kesol Skrevet April 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Da fikk vi bruke onkelen min sitt verksted i kveld, med girkassejekk og bukk og det hele. Gikk fort. Så da er det bare en liten skrue igjen å feste, så kan den prøvekjøres. Morsomt. Skal settes til PKK i slutten av uka, satser jeg på. :) Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet April 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Onkelen min fortalte også at han hadde en forsterket topp med trimkam liggende! ...i 10 år, før han kastet den i sommer. Jeg er faen ikke riktig klok å time. Når jeg så bilen i dag, nede på bakken, slo det meg at dette virkelig er en guttedrøm som går i oppfyllelse. :D Fin bil. Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet April 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 Virker som jeg har en seriøs kjøper på sykkelen nå. Så da har jeg enten styggemye penger å legge i Mantaen, eller råd til en Commodore B Coupe. Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet April 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 Helvette. Nå skulle alt være klart, men plutselig får den ikke bensin. Noen som vet hva som kan ha skjedd? Alt fungerte før vi tok av innsug, startmotor og girkasse. Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet April 24, 2008 Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 Bensinpumpa som har dødd? Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet April 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 Bensinpumpa som har dødd? Nja, dør den bare helt uten videre? Har jo fungert frem til nå. Vi mistenker at det er en sikring som kan ha gått. Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet April 25, 2008 Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 sjekk stiftene eller tennpluggene ellernoe og...hmm kadett c`en min må jeg vertfall lære meg å stille stifter for at den sku starte osv av og til sa forige eiger..hmm men men Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thema Skrevet April 25, 2008 Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 sjekk stiftene eller tennpluggene ellernoe og...hmm kadett c`en min må jeg vertfall lære meg å stille stifter for at den sku starte osv av og til sa forige eiger..hmm men men Gnisten er der, og motoren tar litt i når vi prøve med startgass. Det tyder jo på at tenning, timing o.l. er som det skal være. Dessuten lukter det overhodet ikke bensin av eksosen etter at vi turna lenge på motoren i forsøk på å starte. Altså så er det fraværet av bensin som gjør at den ikke starter. På grunn av at jeg hadde lagt igjen multimeteret på jobb så fikk vi ikke gjort så veldig mye mer. Det var dessuten surt og kaldt også. Såvidt jeg ser, så slår bensinpumperelèet inn. Derfor er det jo nærliggende å tro at det er pumpa som er gåen, evt. en sikring eller et ledningsbrudd. Kanskje dårlig jord på pumpa. Uansett, finner nok ut av det. Bilen har starta på første omdreininga tidligere, så er rart at den ikke vil nå. Men er jo heldigvis veldig enkle motorstyringer på de gamle Opel'ene, så går nok greit. Surt om man må få tak i ny bensinpumpe da, men men.. tar det i morgen, når temperaturen er litt bedre. =) Siter John '00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil) '90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta) + en mengde Opel på samvittigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 25, 2008 Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 Har dere kjørt direktestrøm på pumpa? Da finner dere ut med engang om pumpa funker eller ikke.. Skal vel også høre pumpa når tenninga er på 2.hakk. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet April 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Jaja. Nå ligger i alle fall felgene på postkontoret. Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Gnisten er der, og motoren tar litt i når vi prøve med startgass. Det tyder jo på at tenning, timing o.l. er som det skal være. Dessuten lukter det overhodet ikke bensin av eksosen etter at vi turna lenge på motoren i forsøk på å starte. Altså så er det fraværet av bensin som gjør at den ikke starter. På grunn av at jeg hadde lagt igjen multimeteret på jobb så fikk vi ikke gjort så veldig mye mer. Det var dessuten surt og kaldt også. Såvidt jeg ser, så slår bensinpumperelèet inn. Derfor er det jo nærliggende å tro at det er pumpa som er gåen, evt. en sikring eller et ledningsbrudd. Kanskje dårlig jord på pumpa. Uansett, finner nok ut av det. Bilen har starta på første omdreininga tidligere, så er rart at den ikke vil nå. Men er jo heldigvis veldig enkle motorstyringer på de gamle Opel'ene, så går nok greit. Surt om man må få tak i ny bensinpumpe da, men men.. tar det i morgen, når temperaturen er litt bedre. =) ja kan godt hende det..hmmm..har du prøvd å fått slept bilen i gang da? bare for å teste liksom?..hmm Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet April 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Tormod (naboen) fant ut av det; en dutt (ja, det er faktisk det som er den beste beskrivelsen) hadde hoppet av bensinpumpereléet. Tormod loddet på en bro. Vi startet. Rygget. Bilen sluttet å gå bakover. Vi trodde det var noe galt med klutsjen igjen, men det var (heldigvis) bare krysset mellom bakstellet og mellomakslingen som hadde falt av. Dette kan vi låne fra Tormods Ascona så lenge. Bra man har noe å plages med så lenge. :D Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet April 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Rumpa er pen. Låsen mangler på bagasjeluka, da. Vet ikke helt om vi finner en lås å sette der, eller om vi bare bygger inn en sentrallåsmotor med knapp til å åpne opp med inn i bilen. Det er en liten bulk på bagasjeluka, som ser ut som den kom før bilen ble lakkert opp. Her ser dere arbeidsforholdene. :D Motorrommet trenger en vask, men det er faktisk veldig ryddig, rent og pent. Men det MÅ da finnes en bedre måte å legge ledninger på. Bortsett fra flekkene på forsetet, som ser ut som det kommer fra en eller annen form for olje, er interiøret meget pent. Skal få bort disse flekkene. Mangler sparkepaneler ved dørene, men skal få på plass noe dørkmatte der om ikke annet. Baksete er virkelig pene! Etterhvert, en vakker dag, skal jeg dog rive de ut, kjøpe sportsstoler foran, og omregistrere til grønne skilter. Har forresten en rullegardin som skal på plass i bakruten. BBS RM 13", vinterfelgene. Skal pusses og poleres før neste vinter. Er jo fristende å glanspolere kantene, og lakkere senter gull, men det er ikke noe jeg prioriterer på en vinterfelg. Jeg liker fronten! Men den må strammes litt opp. Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Bilen så meget bra ut egentlig.. Må si detta kommer seg. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet April 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Ikke for å skryte, men bilen er kort og godt meget bra. :) Alt kjennes og ser solid og fint ut. Bare litt som faller fra hverandre, men mekaniske småting er jo greit å fikse. Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg