonfett.
  7. har du kontrollert de indre br.klossene dine? veldig ofte er indre br.kloss på høgre side framme utslitt også ser ytterklossene helt nye ut. kjent problem.
  8. vag har spess verktøy for dette ja. men det finnes sikkert andre produsenter/ verksteder som har.
  9. ville ha tatt av mansjetter i dørene for å kontrollere stikk og ledninger for irr. siden dette tok kveld samtidig er jeg nok ikke så sikker på at dette er problemet. men bør kontrolleres. når du tok ut comfort enheten tok du av plastdeksler og kontrollerte loddepunkter og kretskort..? midt kort hadde litt irr på en liten del av kretskort. noen ganger funket alt og så hadde den sine perioder hvor alt gikk bananas.. er veldig ømfintelig for fukt og ligger jo på en genial plass..
  10. -Finn-

    TDI 115 hk

    akkuratt den samme oppfatninga som jeg har. for meg personlig og til mitt bruk holder det i masse vis med trekk på 2 hjul. litt off tpoic men men..
  11. om du mener lufting av diesel systemet så gjøres det gjennom diagnose apparatet. en kan og ta av slange til dieselfilter og suge fram diesel fra tank til filter med trykkluft-kanne som lager vakum. eller ta av og på tenning et par ganger for å starte pumpa. tviler litt på at dette er problemet ditt. desverre litt vanskelig å si når en ikke har mulighet til å se på bilen. ingen feil på startsperre? prøvd å testa reserve nøkkel? sikkert ikke dette som er problemet men kan nå vere verdt å prøve.
  12. -Finn-

    TDI 115 hk

    med 4motion går den en tanke "slappere" enn fwd av samme motor og ytelse.vektøkningen har nok litt å si og at motor må dra flere deler rundt. 4motion systemet til vw for personbiler er i hovedsak laga mest for å få bedre kjørecomfort og og den henger bedre i svinger. men det finnes mangen utgaver/versjoner av dette systemet. de første modellene som ble levert med dette måtte en kjøre ganske hardt før systemet slo inn. som sjåfør merka en kanskje dette bedre når en var utenfor allfarvei. en del kunder som har lurt litt på om systemet faktisk funka nettopp fordi de ikke kjørte bilen "hardt" nok til at pumpa bygde opp nok trykk osv for slå inn.hovedsak kunder med t4 og t5 som er en del høgere en personbiler og dermed lettere å kjøre på kronglete veier som har opplevd dette.men me disse bilene får en elektronisk sperr som ekstra utsyr for de som absolutt må ferdes i natur.. systemet har hatt en del oppdateringer siden det kom på markedet,blant annet har en lagt et "fortrykk" på pumpa slik at systemet slår raskere inn på normal kjøring. (f eks, sportslig/svingete veier.) også spiller jo mangen aktorer inn på dette systemet. som belastning av motor,gasspedal stilling,abs sensorer(hjulene går me ulik hastighet i sving)esp osv. 4motion systemet krever jo også mer vedlikehold av bil og igjen er det jo enda mer som kan ryke. Det er viktig å overholdet intervaller for olje og filterskift. i tillegg til nivå på differensialen,samt flere punkter å se på når en tar en synskontroll av bil.
  13. service historikk fra merkverksted bør vere høyt på lista. alt som er kjøpt og utført hos møller blir registrert i databasen for bilen. bilen er en slitedel,har mye å si hvor flink forrige eier har vert med å følge opp bilen.
  14. hmm husker desverre ikke. årsmod. og bil hadde vert greit å vite.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår