Gå til innhold

Hva slags hund har/ønsker du å eie

Ranger emnet


200sx4ever

Anbefalte innlegg

XVIXVI: ah, synes Malamuten er grom. Hvordan synes du den er ift Huskyen?

 

Malamute er herlige og rolige hunder, men huskyen er mindre, lettere og mer utholdende og trenger mer tur. Hadde jeg fått valget mellom desse to før jeg hadde vert borti noen av dem, så hadde jeg valgt malamuten. Nå som jeg har begge, så hadde jeg aldri klart å velge en av dem, begge er spesielle på sin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi er rovdyr vi mennesker og, faktisk. :)

Tja... Vi er vel mer et virus eller parasitter som forsøpler miljøet uten å gi noe tilbake. Slik som agent Smith sa til Morpheus i Matrix. Men ja, vi spiser jo kjøtt og jakter på dyr!

 

Leste hele "kamphundloven" for et par år siden. Den er verken dårlig begrunnet, eller skrevet i mangel på kunnskap. Begrunnelsen som går igjen er missbruken av disse hunderasene i "drabantbyene i Oslo Øst", og hvor vansklig det har vært å får kontroll på så lenge rasene er lovlige. Det gjelder også pitbull vs. amstaff, nesten umulig å håndheve pitbullforbudet. Politiet skrev også veldig lite negativt om hunderasene i seg selv, kun missbruken fra en del miljøer.

Men på grunnlag av det du akkurat har sagt, mener vel du og at det er leit at kriminelles handlinger har overstyrt for oss som er seriøse når det gjelder hund? Og nå som hunderasen(e) er ulovlig, er det vanskeligere for oss som vil gjøre det lovlig å gjøre noe, mens de som er kriminelle driter i det og importerer ulovlig og registrerer som blandingshund. Det er dette som ødelegger for oss som vil ha en lovlig muskelhund (som jeg vil kalle de). Det er kanskje status å ha en pitbull, men begrunnelsen for å skaffe en bør ikke være at den er kul og ser skummel ut, men at den er hengiven, lydig og kan brukes som selskapshund. Og det er flere raser som er ulovlige i Norge. Husker ikke hvilke, men en av de er KUN ulovlig i Norge. Så jeg holder fortsatt en knapp på at lovene ble vedtatt av noen som ikke helt har peiling selv...

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en fin liste over de såkalte farlige hundene våre. Her og mange andre steder får jeg kjeft som en Rottis eier over at jeg har så farlig hund.

 

Så farlig er hunden din

 

Tydligvis mange som burde tenke seg om før meg med andre ord;)

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en fin liste over de såkalte farlige hundene våre. Her og mange andre steder får jeg kjeft som en Rottis eier over at jeg har så farlig hund.

 

Så farlig er hunden din

 

Tydligvis mange som burde tenke seg om før meg med andre ord;)

Er det bare meg, eller er hverken pitbull eller amstaff nevnt på den lista som er hentet fra USA?

 

En annen ting er at de beskriver schæfer og dobermann som mer aggressive enn andre raser. Jeg mener at det er feil å si aggressiv, men at "skarp" vil være et mer riktig ord. Det jeg vil frem til er at disse rasene kanskje er mer lydige enn andre om de får den oppdragelsen de trenger. Understimulerte hunder vil alltid være farlige, og siden schæfer og dobermann tydligvis er mer aggressive enn andre raser, vil disse bli fortere understimulert da disse er avlet for å være skikkelige vaktbikkjer. Schæfer blir jo og brukt som politihund, så da bør man tenke mer enn at det bare er en vanlig hund...

 

Presseansvarlig Hans Rosenberg i den svenske kennelklubben kaller hunders biting for et eierproblem, ikke et hundeproblem.
Kan vel ikke bli mer enig.

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en fin liste over de såkalte farlige hundene våre. Her og mange andre steder får jeg kjeft som en Rottis eier over at jeg har så farlig hund.

 

Så farlig er hunden din

 

Tydligvis mange som burde tenke seg om før meg med andre ord;)

 

ojojoj her har de altså hatt en undersøkelse blandt hele 341 barn mellom 0 og 16år!

Og de kaller de seg forskere! :shake

 

Ja ja det er vel ikke så mange kriterier som skal til lengere før en "undersøkelse" kommer framm i media.

 

 

syv av ti tilfeller kjente barnet og hunden hverandre.

 

hmm kan det kansje tenkes at dette kunn er lekebiting, valpebiting (klør i tenna) eller uhell der en hund kansje prøvde og ta en ball ut av hendene til barnet, ol.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men på grunnlag av det du akkurat har sagt, mener vel du og at det er leit at kriminelles handlinger har overstyrt for oss som er seriøse når det gjelder hund? Og nå som hunderasen(e) er ulovlig, er det vanskeligere for oss som vil gjøre det lovlig å gjøre noe, mens de som er kriminelle driter i det og importerer ulovlig og registrerer som blandingshund.

 

Absolutt. Restriksjoner bør ligge hos hvem som får eie hund, ikke hvilken rase hunden er.

 

Så jeg holder fortsatt en knapp på at lovene ble vedtatt av noen som ikke helt har peiling selv...

 

De som vedtar lover, uansett type, har dessverre lite peiling på noe som helst. Men jeg foreslår at du leser loven.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojojoj her har de altså hatt en undersøkelse blandt hele 341 barn mellom 0 og 16år!

Og de kaller de seg forskere! :shake

Ja 341 barn i alderen 0-16 år er faktisk endel det med tanke på at det tallet er større enn tallet registrerte hundebitt i norge uansett alder iløpet av ett år.

hmm kan det kansje tenkes at dette kunn er lekebiting, valpebiting (klør i tenna) eller uhell der en hund kansje prøvde og ta en ball ut av hendene til barnet, ol.?

 

Tviler sterkt på det. Står jo også klart og tydlig i anonsen

Risikonivået er beregnet ved å dividere andelen hunder av en rase med hvor ofte hunder av samme rase har bitt barn alvorlig.

Valpebitt/kløe i tenner/ta ballen ut av hender er sjeldent "alvorlig". Alvorlig er når det må mere til enn en stivkrampe sprøyte etterpå.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gizmo: Husker ikke helt hvilken blanding, men mener det var schafer, rottweiler, buehund og et slag til innblandet.

Reiste til Geiranger for å kjøpe han.

Måtte desverre avlives 2 år gammel...

 

DSC00351.jpg

Untitled-1.jpg

 

Nåværende hund Rambo, er en blanding av Samojed, Collie, Border Collie og Golden retriver.

En utrolig vakker og inteligent hund!

Fyller 1. år i april og veien ca 35kg.

Født i Finnmark og oppvokst her i Sarpsborg.

 

Valp:

 

CIMG7481.jpg

CIMG7484.jpg

 

Nå:

 

IMG_1753.jpg

 

Får minimum 1,5 time med mosjon i skau og mark hver dag.

 

Har og en liten katt som Rambo faktisk kommer ganske godt overens med, selv om det ikke ser slikt ut på bildet kanskje.

 

IMG_1741.jpg

 

Katta er meget nyskjerrig på hva som svømmer rundt i akvariumet:)

 

n7k9.jpg

Nissan 200SX RS13 med trivelige mods.

www.sandvik-bros.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller er hverken pitbull eller amstaff nevnt på den lista som er hentet fra USA?

 

En annen ting er at de beskriver schæfer og dobermann som mer aggressive enn andre raser. Jeg mener at det er feil å si aggressiv, men at "skarp" vil være et mer riktig ord. Det jeg vil frem til er at disse rasene kanskje er mer lydige enn andre om de får den oppdragelsen de trenger. Understimulerte hunder vil alltid være farlige, og siden schæfer og dobermann tydligvis er mer aggressive enn andre raser, vil disse bli fortere understimulert da disse er avlet for å være skikkelige vaktbikkjer. Schæfer blir jo og brukt som politihund, så da bør man tenke mer enn at det bare er en vanlig hund...

 

Kan vel ikke bli mer enig.

 

Politiet har hatt ønsker om å bruke dobermann/rottweiller som tjenestehunder også men det er vel ett kostnads spørsmål.

Schäfer er flotte hunder,eneste jeg ikke liker med de er at de er "lumske" og "feige" da de angriper bakfra

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt dumt med slike undersøkelser som er nevnt ovenfor er at hundens leve tilstand aldrig blir nevnt.

vil tippe på at noen av disse hundene har blitt misshandlett, fått dårlig med trening, kansjke noen av dem er syke å har det vondt (forsvart seg)

hadde jeg hatt jævlig vondt et sted å en hadde kommet å slåtte meg eller påført meg mer smerte hadde jeg slått tilbake,

de fleste hunder har en bite sperre de biter til et hvis trykk å slipper å gjør det meste for å slippe å bite, men hvis en hund har det vondt et sted å et baren ikke skjønner det å fortsetter å gå etter hunden å klappe den helt til hunden kanskje står i et hjørne så skjønner jeg nesten at den biter. å ofte så er det de voksene sin skyld, som ikke lærer ungene om å la hunden være i fred hvis den går vekk eller har vondt. unger må lære å ha respekt for dyr.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt dumt med slike undersøkelser som er nevnt ovenfor er at hundens leve tilstand aldrig blir nevnt.

vil tippe på at noen av disse hundene har blitt misshandlett, fått dårlig med trening, kansjke noen av dem er syke å har det vondt (forsvart seg)

hadde jeg hatt jævlig vondt et sted å en hadde kommet å slåtte meg eller påført meg mer smerte hadde jeg slått tilbake,

de fleste hunder har en bite sperre de biter til et hvis trykk å slipper å gjør det meste for å slippe å bite, men hvis en hund har det vondt et sted å et baren ikke skjønner det å fortsetter å gå etter hunden å klappe den helt til hunden kanskje står i et hjørne så skjønner jeg nesten at den biter. å ofte så er det de voksene sin skyld, som ikke lærer ungene om å la hunden være i fred hvis den går vekk eller har vondt. unger må lære å ha respekt for dyr.

 

 

Veldig riktig dette her. hunder kan faktisk være veldig forsiktig med munnen sin og en "vanelig" hund biter nesten aldrig for og skade (med "vanelig hund" mener jeg en som er godt oppdradd, ikke er trent til og bite, ikke har psykiske problemer pga. misshandling, ikke er i en veldig "presset" situasjon, osv.).

 

Et morsomt ekspiriment dere med hund kan gjøre er og gi hunden deres ett helt egg. Begge hundene jeg har hatt har ihvertfall tatt egget forsiktig opp, bært det bort til "senga" si også tatt forsiktig hull på egget før den sleiker i seg innholdet og spiser opp skallet (skallet er ikke noe farlig for den). Jeg har prøvd dette flere ganger og det samme skjer hver gang, hunden knuser aldrig egget før den vil knuse det for og spise det.

Dette illustrerer hvor "følsom" en hund kan være med munnen sin og den kan kontrollere helt nøyaktig hvor mye kraft den ska bruke (munnen er hundens "hender")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har hatt ønsker om å bruke dobermann/rottweiller som tjenestehunder også men det er vel ett kostnads spørsmål.

Schäfer er flotte hunder,eneste jeg ikke liker med de er at de er "lumske" og "feige" da de angriper bakfra

Er mange schäfere som har hofte-problemer som ikke merkes før hunden er voksen. Dette gjør vel at rasen generelt er billigere enn dobermann og rottweiler?

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår