Gå til innhold

Dagens "Biltema"

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Denne tråden skal i all hovedsak handle om bildeler og bilrekvisitabutikker generelt og Biltema spesielt, men siden det er en viss fare for at jeg blir usaklig og sur så er det best å legge den under Stripa...

 

Jeg er jo i mange sammenhenger en forkjemper for både verktøy og bildeler fra Biltema, men kundeservicen der er i følge meg verken på høyde med det beste i utlandet eller lagt merke til i galaksen

:chatchairs

 

Likevel hadde jeg besluttet å spandere på prosjektbilen min etpar nye øvre fjærseter (artikkelnr 72-753) i forbindelse med sammenmonteringen av forstillinga. De koster kun kr 109 pr stk, så noe stort tap er det jo ikke snakk om dersom de skulle evaporere allerede under første prøvetur.

 

Glad til sinns troppet jeg derfor opp på Biltema på Alnabru etter jobb i dag. Jeg skred fram mot den fryktede delelagerdisken og trakk en billett til himmerik (jada, jeg brukte begge hender :)).

 

Etter å ha kunngjort mitt behov for imbesilen bak disken fikk jeg høre at denne delen er bestillingsvare!

 

-Javel, du får bestille et par da...

 

-Det kan jeg, men det er 14 dagers leveringstid!

 

-Jøss, det var da jævlig dårlig, men jeg må jo ha de så det er bare å bestille. Jeg må vel ikke forskuddsbetale?

 

-Joda, 250 kroner!

 

-Nei, faen kutt ut da. Hva om Biltema går konkurs i mellomtiden, da er pengene mine tapt. Nei, den risikoen får dere ta...

 

(Jeg misliker alle former for forskuddsbetaling og mener bestemt at det er leverandøren som må ta risikoen ved å bestille en vare til lager. Betaling skal skje tidligst ved mottak av varen)

 

-Nå vil jo ikke Biltema gå konkurs da!

 

-Så du mener altså at jeg skal betale 250 kroner i forskudd for noe som koster under 220 kroner?

 

-Ja, det er reglene som sjefen min har bestemt!

 

-Nei, takk som byr, da kjøper jeg den heller på Volvo!

 

Hvorpå jeg snur på helen og forlater bygget med uforutrettet sak, vel vitende om at jeg trolig må betale tidobbel pris hos Bilia.

 

Hva er det som gjør at disse kurante slitedelene har 14 dagers leveringstid? Skal de fraktes med hest og kjerre fra Kina? Både Volvo og VW er i stand til å tilby selv den mest ukurante dings etter etpar dager dersom den ikke er på lager. Dette er jo moderne logistikk i praksis ved at store lagerbeholdninger er erstattet av hyppige transporter, dog ikke hos Biltema...

 

Hva er det som gjør at en gigant som Biltema forlanger forskuddsbetaling av kurante deler? Hva er det som gjør at de med sin økonomi og omløpshastighet kan hevde at den lille mannen i gata skal betale for en del før han mottar den?

 

Hvor er dere Biltemaansatte og andre taskenspillere? Forsvar dere nå! Gi meg noen gode argumenter for hvorfor dere med rak rygg kan bruke ukesvis på å levere etpar fjærseter og atpåtil kreve forskuddsbetaling for det...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det jobber så jævli mange kusetryner på biltema. Når jeg handler der, så går jeg inn, finner det jeg skal ha, går til kassa og drar. Orker ikke bestille noe der. De har for det meste alt på lager, det de ikke har, trenger jeg ikke. Betaler aldri på forskudd til en sånn bedrift, de har faktisk ikke forskudsbetaling der. så der blei du snylta gitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott og saklig skrevet som alltid Herr Felgen. Jeg kjenner meg dessverre så altfor godt igjen. Jeg har gått fra den deledisken med HELT uforettet sak mer enn én gang selv om handlelista mi har vært ganske lang. Jeg lurer iblant på om alt de har på hyllene bak der er tomme esker. Biltema Alnabru kan brenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender at de har bestillt deler til meg. Men da har det vært snakk om et par dager i leveringstid. Å nei, jeg måtte ikke forhåndsbetale..

Dette er biltema i sarpsborg. Har handla litt på alna også men da har de hatt det jeg skulle ha på lager så har egentlig ikke opplevd noe negativt.

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema Alnabru, iallfall deler av personalet, er helt forferdelig. Skulle ha kjedekutter for en liten stund siden. De hadde kjedekuttere, og på PCen skulle det ligge på hylle 11. Kom så dit, der var det ingen kjedekutter; spør så det hyggelige personalet (en eldre kar med bart) om hvor dette er. Joda, de hadde jo kjedekuttere, men de lå pakket inn på en pall. "Det betyr at dere ikke har det i praksis?". Selvsagt, var svaret, og leveringstiden kunne være "et par uker" eller noe rundt der. Endte opp med å kjøpe alt jeg ikke hadde tenkt til å kjøpe, siden jeg ikke fikk tak i det jeg egentlig var der for.

 

Det er rart; hver gang jeg spør han eldre karen med barten om noe, har de ikke noe av det jeg skal ha. Hver gang jeg spør en hvilken som helst annen har de varen inne og gjør iallfall et forsøk på kundeservice.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også litt av samme oppfatningen som flere her. Biltema har mye fint til gode priser men jeg synes det blir litt for ofte at det jeg skal ha er tomt. f.eks i går skulle jeg ha bremseklosser til sykkel og en kabel til stereo. begge deler var tomt.

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med biltema jeg. Bortsett fra bestillingstiden dems.

 

Skulle bestille fjærer til en bil, og fikk opplyst at det måtte bestilles. Sa OK til det, og spurte så hvor lang tid det tok.

 

"3 uker, kanskje 4".

 

Jeg begynte bare å le, og gikk min vei.

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare erfaring med Sykkel&Båttema i Haugesund, som etter sigende skal være landets største og ha hele sortimentet på lager. Har vært borti at det har vært tomt, men de har aldri krevd forskuddsbetaling. Kanskje fordi de i utgangspunktet skal ha alt inne, hva vet jeg. Men en ting som jeg stiller meg undrende til, er ting som f.eks. blinkersglass! Nå har jeg kjøpt til en Volvo 740 og en BMW E34, og i begge tilfelle hadde de bare et på lager! WTF? Tilfeldigheter eller tidenes mest gjennomtenkte lagersparetiltak? (det ble et langt og rart ord gitt...)

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Biltema slutta jeg med etter at de sluttet å selge skikkelig sprit! :D

 

Jeg må si de nye greiene deres smakte litt rart ja..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig litt fan av Biltema, spesielt når det gjelder verktøy med 10 års garanti! Det er jo kjempebra!

 

Ta de kromma fastnøklene for eksempel; de får du kjøpt på biltema med biltemalogo for mellom 17 til 43 kroner.

Om du derimot drar på Wurth å kjøper dem, står det kongsberg på dem, og du må ut med det tredobbelte, selv om det faktisk er akkurat samme nøklene!

 

Så til Biltemas bremsedeler: Jeg har hørt mye både bra og mindre bra om de så jeg fant ut at jeg skulle prøve når jeg skulle skifte håndbremsesko.

 

Slik gikk det etter ca 6-7 uker:

26032008145ku2.jpg

 

26032008147ep2.jpg

 

Den ene splinten til monteringssatsen har rett og slett gått av!!angry2

 

 

Sporer litt av fra reodors tema, men håper det går greit:)

 

Har ikke prøvd å bestilt deler på Biltema, men har derimot prøvd å bestilt et radiostyrtbil til fattern når han var sykemeldt:D

 

Var dit for å kjøpe en bil en mandag eller tirsdag, men de hadde den ikke på lager så de måtte bestille den opp, greit nok.

Spurte hvor lenge det var til den kom, og da ble jeg lovt at jeg skulle få den senest i slutten av neste uke.

 

Så ventet jeg til fredagen neste uke for å hente bilen, men når jeg kom dit viste det seg at de fremdeles ikke hadde den i hyllene, så jeg gikk og spurte en av de tre(!) damene bak disken.

 

Hu sa at de ikke hadde hatt tid til å satt ut varene som hadde kommet, og at de ikke hadde tid til å hente den ut ifra lageret da heller, så jeg måtte komme tilbake i slutten av neste uke!!:hvaskjera

Da spurte jeg om ikke en av de andre der hadde tid, for de sto jo bare å pratet flira akkurat som de gjorde når jeg kom inn i butikken 10 min tidligere! Trodde ikke det var mulig å gi så fullstendig blaffen i kundene når de faktisk er avhengige av kunder og et nogenlunde bra rykte for å drive en butikk..

 

Enden på visa var at jeg ga faen å bestilte et radiostyrt helikopter ifra en butikk i kristiansand som kom 3-4dager etter i posten! :p

 

Ble et langt innlegg, men måtte bare ha det ut!

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår