kesol Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 Er kjempeglad i elektrisk arbeid så lenge jeg slipper å fikse andres drittarbeid. :p Syns det er vanskelig nok uten at bilen skal motarbeide meg! Får snike noen bilder i morgen. Har jo blitt betraktelig hevet siden de forrige bildene. (Ja, jeg blir nok å kjøpe Eibach 35mm...) Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 Her var jo et bilde! Litt rar vinkel, ser jo helt sinnsykt ut. ;) Regner med de synker litt sammen etterhvert. Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Juli 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 Hehe.. Er det orginale fjærer du har på bilde,eller er det 35mm? (den ser like høy ut som min,å den er orginal) Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 tøfft med høy bil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Juli 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 Originale fjærer nå, ja. :) Syns egentlig den er tøff nå, men når jeg får på 15" med lavprofil (som totalt ikke er større enn nåværende 13") tror jeg det blir litt sært. :p Hovedgrunnen til at jeg vil ha Eibach er veigrepet. Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 du har vel 13" med 60 profil nå?... så større felg mindre gummi blir jo stort sett det samme vil jeg tro, bare litt råere :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Juli 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 du har vel 13" med 60 profil nå?... så større felg mindre gummi blir jo stort sett det samme vil jeg tro, bare litt råere :) Ja. Men tror det blir rart med nye felger og dekk på dette. Det vil dere se om noen uker når fjærene har satt seg og firhjulskontrollen tatt. :) Bilen SKAL ned 35 mm. Uansett. Mulig vi henter noen 17". Kun på skøy, liksom. Greit å variere litt. :) Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 jaja post bilder blir gøy å se :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Juli 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 Skal i alle fall knipse litt bilder i morgen, så får dere se. :) Oppsummering, hva gjenstår; - Koble nær- og fjernlys slik at nærlys lyser når fjernlysene er på. Fikses nok i morgen. - Lekker fortsatt litt eksos mellom blokka og grenrøret. Vi skal kline på litt eksospasta i morgen, og sjekke om det henger igjen noen rester fra den gamle manifoldpakninga. - Mangler en sokkelholder til parklyspæra på høyre side... :p - Motoren må justeres. Men nå vet vi sånn nogenlunde hvordan man skal gå frem, og vi har en deal med en som kan (Karl-Otto fra Harstad, om det sier noen noe som helst). - Diffen/bakakslingen. Enten er det lagerskålene, eller så må den shimses. Børge skal se på det om vi skrur bakakslingen ned og tar den med. Skal kanskje ta bilen til han først så han får høre og prøve og se. Broderen er for øvrig også i forhandling om et helt nytt bakstell med GSI-sperre, sånn i tilfelle vårt eget synger på siste verset. Blir bra! Tar sikte på etterkontroll på mandag! Ellers skal vi hente den 2.4-motoren (Omega A- deler selges, forresten... :p), og venter på pris på 17" (ikke noe som prioriteres). Mangler en skrue i interiøret, døtrekkene skal vi skru bedre fast, en av 6x9 trenger bedre skruer, skal tigge naboen om et bedre blinlys-relé. Må påbegynne bygging i bagasjerommet, så ikke forsterkeren smadres når dekkene skal brukes opp. Småting! Gjort på et fettjokk. Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Juli 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 Hohooo! Lys! Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thema Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 Ja, nu e vel egentli det meste alvorli bra på stell... vært litt venting på dela, litt venting på teltaksløst, osv, men nu ser d ut som at bilen ska være klar før etterkontroll... e litt småspennt på bremsen da, har bytta bremsevæske og lufta nåkka jævli godt... brekket funke nu hvertfall jævli godt nu, det e nu et lite steg i rett retning.. Så va d jo d verste, å d e den ulyden i d bakstellet... men e vel like greit å kjøre den på kontroll me ulyden, så man i d minste får bestillt skilt tel den. Så kan man heller forske litt i den uka man vente på skilt... Evt. så får man få tak i et anna bakstell. Men bilen virke krute god. =) Siter John '00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil) '90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta) + en mengde Opel på samvittigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 Ja se der ja! Ting begynner å falle på plass:) Fine lykter!må skaffe meg sånne jeg å;) Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 ja nå mangler bare sideskjørt og den hoppen på bagasjen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Å hvis du skal ha skikkeli hopp på bagasjen,så har jeg en 400-vinge liggende her;) Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Juli 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 ÆSJ! Blir ikke aktuelt med noen av delene. Komplett 400-kit eller ingenting. :p Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg