Gå til innhold

Hvor mange hester har du på din bil?

Ranger emnet


Shyggen

Anbefalte innlegg

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når jeg får den tilbake så håper jeg på 230-240 HK på motoren, men den skal på rulla når jeg får penger til det, håper på hvertfall 200-210RWHP @ 1,2bar med ladetrykk. Vi får se :) Blir artig det :) Får den om en uke så gleder meg :D Dette er i en 244DL fra 1979 foresten.

 

Vilhelm

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 1981 240 TIC som nybegynner bil.. denne var og fikset litt på :) 2.1L Turbo Incjection Intercooler med ganske høyt ladetrykk.. justerbart inne i bilen.. 220hk på hjulene ;) det var usunn startbil..

 

Om noen lurer.. Ja, bilen er totalvrak... men, kom heldigvis fra skaden uten en skramme.. senhøst ut med bil og sommerdekk.. temp. +2-3grader.. omtrent overalt..

 

Finner en fin slette, starter avgårde 0-100på ca.6sek..

 

En slakk sving i 170km/t en liten vannpytt.. som ikke er vannpytt når det er ca.0-(-1) grader på asfalten.. baken slenger ut.. 150m med kontra.. berget den ganske bra når bilen står delvis i grøfta..

 

Og blir trampa ned av 2stk elger som skulle krysse veien og ble skremt av en hviinende går kloss som kommer whoss ned i grøfta.. uhell.. i uhell.. :)

 

I know.. dumt av meg.. men, jeezz.. var 18år og uerfaren.. dont shot me..

 

Men, faen den bilen gikk! så helt standar ut.. annet en turbo felger og litt senka

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er seriøst rask til å ikke ha 120 hester engang ja :D

 

Og raskere blir den etter noen år med ivirg sparing...

 

Da er det faktisk mulig jeg kanskje klarer å holde følge med OzztMobilen, hvem veit...

 

Den er helt .... ja... SYK...

 

ALt går sånn passe, tenker lissom jaja... dette her g¨år da greit til å være stor bil...

 

Da er turbotrykket på 0.7bar...

 

Da tenker man, hei. imot noe sånt har jeg faktisk litt sjangs...

 

Men så pluttselig ifra intet så spretter den lille nåla ifra 0.7bar til 1.8bar, og da fikk iallefall jeg ei bøtte med adrenaline kasta over meg - bilen gikk som om den skulle ha fanden selv i hælene....

 

Ozzt: Fått målt 0-160kmt enda? er nysgjerrig på den altså... :D

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vilhelm

Shyggen, hehe, høres ut som min bil det :) Men hva slaks motor? B21et da? Hvor høyt ladetrykk? Tileggssprut?

 

Vilhelm

 

Var en gammel politimotor som sto i denne, husker ikke hva motortypen het..

 

B21 Turbo Intercooler Injection.. men, en feit turbo og en tjukkere intercooler :D

 

må beklage.. husker ikke så mye detaljer.. når jeg fikk bilen brukte jeg den til det den var go for.. og så henta jeg meg ny etterpå.. så noe detaljer kan jeg des. ikke..

 

Med man hørte snurrboen krafti høyt når den susa av gårde :D å det var kos! parkerte mange orginale bimmere med den ja det var MORRO! orginal 240 som parkere 325i osv :)

 

Husker bare vi målte den på riggen og da holdt den 220gamp på bakhjulene :)

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jævlig fett. Nå gleder jeg meg enna mer :) Hadde du problemer eller holdt motoren? Jeg mener når du har så mye trykk og motoren og alt holder, er jo det kjempe bra da :) Noen andre biler du dro a? Hadde du dump på den?

 

Vilhelm

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shadow_iX

den er seriøst rask til å ikke ha 120 hester engang ja :D

 

Og raskere blir den etter noen år med ivirg sparing...

 

Snakker vi om överladding, eller bytte av motor?

 

Hyggelig å høre at flere syns bilen min går bra. Ser du Egil! ;) Hehe (internhumor...)

 

Men det blir mye mer futt da snart :D

 

Edit: Ut ifra en video jeg har med filming av speedo, ser det ut som den bruker ca 9 sek 0-160 (på speedo)

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår