Gå til innhold

b230 m 2 doble 45 gassere, feil?

Ranger emnet


Harek

Anbefalte innlegg

Har satt på 2 doble delorto gassere 45 mm på ein orginal b230 med nye stempelfjører og tetninger. den "skyter" litt på gasspådrag.

Men den vil ikke gi full gass, viss eg trør gassen i bånn dør motoren helt...

 

Lurer på å få tak i ein trimkam å sette i, og håpe på at det hjelper....

 

Eller har noen andre noen gode tips? takker for svar.

1986 Volvo 240 2.3 Stv

1982 Volvo 360 2.3 Rcn u/2.4

1986 Volvo 360 2.3 Bilcross

1999 Hyundai Galloper 2.5 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør her... det nytter lite å bare sett på to dobble 45 gassers på en std motor... det du trenger er en topp av type 531 eller 405 som er portet og planet, kansje også med større ventiler.

Så trenger du en kam som har høyere løft og lengre åpningstid..

 

Det som skjer med motoren din nå er at den antakelig drukner i bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alt er justert rett slik det skal være, får du mer gamp av en orginal b230 med to 45 gassere enn en orginal b230 med enslig A-gasser. Er de to doble gasserene dysa til en 8liters rekke6'er derimot..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

still inn gasserene dine du, så skal du nok se at det order seg ganske så grett, har flere kompiser som har heve på gassere på innsprøytnings biler, og fy og faen ka det går når di får til å stille det inn skikkeligt, bruk ett bremse rør og hørr inni hver forgasser, når du får en lik lyd elle noe sånt i den duren så skal di funke, har aldri gjort det sjøl... sikkert noen her inne som kan forklare bedre hvordan du skal gjør det...

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ole180.. Det med bremserøret er jo forsåvid greit, men teknikken er jo "jalla".

 

En ordentlig synkroniseringsmåler stapper man vel inn igasseren, åsså viser den hvor mye vacuum forgasseren suger..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den motorn jeg kjørte med litt i bilcross bilen gikk heller ikke så værst, det hadde vel vært en b230a motor som det var satt 2 dobble 45mm gassere og 4-2-1 grenrør på. Toppen skulle det ikke være gjort noe med.

 

Etter min mening så gikk denne motoren jævelig bra, ikke at jeg har kjørt så veldig mye som har gått bra men.

Di jeg kjørte mot sleit ihvertfall med å holde følge ut starten, men kom fortsatt ikke først til mål da.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår