Gå til innhold

Dagens "Biltema"

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Når det gjelder bestillingsvarer hos Biltema, så var vi på jobben nettopp i kontakt med Biltema Sverige angående bestilling til Norge.

Vi fikk nemlig beskjed om at så lenge varen ikke står i den norske Biltema-katalogen, så kan den ikke skaffes.

 

Å? Joda, vi kontakter Biltema Sverige, som råder over hele Biltema kjeden i Norge (Selvom alle er privateid).

De forteller oss det at om varen står i svenske katalogen, så SKAL den kunne bestilles i Norge. Den SKAL være i Norge i løpet av en uke, og det SKAL IKKE forhåndsbetales noe som helst. De ønskes SVÆRT GJERNE beskjed om slike hendelser, da de har fått inn flere klager på Biltema Norge på ting som ikke går som det skal.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De ønskes SVÆRT GJERNE beskjed om slike hendelser, da de har fått inn flere klager på Biltema Norge på ting som ikke går som det skal.

 

Du får tipse de om denne tråden :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker fra da jeg var ung og lovende, dog var dette hos BilXtra, at vi fikk beksjed om å ta depositum på varer over 300,- (om jeg husker rett?).

Ikke det at jeg brydde med no særlig om det da...

Jeg skjønner Mr. Reodor, som en seriøs kjøper, på kurrante deler...

Men i mitt tilfelle så blei detta litt dust da jeg ikke tok no forhåndsbetaling/depositum på setetrekk (foran, bak + nakketrekk), spesialsydd til en Peugeot 306 (ikke mest kurant bil når det gjelder denslags)... endte med at "kjøper", med gjentatte purringer sa; neeei.. skal ikke ha dem likevel. Endte jo selvølgelig med at dette ble kasta. Litt surt med tanke på at dette faktisk var "deler" for 4000,- + i innkjøp til oss..

 

Men, er helt enig med Reodor når det gjelder vanlige slitedeler til bil, generelt ting en butikk får solgt. Kan ikke skjønne problemet med at folk betaler når dem henter.

1975 Escort Mk2 & VW Scirocco 160 Tsi

X'er: VW Golf 1.8 1989, Ford Sierra 2.0 L 1986, Ford Granada 2.0 L 1979, Honda CRX 1.6 16v 1991, Peugeot 205 1.3 GR 1984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rake motsatte formening. Biltema i Barteland har en gjeng

med treiginger (i den forstand at betjeningen ofte har tatt tid),

når de nå sist til gjengjeld hadde EN av mangen ting jeg skulle

ha til forstillingen - hvor man jo gjerne bytter på begge sider

dreit jeg i det. Hvor tror du jeg dro?

 

På mekonomen erfarer jeg at jeg slipper kø, er folk i kassa,

alle deler ligger på lager og alt er fryd og gammen. De 200kr som

enkelte knøvlere på død og liv skal spare på illtema bryr meg

pent lite når jeg står der og skal ha deler. Aldri noe

stress med betjeningen iallefall, hverken på hjelpsomhet eller

humørmessig har de vært kjipe.

 

 

Har i utgangspunktet bare gode erfaringer med Biltema jeg, forsåvidt de andre butikkene i samme bransje i Trondheim også. Forhåndsbetaling/depositum er normalt innen detaljehandelen, og bør ikke komme som noen overraskelse for noen. Kanskje det har litt med hvem du møter av ansatte. Kanskje hvordan du som kunde oppfører deg også, eller en kombinasjon av dette. Noen av Biltemaansatte er jo faktisk interessert i bil, og kan derfor mer enn andre, men her varierer det en hel del ja. Det som bekymrer meg mer er at Biltema går mer og mer over til å bli "Kjøkkentema" enn noe annet, og at flere og flere deler blir lagt i "lillebutikken" som gjør at du må stå i kø for snart hver lille ting de selger.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåndsbetaling/depositum er normalt innen detaljehandelen, og bør ikke komme som noen overraskelse for noen. Kanskje det har litt med hvem du møter av ansatte. Kanskje hvordan du som kunde oppfører deg også, eller en kombinasjon av dette.

 

Tja, normalt og normalt fru Blom. Noen forlanger dette, men uansett er dette et uønsket institutt sett fra forbrukerens side. Det er bedriften selv og ikke forbrukeren som må bære bedriftens risiko. Min oppfordring til alle er derfor å snu på hælen og kjøpe varen et annet sted dersom man blir avkrevd forskudd.

Hva oppførsel angår er jeg ganske hyggelig helt fram til ordet forskuddsbetaling blir nevnt, så det kan ikke være oppførselen min som gjorde det heller...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dro på biltema for å handle mekanisk bensin pumpe til volvo 240 nå i vinter. gikk opp til karn i disken å spurte om han hadde mekanisk bensin pumpe til volvo 240. etter 20sekunder stillhet sa han at han aaaaaaaaaaldri hadde hørt om det og spurte om jeg tulla med han. tværr snudde og gikk på mekonomen. der hadde de faktisk inne på lager og jeg fikk den for 180kr pga den hadde lugget der lenge etter en kunde ikke henta varen :D

syns biltema har mye bra, men i deledisken er det viktig med folk som vet hva de gjør og som ikke er drittsekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten gladmelding fra Flåklypa. I dag hentet jeg fjærsetene på Biltema, uten plunder&heft. Så gjenstår det å se om kvaliteten er noe særlig...

 

DSCN1866.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro dit for å kjøpe t-stykke, noe de selvfølgelig ikke hadde på lager. Jaja tenkte jeg å bestillte da 1. stk t-stykke av de. De sa den skulle komme i løpet av en uke, og at de sendte melding når varen var kommet. En uke gikk uten at jeg hørte noe om det, så jeg dro oppover for å spørre. Svaret jeg fikk var at den hadde kommet inn sammen med 4 trailer-lass med andre varer, men at denne lå sannsynligvis under alt sammen, og han gidda ikke lete etter den.

 

Må si meg sjokkert over kundeservicen her ja! (Var i Trondheim btw.)

 

Har fått varen i dag da, men 2uker senere en det de sa

88 - Volvo 740tic

68 - M6 6x6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår