Gå til innhold

Dårlig triks å parkere under trær! Sevje?

Ranger emnet


Senshi

Anbefalte innlegg

Advarsel til alle!

 

 

Hadde nypolert bil, og parkerte under et tre. Fint i skyggen TRODDE jeg.

 

Kom tilbake etter 5 timer, og bilen er dekket av hvite prikker som henger som faen. Tror dette er sevje fra treet.

 

Noen som vet hvordan jeg fjerner dette? Er dette veldig skadelig for lakken?

 

Skal prøve å vaske i ettermiddag. Fikk ikke tid i går.

Mange timers arbeid rett i dass.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen til svigers har noen flekker rundt 5-7mm + en som "renner" ned langs forskjermen. De påstår at det noe gugge fra et eller annet tre. Det har etset seg gjennom klarlakken. Ikke bra.

 

Understreker jo viktigheten av å alltid ha noen lag med lakkforsegling og/eller voks på bilen...

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel til alle!

 

 

Hadde nypolert bil, og parkerte under et tre. Fint i skyggen TRODDE jeg.

 

Kom tilbake etter 5 timer, og bilen er dekket av hvite prikker som henger som faen. Tror dette er sevje fra treet.

 

Noen som vet hvordan jeg fjerner dette? Er dette veldig skadelig for lakken?

 

Skal prøve å vaske i ettermiddag. Fikk ikke tid i går.

Mange timers arbeid rett i dass.... :(

 

 

Du skal få det med clay, det kjipe er at du bør polere opp igjen etterpå.

Meguiars :) En bil og du er hekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk akkuart oppdaget samme problemet med min bil, så det i går og er sikker på at det kommer fra et eller annet jævla tre. Var også en kompis av meg som fikk den dritten på bil, men han vaska det rett av igjen, tror det er en fordel med ny polert bil.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoohoo... Da har jeg brukt ca 4,5 timer på en "rask vask.

Spraya først på såpe på hele bilen, og spylte med hageslange(!). Vasket den grundig med såpevann og wash mit, spylte og tørka.

 

Alt sevjen forsvant overraskene lett. Så for meg en dritt jobb med claying og hele pakken. Tror kanskje MG voksen har gjort en god jobb og beskytta lakken. Hev på et lag med MG Deep Crystal System Carnauba Wax mens jeg var i gang, mens jeg venter på CG extreme shine ez-cream glaze + CG jetseal + Pinnacle sourveran paste wax fra ScandicShine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkerer aldri under trær, blader og sevje og dritt derfra, samtidig kan pippipene sitte der og ha god tid til å sikte også...

 

 

Det har jeg erfart. Dårlig triks å parkere under telefonstolper etc hvor pippipene kan sitte :ratatatat

 

Heretter skal jeg ikke parkere under trær, eller telefonstolper etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår