Gå til innhold

Dagens "Biltema"

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Hvis han har lest her, kjente han deg sikkert igjen på bildet.. Du ser jo mildt sagt spesiell ut ;)

 

Har merket at de tar forskuddsbetalt på Biltema her i Bergen og, veldig spesielt på kurante deler må jeg si.. Kommer nesten garantert en annen idiot og trenger samme delene innen noen uker om førstemann "svikter"

 

Ang. bensinstasjon er det mye rusk.. Jeg troppet opp på Shell og spurte en jeg gikk på skole med etter en tennpluggnøkkel. Han skjønte ingenting, og jeg måtte leite gjennom verktøyet deres selv.. Senere jobbet jeg på samme Shell, og kan vel forstå at småjentene (og han over) ikke kan noen ting, for man får jo ingen opplæring i noe som helst utenom kassen og å lage pølser. Så det var grådig gøy når gamle damer kom inn og ville at jeg skulle bytte lyspærer på de nye bilene deres.. Jeg, vant til gamle biler med soveplass i motorrommet, kan med hånden på hjertet si at det gikk mange biler med lyspærer som sto i vinkel her i området på den tiden :P Helvetes nye biler..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg jobber på bilXTRA(ikke TEMA) og der har vi som regel varen dagen etter hvis det bestilles før kl 3 på dagen. Er det dyre varer må vi i noen tilfeller be om noe i depositum, men sjeldent dette skjer, ofte betaler folk på forskudd uten at vi ber de om det.

Hvis vi ikke finner varen, prøver vi å finne ut en løsning som kunden er fornøyd med. Vi har alltid kunden i fokus.

Angående varer så pakkes disse ut på morgenen og legges på lager eller i butikken, bestillingsvarer/kundevarer er første prioritet, og de med mobil får en sms når varene er klare til å hentes..

Har ikke noe imot biltema utenom de inkompetente folkene som jobber der. Greit med verktøy osv der.

 

Takk for meg ;)

Opel Vectra B 1996mod 1,8 16V

-Lite gjort hittil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til lang leveringstid hos Biltema er fordi det kun er vareleveranse en gang i uken og varene kommer fra et varelager i Sverige, og at bestillinger blir sendt en gang i uken, hvilken dag er forskjellig fra varehus til varehus. Hvis bestillingen blir sendt en onsdag, og man kommer på en torsdag for å bestille blir ikke bestillingen sendt før neste onsdag igjen, og da vil det ta ytterligere en uke før varen ankommer varehus.

 

Hadde det vært et varelager i Norge derimot tror jeg det meste hadde vært på lager til enhver tid så lenge det finnes nok av de forskjellige varene og leveringstiden ved bestilling hadde vært endel kortere.

- '06 Toyota Avensis TTE

X '97 Audi A3 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

har ofte kommet inn på biltema og fått til svar at jeg må komme tilbake til uka, da de får de inn på lager.

 

kommer tilbake igjen og spør igjen ei uke etterpå, fremdeles ikke inne.

lot det gå ei uke til, og da sa de de just hadde fått det inn.

 

spurte om jeg kunne få, ja skyt meg:D, et "sportsfilter", til bilen. ho gikk ut på lageret. der hadde ho en pall med BARE filtre, men ho gadd faen ikke ta med seg ett tilbake igjen.

sa jeg hadde fått beskjed for to uker sia at det skulle komme om ei uke. men fikk rett og slett som svar "jeg gidder ikke pakke ut et"

fra ei palle med BARE luffiltere? "jeg GIDDER ikke?"

blir mektig irritert:)

 

ellers så har de alt til bilen min der inne, og det er jeg godt fornøyd med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på bilXTRA(ikke TEMA) og der har vi som regel varen dagen etter hvis det bestilles før kl 3 på dagen. Er det dyre varer må vi i noen tilfeller be om noe i depositum, men sjeldent dette skjer, ofte betaler folk på forskudd uten at vi ber de om det.

Hvis vi ikke finner varen, prøver vi å finne ut en løsning som kunden er fornøyd med. Vi har alltid kunden i fokus.

Angående varer så pakkes disse ut på morgenen og legges på lager eller i butikken, bestillingsvarer/kundevarer er første prioritet, og de med mobil får en sms når varene er klare til å hentes..

Har ikke noe imot biltema utenom de inkompetente folkene som jobber der. Greit med verktøy osv der.

 

Takk for meg ;)

 

Hvorfor de betaler forskudd uoppfordret forstår jeg ikke, men dem om det. De løper en unødvendig risiko.

 

På Torshov bestilte jeg en gang en Haynes reparasjonshåndbok som de hadde gått tom for i hylla. Tror du ikke rassmagaskvalet i kassa forlangte forskuddsbetaling da gitt... De fikk selvsagt ikke fem øre, men jeg fikk min Haynes noen dager senere.

 

På Rema gikk de tom for melk for noen dager siden. Det er like søkt å ta forskuddsbetaling for melk som det er å forlange det for annen kurant hyllevare.

 

Som profesjonell innkjøper i det offentlige er jeg underlagt strenge bestemmelser for når det er akseptabelt å betale forskudd. Og det er det nesten aldri. Kun i de tilfellene hvor leverandøren får store kostnader i oppstartsfasen vil noe slikt være aktuelt.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor de betaler forskudd uoppfordret forstår jeg ikke, men dem om det. De løper en unødvendig risiko.

 

Trur han mente at folk betaler hele kjøpe-summen når de bestiller, så det er gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur han mente at folk betaler hele kjøpe-summen når de bestiller, så det er gjort :)

 

Å betale hele kjøpesummen når man bestiller er akkurat det samme som å forskuddsbetale... Noe som fra forbrukerens synsvinkel er uheldig. Det er alltid en risiko for at sjappa går konkurs eller at dokumentasjonen blir borte. Den risikoen er det butikken som må ta, ikke forbrukeren.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stort sett fornøyd med biltema, har hatt noe el verktøy som blir ødelagt. Fikk ny vare uten kvittering. :) Så og si alle ganger. De på biltema i sarp har som regel noe bil kunnskap inne i nøtta.

 

Angående forskudds betaling, så mener jeg at det ikke skulle vært nødvendig for varen under 1000kr. Er det 1000kr og over så er det tross alt et litt større tap hvis det er noe spesielt som butikken ikke kan selge videre lett.

 

Angående bensin stasjoner så gidder jeg ikke å begynne en gang... Opplevd mye rart alt fra at jeg spør om en bestemt tennpluggt og får en lyspære, til å få 4 takts mc olje når jeg ber om moped olje. Og mye MYE mer.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel dra på med noe grenseløs OT her nå!

 

gjelder da ikke Biltema, men en loka bensinstasjon / Pølsepusher!

 

var innom der for å handle 9v batteri til voltmeteret mitt (som forøvrig er fra tema), hvor jeg var dust og glemte og skru den av, så den var jo sprett strømtom da jeg skru bruke den. menmen, nok om det

 

jeg troppa opp på bensinstasjonen, spurte karen om han hadde 9v batteri (så de jo seff bak han, men måtte jo bare spørre)

 

hva tror du jeg fikk til svar, NEI! vi har ikke 9v bilbatteri.. FFS.. men pølse klarte han og lage..

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på bilXTRA(ikke TEMA) og der har vi som regel varen dagen etter hvis det bestilles før kl 3 på dagen. Er det dyre varer må vi i noen tilfeller be om noe i depositum, men sjeldent dette skjer, ofte betaler folk på forskudd uten at vi ber de om det.

Hvis vi ikke finner varen, prøver vi å finne ut en løsning som kunden er fornøyd med. Vi har alltid kunden i fokus.

Angående varer så pakkes disse ut på morgenen og legges på lager eller i butikken, bestillingsvarer/kundevarer er første prioritet, og de med mobil får en sms når varene er klare til å hentes..

Har ikke noe imot biltema utenom de inkompetente folkene som jobber der. Greit med verktøy osv der.

 

Takk for meg ;)

 

Skal være litt forsiktig med å skryte av BilXtra også!

Sendte samboern til den lokale bilxtra sjappa for å ta med en monteringskassett til bilradio og eksoswrap (helst i sort)..

 

De svarte fint etter 10minutters datamaskin-tasting og ha gått gjennom ett par-tre permer at de ikke hadde det hun spurte om..

