Jon Arne Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 400vingen min er fortsatt til salgs.. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet September 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 Men den passer jo ikke? Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 400 ascona b skihopp... http://www.manta400.netfirms.com/Our_Cars/Fergals_400r_Ascona/fergalretro1large.jpg http://img364.imageshack.us/img364/8972/400gallery0056ur.jpg http://www.autowp.ru/pictures/opel/ascona/autowp.ru_opel_ascona_400_4.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Er en sånn jeg har liggende ja.. Men den passer nok ikke på manta. Men men,nok om det. Har det skjedd noe med bilen i det siste? Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Hvite blinklysglass og fete felger på: SYNS DET BLE BRA JEG! :D Skitten bil og fæl bulk i døra, men... Og på første tur med nye sommerdekk begynte en ventil å lekke, og dekket ble kjørt i stykker. Faen. Nye vinterdekk; General Altimax Arctic 175/70R13. Gode dekk, i følge diverse rangeringer og tilbakemeldinger på nett. Gislaved Norfrost 3 i ny drakt. Bildet blir forresten en liten tribute til broderens Cossi-killer. :p Ellers er jeg jævla fornøyd med bilen! Er jo diverse småting å rydde opp i, men ikke noe jeg gidder å nevne her. Mest graverende er selvsagt døra, som fikses på garasjemekk-måte i første omgang (fikk kompispris på 6000,- for å få det gjort hos oppretter). Spredere ligger klar på stuebordet. :) Pris på omtrekking til lær (og oppstopping av setene) er hentet inn... :D Ikke fortell det til mamma. :( Pris på Superflex-foringer er hentet inn, og dette satser jeg egentlig på å få gjort før jeg flytter. Vi skal leie bukk noen timer senere og stramme klutsjwire, fikse eksoslekkasje skikkelig (vurderer å sveise driten sammen nå, er LEI!) og etterstramme det man ellers måtte finne. :) Er elgjakt nå, så skjer ikke så veldig mye for øyeblikket. Har hentet rattnav til det meget fete OMP-rattet i dag (bilder kommer), samt flere interiørplugger. Har dere det bra? :D Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modlendingen Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Jo takk berre bra :thumb Hehe, denne jakta tek tid :-P Er heldigvis ikkje elg her, men hjort desverre :-P Siter Opel Vectra 4x4 Turbo Opel Senator 2.3 Turbodiesel x Opel Omega B 2.0 16V Opel Ascona C 1.8GT Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Nå har vi begynt å få rattet på plass. Virker som det blir perfekt kjørestilling. :D Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Begynner å komme seg nå.. Står btw en manta b avregga på andenes.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 Skjer ingenting her for tida. Bestilt ramme til CD-spilleren! :D Bare vi blir kvitt tenningsstøyen... Bilen er lagt ut for salg, men selges kun om den ene bilen jeg har i sikte ikke blir solgt før Mantaen. Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 Nå gir jeg opp å selge. Ikke så mye nytt, i grunn... Lekker vann inn i bagasjerommet, så kan jo ikke ha noe forsterker der. Null stereo = helvette på jord. Noe sa stopp i bakstellet i går. Skal se på det på torsdag, så skal broren min få sveise sperre. Er jo bare reservebakstell. Vi har nå tilgang på bukk, så det er jo relativt skøy! Trenger en o-ring til en av dysene, går bare på tre sylindere (det morsomme er jo at jeg har vært skikkelig fornøyd med hvor godt den har gått, så gleder meg til å få fiksa den dyse-tetteringen). Vinterdekk på, General Altimax Arctic 175/70R13. Gullfarga hjulmutre og sølvfarga ventilhetter, skal få på de røde rally-skvettlappene. :D Også kjøpt et sett penere felger, noe BBS-greier, 13x6 med nesten ubrukte Hakka 1 185/80R13 (om jeg ikke husker feil). Krever lengre hjulbolter, ET13, men blir gromt som faen. :) Ellers er det lite... Fikk tips om å stroke motoren opp til 2.4, bruke råder, veiv og sylinder/stempel fra 2.4 i blokka mi. Og kjøpe en kvasskam når man først er inni der og skrur. Skal prøve å få rettet bulken før jeg flytter 3. januar. Bagasjerommet MÅ limes tett. Skulle hatt en låsesylinder og nøkkel i samme slengen. Kjenner at jeg begynner å tenke på å bruke masse penger på bil igjen. Usunne greier... :p Flytter for øvrig til Grimstad, bra OMC-miljø der virker det som. Hyggelige folk. :) Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Hepphepp! Fant originale vognkortet, bilen er jo for faen originalt en GT/E, ikke noe 1900S som jeg har blitt fortalt. Mulig den må bygges tilbake til kromfangere og originale lykter senere en gang. Men ikke nå. Har utrolig lyst å gjøre alvor om å trekke om setene, og kjøpe brukte sorte dørtrekk (GSI-greiene jeg har nå er lørvete). Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Seter levert til møbeltapetserer... :D Ikke kalr før godt ut i januar. Innen da skal jeg ha revet av taktrekket og lagt rustkiller i tak og på gulv. Så også at det kommer fukt opp i skruhullene til understellet på forsetene, så jeg må lage til noen gummipakninger der. Nye lager til GSI-bakstellet kommer på 5000,-! Fristende å bestille nytt taktrekk for 1800,- når jeg først er i gang, må se det an - må uansett ha dørsider aller først. Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona 400 Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 Seter levert til møbeltapetserer... :D Ikke kalr før godt ut i januar. Innen da skal jeg ha revet av taktrekket og lagt rustkiller i tak og på gulv. Så også at det kommer fukt opp i skruhullene til understellet på forsetene, så jeg må lage til noen gummipakninger der. Nye lager til GSI-bakstellet kommer på 5000,-! Fristende å bestille nytt taktrekk for 1800,- når jeg først er i gang, må se det an - må uansett ha dørsider aller først. Hvem er det som selger taktrekk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 TrimTech DA. Et par OMC-guruer som har startet opp. Wops, der var visst det skrudde alu-buret sendt fra Bergen med destinasjon Evenes. Slikt skjer... :D Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 Telefon fra møbeltapetsereren, seta var ferdige. Må bare levere inn siste forsetet nå først... :D Kjøpte vipperuter bak. Synd jeg sitter på skole på andre siden av landet og ikke får skrudd bil. Like greit? Det er kaldt... Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg