Gå til innhold

Hvor handle bilpleieprodukter

Ranger emnet


krt_

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke har noen erfaring med maskin vil jeg enten gjort jobben for hånd, eller kjøpt en DA(dual action) maskin. DA er sikrere og bruke og det er nesten umulig å gjøre noen skade med den. Men den er ikke like effektiv og det er langt mer tidkrevende å fjerne swirls/riper.

 

 

Vil du ha ett enkelt oppsett for hånd vil jeg anbefale følgende:

 

Riccardo clay med CG Lube

DG101 lakkrens

EZ Cream glaze

CG Jetseal

CG5050 voks

 

 

 

Lykke til:)

Jeg fikk PowerGloss Compound fra menzerna i går + pads. Noe som jeg først var ment å prøve å få på uten maskin. Men når jeg leser på flaska står det minimum 1200rpm.. hehe.. så jeg har bestillt billigmaskin fra clas ohlson for å prøve først. Som sagt, jeg har lakka selv døra og må nå rubbe den ned for å få lakken til å "skinne".. hehe.

 

Hvor kjøper jeg evnt. DA maskiner?

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tviler på at du vil klare å komme opp i den farten med billigmaskin fra ClasO. Følgene av å ikke oppnå stor nok fart er at det ikke skapes nok varme til at produktet blir brutt ned slik at den lager mer riper enn du hadde fra før.

 

Edit: Så nå at maskinene på ClasO var gradert med høyere rpm enn 1200. Det som er litt synd med dem er at skikkelige poleringsputer ikke passer til dem. Farten kan du heller ikke justere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at du vil klare å komme opp i den farten med billigmaskin fra ClasO. Følgene av å ikke oppnå stor nok fart er at det ikke skapes nok varme til at produktet blir brutt ned slik at den lager mer riper enn du hadde fra før.

 

Edit: Så nå at maskinene på ClasO var gradert med høyere rpm enn 1200. Det som er litt synd med dem er at skikkelige poleringsputer ikke passer til dem. Farten kan du heller ikke justere.

 

Akkurat ja, fant også ut dette med putene, har fått skikkelige puter som jeg håpet skulle passe til denne billigmaskinen... Øyeblikket før jeg leverer hele driten inn på bilpleie-verksted....

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA maskiner har mindre varmeutvikling enn roterende, og en billigDA vil ikke generere nok varme til og bryte ned PG.

 

Kvalitets puter (cyclo) som passer til 2-hodet DA maskin kan kjøpes på scandicshine.

 

PG er veldig grov og vil lage skjolder i lakken som må fjernes med finere pute+produkt. Å bruke denne for hånd er bare tull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

liten update, fikk i går billigmaskin fra clas ohlson og rubbin PowerGloss Compound. Dette fungerte utmerket, alle fall etter mitt behov. klarlakken ble nydelig og resultatet kunne ikke vært bedre :)

 

Neste er å polere osv.. Takk for all hjelp!

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten update, fikk i går billigmaskin fra clas ohlson og rubbin PowerGloss Compound. Dette fungerte utmerket, alle fall etter mitt behov. klarlakken ble nydelig og resultatet kunne ikke vært bedre :)

 

Neste er å polere osv.. Takk for all hjelp!

 

Gratulerer, du er nå på god vei til å bli en god "bilpleie-nerd" ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trogha

Neste er å polere osv.. Takk for all hjelp!

 

Spørs om du er like takknemlig etter at du har brukt opp alle pengene dine på bilpleieprodukter og har gjeld opp til ørene:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om du er like takknemlig etter at du har brukt opp alle pengene dine på bilpleieprodukter og har gjeld opp til ørene:D

 

Hehe.. håper jeg ikke ender opp med gjeldsordning ellerno ;)

 

Kjerringa har alle fall gitt sitt syn på all denne bilpleie interessen....... :iconsm

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår