Gå til innhold

Hva er den beste & dårligste investeringen du har gjort i din bil?

Ranger emnet


Asim

Anbefalte innlegg

Beste:

 

En elgammal passet for 10k som jeg kræsja dagen etter, og fikk deler til å fikse opp igjen, også strøyk den på Eu-kontroll 6mnd seinere og jeg solgte den for 10k igjen

 

Værste:

 

Den forbanna fotoboksen rett sør for hamar... 3000 der jah..

 

Værste 2: KJøpte en strøken og feet del sol for 110k for så og ikk få igjen mer enn 90k 4 mnd seinere..

Vil ha S14a

 

X `93 Honda del sol

X `86 Passat Combi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Rallykongen

 

Hvor mange mil med vei har du å kjøre på der oppe.......hørte det var en kar som hadde investertr ei ny Porsche der oppe, så det begynner vel å bli et sinnsykt rånemiljø......

 

4,5mil med vei der ca 3mil er asfalt......

Porsche, mercer, jagge, S6, RS2, WRX, Sti etc etc.... mange grombiler her :-) Men lite råning!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårligste:

Kjøpte en ford xr3 usett. Eller bror så på den da. Litt overflate rust sa han.

Men det var nok litt mer. Sete hadde falt gjennom gulvet. Det var nesten ikke bremser eller rust frie steder. Off for en helvetes haug.

 

Beste:

Fører kortet! Faen å fri man ble etter at man fikk lappen.

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonaldo

Beste: Kjøpte en Suzuki Vitara Cab PP av et firma som selger inkassobiler. Ga 30,000,- for den uten heftelser.

 

hvor finner man de?? har de ei nettsia å sjekke ut eller??

 

 

mitt dåligste kjøp må nok være det at jeg kjøpte faenskapet..hehe :)

 

FWD er ikke rett bil for meg.. fin..ja.. men den står ikke i stil til meg..hehe :)

 

prøver å bli kvitt den nå da men..vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Beste:

 

- Kjøpte -74 BMW 2002 skrothaug med gromme hjul for 2k. Det viste seg at motoren var like grom og strøken, så jeg lo hele veien til høggern for å cashe ut vrakpanten for resten av dynga. Knall.

 

Verste:

 

- Dro til Skåne i Sør-Sverige for å titte på en 73- 2002 touring, som var bare bæsj. Bomtur på godt over hundre mil. Kjiiipt.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værste: 245 med ettermontert turbo.... kjøpte for 8000 påkosta 16000 og solgt for 10000

 

beste: daihatsu charade kosta 6000 gikk på 0,4 på mila... påkosta ca 1000 men desverre solgte jeg den og kjøpte meg no annet drit...

en bmw 520ia som jeg kjøpte for 15000 og har kosta på 40000 og er litt redd kassa ryker snart :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verste (eneste): en "strøken" 90 mod ford scorpio som eg kjøpte for 24 000 for ca 10 mnd siden. samme dagen begynte motoren å kødde, har "alltid" vært noe kødd med den bilen til eg solgte den på søndag, for 5 000 (og det e eg faktisk jævli fornøyd med, fy FAEN for en drittbil :P).

 

beste: det må være salget av bilen over, en slags investering siden eg slapp å fikse få den fikset.

stand ved salg: et lite rusthull i venstre kanal, nye pakninger i motor, et dempertårn bak rustet vekk, en del elektrisk plukk, noe feil med forstilling/bremser som gjor at den ristet noe jævli og sikkert mer (har fått 5 forskjellige grunner som "alltid gjør at det rister i ford"). i tillegg skal den eu-godkjennes innen utgangen av mai i år, altså under 2 mnd..

sitter igjen med 5 000 for bilen + 900 av til ny bakfanger av en som rygget i meg (kjøpte aldri fangeren) + råneratt fra raid og en cd-spiller.. regner med å ha måttet fikse den for ca 17 500+/-5 000 og då kunne eg kanskje solgt den for 15..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Beste: Overta en kollisjonsskadet galant, Finne deler(i samme farge!) på høggern til 1500,-Dette var da panser, 92 fanger og - grill. Bilen ble finere enn noen gang, og kosta meg totalt 1500, da jeg fikk den av faren min fordi han ikke gadd å fikse den...

 

Verste:

Kjøpe nytt eksosanlegg til corollaen til 3000 etter å ha kjørt et år med 1m eksosanlegg, for så å vrake bilen 3 måneder etterpå...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste investering, BMW E36 318i med rådebank og 250km. Byttet mot Calibra turbo, den ble byttet mot 325i Kompressor som ble solgt. 318i var verdt ca 20-30 000,-....kompressor bilen fikk jeg 140 000,- for :D

 

Dårligste investering, kjøpte golf 2 gti...20 000,- 2 dager senere tilstandsrapport...reps for ca 45 000,-...sendt tilbake til eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har omtrent bare kjøpt katta i sekken.. Alle fire BMW e30 var i stort tap. Men faktisk det beste kjøpet jeg har gjort er en Pontiac Trans Am 1977. Kjøpte den for 40.000 , hadde det dritmorro en sommer. Og solgte den for 45.000 uten å påkoste en dritt... Bare bensin lol.

Og nå kjøpte jeg en Toyota Corolla 1983 ferdig årsavgift for 2500 kr. Justerte litt og sånn og gikk glatt gjennom EU-test med 0 feil. God bruksbil og går veldig billig på mila. Billig forsikring. Og ikke minst 2 dører og bakhjulstrekk. Beste kjøpet hittil må jeg si. Så kjøpte jeg en Opel Manta 1977 modell som jeg skal bygge opp og ha en stund.. får vi se hvor mye tap det blir..

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår