Gå til innhold

Hvor handle bilpleieprodukter

Ranger emnet


krt_

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Okei

Stilles det noen krav til maskin? eller er en hver maskin fra f.eks clas ohlson dugelig?

 

En såkalt DA-maskin fra Clas Ohlson eller Biltema duger egentlig, men kast medfølgende pad'er og kjøp noen gode!

Når det gjelder lakk-korrigerende produkter er disse beregnet for bruk med proffmaskin. En dugelig proffmaskin koster fra ca 2500,- her i norge, og det er ikke noe man bare begynner å bruke... lang trening på bilvrak el.l er helt nødvendig før man starter på "go'bilen" ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått over med Menzerna PO 106FF etter PG HVIS du har maskin, DA fra clas ohlson er dugelig. Det skal mye til for å gjøre skade med en da maskin. Det er litt værre med roterende om du aldri har vært borti det før.

 

Og ja, uten maskin gjør som bjorke sa..

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan Pads trenger jeg for å rubbe? er det kun å bruke disse microfiber pads fra meguiars eller er det maskin som er tingen? i såfall, hvordan pads?

 

Smakssak.. jeg bruker MF-pads til rens hvis det ikke er så ille at jeg må dra frem proffmaskinen og produkter dertil..

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smakssak.. jeg bruker MF-pads til rens hvis det ikke er så ille at jeg må dra frem proffmaskinen og produkter dertil..

 

Ok, jeg prøver først med pads så får jeg se hvor det bærer.. hehe..

 

Dette her er virkelig "prøv seg fram" prosjekt..

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller gått for Menzerna 106ff.

Husk at grov rubbing ment for roterende maskin har endel slipemidler som krever varme for å brytes ned, noe du sannsynligvis ikke klarer med en billig 2 hoders DA maskin.

Det som da kan skje er at du korrigerer lite, i tillegg til at slipemidlene vil lage mer swirls fordi de ikke blir brutt ned.

Å hvis du skal på med PG MÅ du ha f.eks 106ff for å fjerne kjørespor/hologrammer etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

til dere i troms har snakket med Bilexstra i Tromsø og de stiller seg villig til å hente opp Meguiars Proff serie ved en samle bestilling. noen i traktene som kunne tenke seg å hive seg med?

Hilsen nykommer på forumet

 

Var innom å fikk de til å bestille 1 flaske #85 i fjor høst, klarer sikkert å få de til å bestille opp det du skal ha, får vel varer jevnlig fra leverandør (panvulk?).

Var innom her om dagen å bestilte tech wax 2.0

Skulle gjerne vært med å bestille men har skapet fullt av produkter som må brukes opp først:)

 

Har MYE bra på scandicshine, Menzerna produktene er bra også har han mye fin voks og generelt bilpleiestæsh...

 

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/

 

Mye bra info her: http://www.detailersclub.no/forum/index.php?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom å fikk de til å bestille 1 flaske #85 i fjor høst, klarer sikkert å få de til å bestille opp det du skal ha, får vel varer jevnlig fra leverandør (panvulk?).

 

Nope, importør av proffserie er Norsk Prol. BilXtra kjøper nesten ingenting fra dem, kun noen få avdelinger.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har noen erfaring med maskin vil jeg enten gjort jobben for hånd, eller kjøpt en DA(dual action) maskin. DA er sikrere og bruke og det er nesten umulig å gjøre noen skade med den. Men den er ikke like effektiv og det er langt mer tidkrevende å fjerne swirls/riper.

 

Skal du bruke maskin trenger du flere pads med forskjellig grovhet til de forskjellige produktene. Det er stort sett bare proffprodukter man bruker med maskin, og da rubbing og polering.

 

Lakkforsegling og voks er lettest å legge på for hånd.

 

Vil du ha ett enkelt oppsett for hånd vil jeg anbefale følgende:

 

Riccardo clay med CG Lube

DG101 lakkrens

EZ Cream glaze

CG Jetseal

CG5050 voks

 

Dette gir deg skinnende blank bil, men klarer ikke å fjerne så mye riper(det vil nok fylle noe men ripene blir ikke fjernet permanent). Samtlige produkter selges hos Scandicshine og er særdeles enkle å jobbe med.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår