Gå til innhold

Vi som kjører med L - fremtidens rånere

Ranger emnet


aerdftyhui

Anbefalte innlegg

kjører med L jeg...for andre gang(mista lappen :D) hehe...

 

har oppkjøring førskommende tirsdag (18 nov).

 

kjører E300tdt... fin bil og kjøre det...

 

w123,w124 eller 210 Karosseri du kjører da? er bra du kjører stjerne med diesel og snurre!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 386
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For min del går det trått. Bare øvelseskjøring, men har da fått litt førstehåndserfaring på hvor ekkelt det er å kjøre på skikkelig sledeføre! Har dessverre ikke penger til lappen, og siden jeg ikke får økonomisk støtte hjemme må jeg vente til jeg får solgt mopeden før jeg får begynt. Satser på å havne på rundt 14.000,- for alt :)

 

14k?! Må betale rundt 17k jeg, og det er absolutte minimumet! Så må jeg regne oppkjøring og teori i tillegg. Vet det bare er 3k ca, men de 3k gjør en stor forskjell i min økonomi!

Men det er absolutt kjipt Espen :( Når fyller du år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på rundt 18-19K jeg no i alt i alt, med glattkjøring, 15 kjøretimer(blir litt nærvøs når jeg blir vurdert og slikt su =P).

Endret av Hufsa

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører desverre med L eg og :( og denne forsvinner nok ikkje før i august.

Kjører mor å far sin passat av og til på 1,6l og 100hk som er slapp som ett dovendyr.

Har heldigvis 240en min nå, å denne er utrolig lettkjørt, aldri slete me bakkestart eller noe :P Har traktorsertifikatet og kjørt mye traktor så vil tru detta har hjelpt mye på bilkjøringen :D og 240en er nesten som en gammel massey ferguson å bakkestarte med, alle klarer det:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har traktorsertifikatet og kjørt mye traktor så vil tru detta har hjelpt mye på bilkjøringen

 

Har hjulpet på 240-kjøringen iallfall tipper jeg :P

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14k?! Må betale rundt 17k jeg, og det er absolutte minimumet! Så må jeg regne oppkjøring og teori i tillegg. Vet det bare er 3k ca, men de 3k gjør en stor forskjell i min økonomi!

Men det er absolutt kjipt Espen :( Når fyller du år?

 

Fra og med i dag (11.02) er det 19 dager til jeg fyller, om min hoderegning er korrekt. En kompis fronta mens han øvelseskjørte her om dagen, det kan ikke være noe kult. Heldigvis brukte alle involverte belte, og det var så absolutt ikke hans feil, bil i motgående skled over i hans felt i rundt 60 - begge bilene er relativt most.

 

Edit: Øveleskjøre i E90 M-Sport=gøy :m'm:

Endret av DevilsTower

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øvelseskjører for livet :) Teorien er bestått på første forsøk og kjøreskole var bestilt for 2 år siden, så jeg venter bare på å få starte med kjøretimene nå ;) Gøy å sladde litt forsiktig opp gjennom "flåklypa" med L i bakruta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var ute å kjørte en tur her nå i dag, og kom til å tenke på at jeg føler meg skikkelig hjemme forran rattet nå. Alt går automatisk, og jeg har blitt mye flinkere med å skifte gir etter forholdene, og å se bakover. (Kunne ikke unngå å gjøre det i dag da, for det lå en Suburban oppe i ræva mi når jeg holdt nesten 60 i en 50-sone.)

 

Så vil jeg rette mine gratulasjoner til min kompis og klassekamerat Kristian som fra i dag av er fri fra L-ens lenker. Og på bakgrunn av det, kan jeg skrive under på at Toyota Avensis sedan er en liten bil :P

 

Kjøreskolen jeg skal kjøre med blir drevet av far og sønn, likt de fleste kjøreskolene her om kring. "Far" har byttet bil fra Volvo S60 til Honda Accord nå, noe jeg ikke har helt troen på, etter det jeg har hørt fra andre som har denne bilen som kjøreskole bil. Jeg skal ikke kjøre med "far", så det bryr meg egentlig ikke så mye. Kommer til å kjøre en chippa volvo V70, da de skal beholde denne en stund til.

Forøvrig med læreren jeg hadde på mopedlappen.

Privat kjører jeg fortsatt Mazda 6 stv, har enda ikke prøvd Opel Vectraen vår :P

 

Hvilke biler kjører dere privat eller på skole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår