Gå til innhold

Hvor mange hester har du på din bil?

Ranger emnet


Shyggen

Anbefalte innlegg

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by vilhelm

Så jævlig fett. Nå gleder jeg meg enna mer :) Hadde du problemer eller holdt motoren? Jeg mener når du har så mye trykk og motoren og alt holder, er jo det kjempe bra da :) Noen andre biler du dro a? Hadde du dump på den?

 

Vilhelm

 

Jeppz, afkårz... Ralley lyd... måtte bytte topp pakning på den en gang thats it.. bilen fjotten som hadde den før meg kjøpte orginal topp pakning å den holdt jo i ca.1uke... ARGH! så måtte jeg ut med en turbo pakning men, da funket alt fint :D Sweet mama!! savner gråvolvon litt ;) er litt harry sjarm med 240 da..

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

212 hk på hjula. Hvor mye effekt det er i motoren da, er man visst litt uenige om. Rulla målte tapet til 34 hk, altså 246 hk i motoren. Men tapet skal visst være ca. 25-30% - altså et sted rundt 270 hk ;)

 

dyno_rpm_s.sized.jpg

'06 Subaru Outback 3.0R

'92 Suzuki Bandit GSF 400
x '98 Fireblade '91 Bandit 400 '04 VFR800  '87 FZR100 '84 RG 250 Gamma '10 Mondeo 2.0 TDCi, '01 Leon 1.6 '98 Impreza GT '01 Elise S2 '98 Boxster 2.5 '91 MR2 MKII '91 Civic '84 Prelude

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58hk konstant tap blir til 42.500 watt som går over i varme i girkassa og diffene, det hadde ikke gått lange stunden før noe hadde gått i stykker da gitt.. Trond sier at tape er avhengi av hastigheten, ikke hk antallet..

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

58hk konstant tap blir til 42.500 watt som går over i varme i girkassa og diffene, det hadde ikke gått lange stunden før noe hadde gått i stykker da gitt.. Trond sier at tape er avhengi av hastigheten, ikke hk antallet..

 

ord... energitapet er jo pga friksjon som igjen går over i varme

42.5 kilowatt i en kasse så hadde det blitt total skjærings temmelig fort...

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vilhelm

Ost, din jævel, del den videoen med oss... hehe... Faen den bilen din digger jeg, går så jævlig den...

 

Vilhelm

 

Den har jeg delt med dere for lenge siden m'm http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&postid=195747#post195747

 

Men mere trim er på gang nå da, så fortvil ikke.... ;)

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

58hk konstant tap blir til 42.500 watt som går over i varme i girkassa og diffene, det hadde ikke gått lange stunden før noe hadde gått i stykker da gitt.. Trond sier at tape er avhengi av hastigheten, ikke hk antallet..

 

Enig med Trond. I tillegg kommer det jo litt tap i drivledd, lagre og dekkenes rullemotstand...

 

Så har rulla finni ut et bestemt tap må man se på det som riktig hvis en skal se på effektmålingen som riktig.

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår