Gå til innhold

Dagens "Biltema"

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Husker en gang jeg skulle kjøpe bremseklosser og bremseskiver til en Ford Focus jeg skulle fikse for en kollega. Klosser hadde de, men skiver fikk de inn først om 14 dager igjen. 14 dager senere - sier og skriver 14 dager senere - troppet jeg opp og skulle kjøpe skivene, men da var de jammen meg utsolgt igjen... Da gikk turen til Mekonomen!

 

Tror de tar inn en og en skive jeg gitt. Og ikke var det mulig å holde av et sett heller. Jo forresten, kanskje dersom jeg hadde forskuddsbetalt hele beløpet... :D

 

En annen traumatisk opplevelse hadde jeg da jeg skulle kjøpe meg momentnøkkel for noen år siden. Skulle ha den dyreste Biltema hadde, den var uansett ikke særlig dyr. Etter å ha spurt etter den med jevne mellomrom i over ett år så ga jeg opp og kjøpte meg en mange ganger så dyr momentnøkkel fra Stahlwille...

 

Biltema i Göteborg derimot er bare fryd og gammen. Der får jeg alltid tak i det jeg vil ha.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er egentlig litt fan av Biltema, spesielt når det gjelder verktøy med 10 års garanti! Det er jo kjempebra!

 

Ta de kromma fastnøklene for eksempel; de får du kjøpt på biltema med biltemalogo for mellom 17 til 43 kroner.

Om du derimot drar på Wurth å kjøper dem, står det kongsberg på dem, og du må ut med det tredobbelte, selv om det faktisk er akkurat samme nøklene!

 

Jeg er også veldig begeistret for det verktøyet ja. Har nærmere 10 pipenøkkelsett, og hva angår løse piper kjøper jeg ikke noe annet.

 

 

Har ikke prøvd å bestilt deler på Biltema, men har derimot prøvd å bestilt et radiostyrtbil til fattern når han var sykemeldt:D

 

Var dit for å kjøpe en bil en mandag eller tirsdag, men de hadde den ikke på lager så de måtte bestille den opp, greit nok.

Spurte hvor lenge det var til den kom, og da ble jeg lovt at jeg skulle få den senest i slutten av neste uke.

 

Så ventet jeg til fredagen neste uke for å hente bilen, men når jeg kom dit viste det seg at de fremdeles ikke hadde den i hyllene, så jeg gikk og spurte en av de tre(!) damene bak disken.

 

Hu sa at de ikke hadde hatt tid til å satt ut varene som hadde kommet, og at de ikke hadde tid til å hente den ut ifra lageret da heller, så jeg måtte komme tilbake i slutten av neste uke!!:hvaskjera

Da spurte jeg om ikke en av de andre der hadde tid, for de sto jo bare å pratet flira akkurat som de gjorde når jeg kom inn i butikken 10 min tidligere! Trodde ikke det var mulig å gi så fullstendig blaffen i kundene når de faktisk er avhengige av kunder og et nogenlunde bra rykte for å drive en butikk..

 

Enden på visa var at jeg ga faen å bestilte et radiostyrt helikopter ifra en butikk i kristiansand som kom 3-4dager etter i posten! :p

 

En betegnende og typisk historie dessverre. Lurer på når de ansatte går over fra å bli oppegående individer til å bli hjernedøde zombier. Eller er det perhaps et kriterium for å bli ansatt...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på når de ansatte går over fra å bli oppegående individer til å bli hjernedøde zombier. Eller er det perhaps et kriterium for å bli ansatt...

 

Tror heller problemet er at det ikke er noen kriterier å oppfylle for å bli ansatt...

19 år gammel jente, aldri tatt i en bil før, søker to plasser, Ica, og Biltema. Kommer til intervju, her ta på deg skjorta så vi ser om den passer, du kan bytte på toalettet bak der.

2 min seinere;

"Kjempeflott, nå må du bare skrive under der så kan du gå å hjelpe han karn som står der borte!"

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema Tønsberg er ikke så halvgale, folka bak delelager-disken snur seg hver gang jeg kommer, men jeg er sta selv, så jeg får det jeg skal ha. Skulle vært et krav om bil-kunnskap for å jobbe der syns jeg, spurte om han kunne fortelle meg hvilken vindusvisker jeg skulle ha til min Merc 190, da spurte han om det var den høyre eller venstre. (201 merc har som kjent monovisker foran)

 

Øvrig er jeg også veldig fornøyd med verktøyet man får kjøpt på Biltema, man kan ødelegge ganske mye før man kommer opp til prisen på annet verktøy.

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste jeg var på Biltema var akkurat når Nokia N80 ble lansert, og jeg som er dingz fan, bare måtte ha den.

 

Hadde den med opp på Biltema i Bergen, og var så dum å legge den fra meg når jeg skulle søke etter momentnøkkel på de hersens datamaskinene. Og plutselig var den borte...

 

Ble så forbanna. Og personalet gadd ikke akkurat å bry seg.

Men kanskje ikke Biltema sin feil, men går ikke der igjen. Den turen kosta meg ca 5000 kr da jeg ikke hadde mobilforsikring. Dooh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun erfaring fra butikken i tromsø og her er det også som regel 14 dagers ventetid på f.eks kurante slitedeler til volvo.

Men har ikke hørt noe om at de skal ha forskuddsbetalt for varer som må bestilles.

 

Ellers er det også her mange unge ansatte som ikke vet alt for mye om bil, og de står som regel bak disken i bilavd.:win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verre enn damene er "fjortisene" som er ansatt på biltema og bensinstasjoner:

 

A: har dere salgsmelding?

B: hva er det? :google

 

en annen gang:

 

A: har dere bremsevæske?

B: hva er det?:google

 

A: jeg

B: samma gutten

 

Jeg bare begynte å le og så på han, han var helt alvorlig(trudde det selvfølgelig var en spøk) Men nei, det var det ikke, jeg gikk rett ut for å si det sånn.

spørte om det sammen ei som (går i klassa mi)jobbar på bensinstasjon, hu viste meg hvor det var i begge tilfellene..

hu har heller aldri drevet med biler/vært interessert.

detta var vel og merke en gutt på bensinstasjon i 17-18 års alderen..

 

Nå er ikke jeg noe maskiningeniør, men SEEERIØST?! VÅKN OPP.

Hvis du er her på forumet gutten som jobba på esso i kongsberg, ta deg noen timer i uka og søk på google(bilforumet)

Du burde være flau!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha... hørtes ut som "Autohuset" ved fagernes.

 

Måtte anskaffe luftfilter til min "kjære" volvo 245 og regna med at den firkana saken hadde de sikkert inne da det går en god del volvo av 200 serien her.

kommer dit og fant det ikke selv i hyllen så jeg spurte dem bak disken om dem hadde på lager. Dem skjekket både data, hyller og lager, men dem fant ingenting.

 

Men de kunne være så snille å bestille noen og legge av en til meg. Dette partiet skulle komme over helgen. Svarte at jeg ikke kunne hente den før fredag og om de kunne la en ligge til da. Dette skulle de og klare.

 

Kommer fredagen etterpå og får til svar at, nei det har de ikke på lager, kan bestille og legge av en til deg. Joda, men denne gangen viste jeg ikke hvor lenge jeg skulle være nede i kristiansand så jeg la igjen telefonnummer så fikk de si ifra når de fikk det paritet inn. Vell, dette er ca 3 måneder siden og jeg har enda ikke fått noen telefon i fra dem!

 

snakk om kundeservice som sugger hæstk*k

 

Sorry for at jeg går over til en annen kjede enn biltema, men siden denne tråden alt er berørt av andre ting enn biltema så kunne jeg bare ikke dy meg

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har jeg ikke noe spesielt erfaringer med, men jeg syns Mekonomen er ett fint sted å handle. Fine priser og skaffer som regel det meste!

 

 

Bensinstasjoner er jo nesten ett eget kapittel... Spurte engang en tufs på ~20år om de hadde ett sett med umbrakonøkler jeg kunne låne ett par sec, da så han rart på meg og spurte hva i allverden "umbrako" er? =S

signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i helvete! Kan jeg ikke dra en snartur på jobben uten at det oppstår innlegg som krever moderasjon? Og i tillegg går jeg glipp av moroa :D

 

biring, husk hva vi snakket om ;)

 

Jeg gjorde meg forresten en liten tanke omkring dette med forskuddsbetaling i dag. Man kan altså troppe opp hos en bilforhandler, skreddersy en splitter ny bil til en halv million kroner med akkurat den fargen, den innredningen og den motoren og attpå til krydre med ryggesensor, tilhengerfeste og 18" alufelger uten å betale fem flate øre i forskudd. Fjærseter hos Biltema derimot...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i helvete! Kan jeg ikke dra en snartur på jobben uten at det oppstår innlegg som krever moderasjon? Og i tillegg går jeg glipp av moroa :D

 

biring, husk hva vi snakket om ;)

 

Jeg gjorde meg forresten en liten tanke omkring dette med forskuddsbetaling i dag. Man kan altså troppe opp hos en bilforhandler, skreddersy en splitter ny bil til en halv million kroner med akkurat den fargen, den innredningen og den motoren og attpå til krydre med ryggesensor, tilhengerfeste og 18" alufelger uten å betale fem flate øre i forskudd. Fjærseter hos Biltema derimot...

 

har annet å tenke på og har glemt det, men drit nå idet.. til det du sier med forskuddsbetaling, det er bare sykt, feiltema er jo bare jall bortsett fra verktøy og ting som ikke krever god kvalitet. Men seriøse produsenter av biler, når dem ikke krever forskuddsbetaling eller depositum... nei, gir meg ende over.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Tro det eller ei folkens, men denne tråden har tatt en ny vending. Sta som jeg er bestemte jeg meg for å gjøre et nytt forsøk hos våre venner på Biltema. Jeg tok på meg mitt falskeste smil og en stor dose hyggelig væremåte og troppet opp i de nevnte lokalene i går lørdag 26 april. Det var litt kø ved deledisken, men jeg slengte meg ned på en stabel garasjebukker og nøt livet og de forbipasserende. Etterhvert ble det min tur og jeg kunngjorde på nytt mitt basale behov for fjærseter.

 

-Det er bestillingsvare, vil du at jeg skal bestille de?

 

-Ja gjerne, det! (spent som en hane omkring dette med forskuddsbetaling)

 

Han fylte ut bestillingsblanketten med delenummer og antall. Jeg så at han begynte å skrive et beløp i depositumsrubrikken, men klusset over og skrev kr 0,- i stedet. Jeg humret for meg selv og undret meg om de faktisk leser innlegg på Bilforumet der borte. Uansett er dette en gledelig utvikling, og de får herved fornyet tillit hos meg.

 

Nå gleder jeg meg som en liten unge til å motta mine billige fjærseter. Spørsmålet nå er jo om disse lavprissetene takler presset fra bortimot 600 hestekrefter til sommeren. Time will show... :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår