Gå til innhold

lambdasonden, hvor sitter den?

Ranger emnet


Morken

Anbefalte innlegg

motoren er en 7a motor, sitter i en audi quattro 90 1989mod. driver å prøver å få motoren til å gå reint igjen.

gikk ikke gjennom eu pga for høy co. det ryker no sikkelig av den å den går ganske ureint, er litt treig med å komme opp i turtall når du gasser. høres ut som den får for mye bensin. tror det kan være lambdasonden. men hvor sitter den? kan det ha noe å si at katalysatoren er tatt ut? visst lambdasonden sitter bak katalysatoren. om det ikke er lambdasonden så kommer jeg til å bytte luftmengdemåler og sjekke bensintrykket. har ikke sjekka om det er hull i noen vakumslanger enda.

Åååå, det var seks HØØØYRE ja!

 

Audi 90 Quattro 20v Prosjekt

Volvo 240 GL Bilcross

Hanomag Henschel F25 Russebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visste det satt på eksosanlegget men det er så trælete å trangt å komme til at jeg sku gjerne visst hvor på eksosen det satt. men jeg får vel bare skru ut å gjøre plass.

Åååå, det var seks HØØØYRE ja!

 

Audi 90 Quattro 20v Prosjekt

Volvo 240 GL Bilcross

Hanomag Henschel F25 Russebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambdaen sitter normalt rett før kat'en. Peker i retning oppover, slik at den da sitter "oppå" eksosrøret. Din motorstyring (Motronic) må ha lambdaføleren for å kunne justere blandingsforhold. Ellers vil den gå i "nødmodus".

 

Kun biler med to lambdaer har en montert etter kat. Denne er der for å vasle om kat'en er defekt

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambdaen sitter normalt rett før kat'en. Peker i retning oppover, slik at den da sitter "oppå" eksosrøret. Din motorstyring (Motronic) må ha lambdaføleren for å kunne justere blandingsforhold. Ellers vil den gå i "nødmodus".

 

Kun biler med to lambdaer har en montert etter kat. Denne er der for å vasle om kat'en er defekt

 

:wonder: sånn va det det va ja :P haha :P sorry te topic eier for feil svar :P gikk litt i surr for meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår