Ferrari Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Trans-Am fra 70 tallet har motor på 6,6l, men ikke mer enn nesten 200hk. Hvor er de strupa? Må jo være masse å gjøre for å hente ut effekt av en slik motor. Er det ekstremt trange kanaler i topper og innsuget? Eller er kamakselen ekstremt snill? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janmoen Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Det skjedde dramatiske endringer i løpet av syttitallet. Fra de morsomste høykompa variantene med spinnville kammer til den totalt motsatte ytterlighet, ekstrem lavkomp og slutt på momentet når telleren runder 3K. Hovedforskjellen ligger altså i svært lavt kompresjonsforhold, svært late kammer og veldig sein tenning for å møte de gryende avgasskravnormene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Så : komp, kam, innsug, forgasser,skikkelig eksos og god tenning er trikset for å få mye hk...:D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Så :komp, kam, innsug, forgasser,skikkelig eksos og god tenning er trikset for å få mye hk...:D god tenning..er det ikke nokk med "vanlig" HEI fordeler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janmoen Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 En standard HEI-fordeler i bra stand er en bra fordeler til en standard motor. En må se det i forhold til oppgaven den opprinnelig hadde: antenne en relativt mager blanding på en motor med lav kompresjon som sjelden er over tre tusen runder. Når det er sagt så vil alltid HEIen være bedre enn stiftefordeleren den erstattet i 1975. Veit flere som kjører standard HEI på noenlunde spreke motorer, men evnen til å gi kraftig gnist faller kraftig når en kommer opp i turtall. Det finnes ettemarkeds moduler og coiler fra MSD, ACCEL med flere som leverer varene høyere opp i registeret, så sammen med en rett oppsatt tenningskurve vil det gi god nok gnist til de fleste gatemotorer forutsatt at fordeleren i seg sjøl er fresk og nøyaktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juni 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Så det er verken moment eller hester? hehe Montere et par turboer og lade på med trykk da!:D Hvordan er det med deletilgang til disse motorene? Tenker da på høykomp stempler, vassere kam osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Summit Pontiac 400 Cid Finnes mye deler :) Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juni 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Se der ja! Det var ihvertfall ikke noe problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bam Margera Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 På Pontiac motorene endrer du kompresjon ved å bytte toppene. De gjorde forbrenningskammeret større får å senke kompen utover 70 tallet. Finn noen andre topper, bytt kam, innsug og få på en skikkelig eksos så får du liv i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Når vi først snakker om topper og pontiac.. Noen som vet hvor jeg finner alu topper til 350 som øker kompen? Finner det ikke hos summit Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Hvordan er det med deletilgang til disse motorene?Tenker da på høykomp stempler, vassere kam osv. Det vil nok variere litt på om det er en Pontiac, Oldsmoile eller Chevy motor du har i bilen det Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bam Margera Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Når vi først snakker om topper og pontiac.. Noen som vet hvor jeg finner alu topper til 350 som øker kompen? Finner det ikke hos summit Her har du noe... http://www.edelbrock.com/automotive_new/mc/heads/pontiac_performer.shtml http://www.edelbrock.com/automotive_new/mc/heads/pontiac_rpm.shtml http://www.jbp-pontiac.com/products/cylinder_heads.html Du kan jo eventuelt prøve på dette Pontiac forumet. http://pfa.egetforum.se/forum/index.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 På alle edelbrock sine står det "Designed for 1965-79 389-455 c.i.d." Men får prøve å høre med svenskene på forumet da :) Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bam Margera Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Mener at topper fra 326 til 455 skal kunne byttes om hverandre. Er noe forskjell på ventiler men størst forskjell på forbrenningskammeret. Om Edelbrock sine passer en 350 eller ei vet jeg ikke. Kan jo bygge opp en 400 eller 455 istedet da. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juni 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Det vil nok variere litt på om det er en Pontiac, Oldsmoile eller Chevy motor du har i bilen det Snakker om 6,6 litern i Trans-Am. Alle de har vel Pontiac motor? Eller drev de å bytta om på dette når bilene ble laget? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.