Utrolig rart at jeg dagen før hadde ringt ned for å høre om de hade følgende varer, eneste var at de kun hadde grå eksoswrap!

 

Samboern tok en runde i butikken før hun dro, og fant begge varene på hylla hvor de hørte hjemme!

 

WAY TO GO RETARDS!

 

Ps: Det satt 4 stk bak kassa der på hver sin kontorstol og "jobba". Hun var eneste kunde i butikken på det tidspunktet!

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til lang leveringstid hos Biltema er fordi det kun er vareleveranse en gang i uken og varene kommer fra et varelager i Sverige, og at bestillinger blir sendt en gang i uken, hvilken dag er forskjellig fra varehus til varehus. Hvis bestillingen blir sendt en onsdag, og man kommer på en torsdag for å bestille blir ikke bestillingen sendt før neste onsdag igjen, og da vil det ta ytterligere en uke før varen ankommer varehus.

 

Hadde det vært et varelager i Norge derimot tror jeg det meste hadde vært på lager til enhver tid så lenge det finnes nok av de forskjellige varene og leveringstiden ved bestilling hadde vært endel kortere.

 

Du vet at den forklaringa der ikke hjelper? :roll:

Hvis de som jobber der vet at det er så lav leveringsfrekvens, så burde de ta det i beregninga og ha ett lager som holder 2-3 uker!

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være litt forsiktig med å skryte av BilXtra også!

Sendte samboern til den lokale bilxtra sjappa for å ta med en monteringskassett til bilradio og eksoswrap (helst i sort)..

 

De svarte fint etter 10minutters datamaskin-tasting og ha gått gjennom ett par-tre permer at de ikke hadde det hun spurte om..

Utrolig rart at jeg dagen før hadde ringt ned for å høre om de hade følgende varer, eneste var at de kun hadde grå eksoswrap!

 

Samboern tok en runde i butikken før hun dro, og fant begge varene på hylla hvor de hørte hjemme!

 

WAY TO GO RETARDS!

 

Ps: Det satt 4 stk bak kassa der på hver sin kontorstol og "jobba". Hun var eneste kunde i butikken på det tidspunktet!

 

Er selfølgelig forskjellige folk som jobber over alt.. noen er sløve å ikke kan så mye om varene...

Bilxtra sjappa jeg jobber i er det ikke sånt, har vi det ikke, skaffer vi det... vet vi ikke finner vi det ut, vi sitter ikke på stoler å henger å later som vi jobber. men som jeg sa, forskjellig fra sted til sted.

Ser ann situasjonen litt når kunder bestiller dyre varer, blir dyrt for butikken hvis vi må sende tilbake osv.

Og det med at de betaler på forskudd skyldes vel egentlig tillit... Det lokale folket vet vi leverer.

Og det med konkurs er nok ikke så stor fare for.

Opel Vectra B 1996mod 1,8 16V

-Lite gjort hittil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på bilXTRA(ikke TEMA) og der har vi som regel varen dagen etter hvis det bestilles før kl 3 på dagen. Er det dyre varer må vi i noen tilfeller be om noe i depositum, men sjeldent dette skjer, ofte betaler folk på forskudd uten at vi ber de om det.

Hvis vi ikke finner varen, prøver vi å finne ut en løsning som kunden er fornøyd med. Vi har alltid kunden i fokus.

Angående varer så pakkes disse ut på morgenen og legges på lager eller i butikken, bestillingsvarer/kundevarer er første prioritet, og de med mobil får en sms når varene er klare til å hentes..

Har ikke noe imot biltema utenom de inkompetente folkene som jobber der. Greit med verktøy osv der.

 

Takk for meg ;)

Ikke for å være stygg nå, men BilXtra her i byen er bortimot ubrukelige. Jeg drar ned med reg.nr, glad og fornøyd for å kjøpe deler til Mazdan min. Etter 5 min bak dataen så sa han at han ikke kunne skaffe noenting, den var utgått. Jeg drar på Veng og spør om det samme, hey ho, de kunne skaffe masse rart - og jeg fikk opplyst att de brukte samme levrandør som bilXtra.

 

Dere kan jo nå lure på om jeg bruker Veng eller Bilxtra fremover alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår