Gå til innhold

Biler med bensintank på høykant?

Ranger emnet


Hot Rod

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på jakt etter bensintank til hot rodden. Den skal stå på høykant rett bak setene og pga plasshensyn bør den være ganske høy og smal. Ser for meg ca 30-40 cm høy, 60-70 cm lang og så "tynn" som mulig.

Jeg ønsker ikke å bruke en tank som egentlig er beregnet på å ligge, da dette medfører mye ombygging mht nivåmåler, ut/inngående rør osv.

Hugger'n her i Kristiansand har innført forbud mot å gå på huggetomta å "snoke på egenhånd", så jeg har litt problemer med å lete selv. :(

 

Har hørt at bl.a Audi 80 87-90 mod, Mazda 929 fra 84 mod og MB 190 pluss 123 serien har "stående" bensintank mellom baksete og bagasjerom. Noen som vet målene på disse?

 

På forhånd takk!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik jobb må jeg sette bort til andre. Dermed går prisen i taket.

Jeg kan kjøpe meg en i alu som passer rimelig bra. Den koster 2400kr.

Tenkte jeg skulle sjekke litt først om noe annet kan være like bra og samtidig billigere.

Definer "I taket"..? :) Hvor mye har du fått tilbud om?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt: En ferdig tank i børstet alu som vil passe meg bra kommer på ca 2400 kr inkludert sender for drivstoffmåler, påfyllings-tut med lokk, sikkerhets-velteventil, kobling for bensinrør, kobling for retur rør og festebraketter

 

Vet dere noen som kan gjøre det billigere enn det inkludert materalene jeg ramset opp, tar jeg gjerne imot tips.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi med quattro har som nevnt tanken bak baksetet, dette går helt fra 1980 opp til 90.

-Gjelder iallfall 80, 90 og coupe modellene.

 

Kan få målt i morgen på urquattroen min, men denne er nok for stor til det du har tenkt, rommer 90 liter! Har en coupe stående også, men tror det er samme tank.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi med quattro har som nevnt tanken bak baksetet, dette går helt fra 1980 opp til 90.

-Gjelder iallfall 80, 90 og coupe modellene.

 

Kan få målt i morgen på urquattroen min, men denne er nok for stor til det du har tenkt, rommer 90 liter! Har en coupe stående også, men tror det er samme tank.

 

typ85 coupe'n min hadde 70liters tank :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mercedes 190E står jo sånn som du vil ha. men litt usikker på hvor stor den er.. den er på ca 70L 1m brei og 0.5 m høy sånn ca.

 

Dersom disse tallene stemmer, vil den være bare 14 cm dyp og det hadde jo vært interessant.

 

Høres litt mye ut med 1 m bredde, men la oss side den er på bare 80 cm så blir den 17-18 cm dyp, noe som også er brukbart.

 

Takker for innspillene!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår