Gå til innhold

Hva slags hund har/ønsker du å eie

Ranger emnet


200sx4ever

Anbefalte innlegg

Broren min har ei rottwailer tispe på 43kg når hun drar presser hun kroppen fremover å hun blir tung å dra tilbake fordi bakbeina peker nesten vanrett bakover. å da blir det nærmere 70kg hund du holder igjen kanskje mer.

staffen har mye kortere ben og får ikke det samme fraspakret som sørre krafftige hunder. å er den vansklig å holde igjen får du gå med ei brøstlenke slik at du løfter forrlabbene klar av bakken.

 

jeg har fulgt opp denne rasen i to år nå lest stort sett alt jeg kan kommer over av informasjon vært på besøk hos opptrettere som har denne rasen å kan men hånda på hjerte si at det er mye letter hund å holde igjen en 43kg rottwailer eller bokser på 30 kg. det står også i linken du sendte meg at du kan ungå aggresivitet med sosialisering og trening. vet at det er en sta rase men det er det mange andre raser som er også. å seff som du sier mye kommer an på oppveksten, hva de har blitt utsatt for som valper. er derfor jeg her fulgt opp rasen i en lang periode. du kan ikke kjøpe denne rasen i en bakgård. finn en skikkelig opptretter å bruk god tid på å studere atferdmønster hos valpekull og foreldrene.

 

Ja ble litt feil skrive det, var ikke meningen som personlig. men er så mange som snakker negativt om staffen fordi de har lest noe i avisa å egentlig ikke har peil på hund, også mange som blander med ammstaff. ta f.eks golden rettdriver det er den hunden som biter flest mennesker i verden. men det hører man ikke så mye om.

 

Nei har overhodet ikkeno i mot rasen. Synes de er fine selv. Men det jeg skal fram til er at de er ikke som andre 13-22kg hunder som er mindre muskuløse. Du lar ikke dattera di på 9år gå tur med den for å si det sånn :)

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei den gjør ikke det. For da har sønnen min godtatt disse inn i flokken. Men hvis disse kameratene kommer inn i huset uten at jeg dama sønnen er til stede så kan jeg ikke lenger gå god for hva som kan skje. Da trenger de seg inn på hundenes annsvars område uten at noen høyere i flokken (mennesker står ALLTID høyere i flokken enn det en hund gjør) er der og har sakt at det er greit. Og det er jo akkurat det de skal gjøre også. Og det er det hvertfall jeg som eier ønsker den skal gjøre. Hvis du kommer på besøk til meg kommer du mest sansynelig til å bli sleiket og koset ihjel. Men hvis du kommer på "besøk" (hvis du skjønner) til meg uten at noen er hjemme kommer begge hundene til å henge i hver sin arm. Og da slipper de ikke taket før jeg kommer hjem og ber de om det. De skader deg ikke sålenge du ligger rolig. De holder deg bare i bakken til sjefen (MEG) kommer hjem.

 

Jaha tenk deg denne situasjonen:

Når sønnen din og en kammerat er alene hjemme med hunden og sønnen og kammeraten begynner og krangle litt. Så biter bikkja kammeraten litt for og si ifra at det er ikke greit at noen bråker med flokken min (den kan jo også lett oppfatte lekesossing som ordenklig slossing).

Bittet var bare for og si ifra og den slapp med en gang de sluttet, men det ble en liten rift på hånda til kammeraten.

Det som skjer er at foreldrene til denne kammeraten blir helt hysteriske når de hører at bikkja di beit han (dette skjer nesten hver gang det er snakk om hundebitt i norge av folk som ikke har hund selv). De krever dermed at hunden blir avlivet og historien ender derfor tragisk selv om hunden bare sa ifra litt.

 

 

Jeg sier ikke at hunden din er noe agressiv og den er sikkert veldig snill mot andre mennesker og hunder:)

Men jeg ville aldrig sluppet en vakthund avlene sammen med noen små barn(vakthund altså, en godt opplært rottweiler derimot hadde ikke vært noe problem, men denne hadde da ikke vært noe serlig som vakthund)

 

F.eks. så knurrer nesten alle hunder og kansje tillogmed glefser etter deg første gangen du prøver og ta ifra den ett tyggebein.

Men dette går selfølgelig helt fint og lære den til å ikke gjøre ved og være litt bestemt og vise den at dette ikke er greit.

Hvis du ikke gjør dette derimot vil den fortsette med dette hver gang noen prøver og ta ifra den tyggebeinet

 

EDIT: med "små barn mener jeg ca 7-14 år (litt avhengig av hundetype/størrelse). babyer og veldig små barn er jo idioti og la være avlene med en hund uansett hvor godt oppdratt den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett den før og det sier jo egentlig litt. Allikevel synes jeg det er feil av foreldrene å la barnet holde på slik. Baren skal lære seg respekt for dyr. En finger på feil sted eller tråkke få feil sted der er det fort gjort at hunden får vondt og rykker til. Barnet kan bli skadet og seff er det hunden som får skylden. Synes allerede jeg ser overskriften i avisen.

 

DRAPS HUNDEN ROTTWEILER SKAMMBET LITE BARN.

Når skal hunden forbys?

 

Ett eksenmel:

Ettåring drept av rottweiler - VG Nett

 

Da vil jeg bare utheve vitte ting i annonsen.

Ettåringens kusine på syv år hadde Archie-Lee i armene da hun gikk ut i bakgården for å klappe familiens hund.

Hva gjør en 7 åring og en 1 åring alene med en hund som ikke er deres? Dette er besteforeldenes hund og værken 7 eller 1 åringen inngår da i hundens "flokk"

 

Sjuåringen ble redd og løp inn i huset for å varsle sin 16 år gamle tante.

 

Altså den som hadde ansvar var en 16 åring som heller ikke tillhørte "flokken"

 

Hunden er en tispe på to og ett halvt år, men familien har kun hatt hunden i seks måneder.

 

Hunden er da en omplaserings hund som nettop har kommet til besteforeldrene. Med andre ord er det ikke engang sikkert den har fått flokkmentaliteten til sin nye familie.

 

Selv om hunden bodde i hagen hadde den stadig kontakt med flere av familiemedlemmene, blant dem barn. Den skal også ha hatt kontakt med en annen hund og en katt tidligere, uten å ha vist tegn til aggresjon.

 

Selvfølgelig ikke. Da var jo besteforeldrene der. Og hunden hadde "flokken" samlet.

 

Bevæpnet politi som kom til åstedet så at hunden var svært stresset og sinna da de fant den i bakgården.

 

Selvfølgelig. Den har jo vært forlatt alene med masse folk den ikke kjenner og ser på som "flokken". Skjønner hunden godt jeg.

 

Så til syvende og sist er dette hundens feil eller er dette besteforeldrene som lot hunden være alene med folk den ikke kjenner? Hadde ALDRI latt noen av mine hunder være alene med barn hundene mine ikke kjenner. Selv om jeg kan si 100% sikkert at jeg vet det ikke hadde skjedd noe ville jeg uansett ikke tillat det.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett den før og det sier jo egentlig litt. Allikevel synes jeg det er feil av foreldrene å la barnet holde på slik. Baren skal lære seg respekt for dyr. En finger på feil sted eller tråkke få feil sted der er det fort gjort at hunden får vondt og rykker til. Barnet kan bli skadet og seff er det hunden som får skylden. Synes allerede jeg ser overskriften i avisen.

 

Kjøper den. Kunne fort ha gått gærent dette.

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med begge i den lille diskusjonen ang raser/ oppdragelse/gemytt/.Jeg mener ALLE kan oppdra til å bli snille,men noen raser er nok mere motagelige for å bli potensielle "farlige" hunder. Presser man en hund inn i et hjørne,noe små barm ofte kan finne på,da er det ikke alltid godt å si hva som kan sje.

 

Når det er sagt. Så må jeg legge ut bilder av vår hund.

Dette er en blandingshund.Litt elghund og noe annet spennende.Mulig gårdsgutt :)

Hun heter Molli,er snart 7 år. Hun er akkuratt passe stor 16kg til å ha i seng,sofa og ha med på bilturer.

Siden jeg har hatt henne siden hun var valp,har hun vært på MYE bilkjøring oppigjennom.

Hun er den eneste hunden jeg har sett som legger seg over i svingene alt ettersom hvilken vei bilen går..hehe,ok litt id før hun lærte dette da.Hun er med på litt sidelengskjøring på snø også.

Ang en person her tidligere som klaget over dårlig ånde på sin hund.Man kan og BØR pusse tennene på hunden. Det samme gjelder med pels. Regelmessig vask av pelsen,så slipper man sur hund :)

Gjelder kanskje spesielt for oss med hunden i senga..hehe

 

Meg å Molli

DSC00117.jpg

 

DSC00057.jpg

 

Er dette vanlig liggestilling? Bakbena rett ut bakover :)

DSC00u032.jpg

 

På tur

DSC0u0068.jpg

Bilde37.jpg

 

Alle skal pynte sg til jul og 17 mai

Mollijul.jpg

DSC00836.jpg

DSC00427.jpg

IM000323.jpg

 

Og tilslutt,hunder og katter kan gå sammen meget bra.Disse 2 sover sammen

DSC00353.jpg

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hjemme har vi en Border Collie. Det med oppdragelse, jeg tror det kan være en god ide å faktisk skaffe seg valpen før gamle hunden køyer. Da kan den være med å påvirke og gjøre oppdragensen mye lettere. Slik gjorde vi det med vår, sammen med mora og mora sammen med en Flatcote vi hadde før det.

 

Mora er foresten adoptert/"donert" vekk til en gammel vann avv min far som trenkte en venn når han ble ensom på sine eldre dager. Litt av ett pengesluk hun er nå, hun fiikk kreft hun også.

Flatcoaten ble påkjørt...

 

Menmen, jeg går å snuser litt på en Svensk Lapphund jeg :)

 

Edit: Og ja, hunder takler katter. Alle våre har vokst opp med en eller flere katter i hus. Våres tar dem ikke, men om vi peker på en fremmed katt og lager en "shy"-lyd så knurrer dem og truer :) (Ikke den vi har nå)

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette vanlig liggestilling? Bakbena rett ut bakover :)

DSC00u032.jpg

 

Ja det er vanlig;)

Sånn ligen gutten min også. Har tenkt mange ganger om han har følelser i ballene sånn som han ligger????

 

Begge mine også sitter sånn i bilen. Lener seg over i svinger og følger med på veien:) Morro å se på. Men ikke på snø som du sier. Da blir det mye kaving når kontra begyner å komme:) he he.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har overhodet ikkeno i mot rasen. Synes de er fine selv. Men det jeg skal fram til er at de er ikke som andre 13-22kg hunder som er mindre muskuløse. Du lar ikke dattera di på 9år gå tur med den for å si det sånn :)

 

nei det er sant, lar ikke dattra mi på 9 går tur med en slik hund. det er det jeg nevnte med aldre tidligere, er ikke sikkert hunden gjør noe men hvis en annen hund skulle vise tegn til agresivitet vet jeg at hun ikke kunne holdt den igjen eller ville blitt trodd på hvis den andre parte påstår at det var vår hund som begynte det hele. er voksne og annsvarsbeviste personer som burde anskaffe seg slike hunder å de burde ha kunnskap om rasen.

 

vet de er veldig sterke i forhold til størlse og vekt, men grunnet de korte beine å med riktig utstyr vil forbene gå klar av bakken hvis den skulle begynne å dra og da mister den mye av kraften, er lettere å løfte forlabbene på denne karabaten enn en 43kg tung rottis f.eks.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vanlig;)

Sånn ligen gutten min også. Har tenkt mange ganger om han har følelser i ballene sånn som han ligger????

 

Begge mine også sitter sånn i bilen. Lener seg over i svinger og følger med på veien:) Morro å se på. Men ikke på snø som du sier. Da blir det mye kaving når kontra begyner å komme:) he he.

 

Hehe labrdoren til svigers ligger også slik rett ut på magene med bakbena rett ut.

jeg spurte en labrador oppdretter om dette å hun sa det var for å kjøle seg ned når de blir varme, hun sa også at hvis jeg la merke til det er det stort sett mørke hunder som gjør dette.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør en 7 åring og en 1 åring alene med en hund som ikke er deres? Dette er besteforeldenes hund og værken 7 eller 1 åringen inngår da i hundens "flokk"

 

Spør heller hva gjør en 7-åring passende på en ettåring.

 

Jeg kan forresten vitne på at millhouse sin hund står støtt i både slædd og på kontra :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel blant annet en stor nasjonal forening i USA som driver med standardiserte tester av psyken til hunder. Hvordan de reagerer på dyr, mennesker, farer, smell, og så videre. De hundene som scorer klart best er de fryktede og forhatte pitbullene og amstaffene. Langt foran de vanlige familiehundene. Så oppfatninger stemmer vel ikke alltid helt med virkeligheten. Men skaden de få hundene av disse rasene påfører når de først klikker er så mye større enn andre hunder. Og det er det dessverre folk som utnytter, som fører til at hele rasen får dårlig rykte på seg.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

noen som skulle ønske de hadde ei lita pyntebikkje eller?

 

DSC00836.jpg

 

skal se om jeg får tatt bilde av bikkja i morra, og lagt inn bilde av den tidligere hunden vår. en doberman. skikkelig godbikkje. gemyttet minner litt om det kong erik beskriver. konge familiehund, og vaktbikkje. var det noen "store" gutter som tullet med meg når jeg var liten, så tok hun bare hodet å dyttet i de. ikke et knurr eller noe.

dobermanen trodde forøvrig den hadde fått en liten valp da jeg fikk kanin. disse måtte vi holde avskilt på natta, da kaninen våkna opp like våt og rundsleika hver morra:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. pyntebikkje er vel ikke helt rett... men er vel mere som et barn.. er vel mitt verk med juleklær og dilldall hehe.. Hun er faktisk bedre enn noen unge... mindre mas, ingen grining og ikke mas om penger og ditt og datt... Kort sagt perfekt. bortsett fra litt bjeffing i ny og ne :thumb

is there a life after death?

touch Hr. Nilsson and find ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår