Gå til innhold

Hva slags hund har/ønsker du å eie

Ranger emnet


200sx4ever

Anbefalte innlegg

Hos en seriøs oppdretter så koster de 12000,- De som ikke er seriøse tar mer.

Jeg kjøpte han i sverige for 12000,- svenske.

 

ikke mere for dem nei,må ha meg en sånn etterhvert:thumb

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

www.rogstaff.com

de er skjønne! dama masa også om slike, men siden jeg vil ha en hund som jeg kan ha som brukshund må vi ha noe som er litt større. slik ser den vi skal ha ut.

rase_123_1jpg.jpg

 

Intr i staff?vi driver oppdrett av denne rasen i rogaland...

http://www.rogstaff.com

Endret av Finni84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 7 mnd gammel staff Som heter Nero (burde hete nitro) og angrer ikke 1 sekund . Han er glad i ALLE han møter. Synd det er så mange som har så dårlig innstilling til rasen uten engang å ha hilst på en!!! http://www.staffinfo.no/forum.htm Er kansje en ide å lese litt før man utaler seg!?!?

 

Nå sier du det selv også.. 7 mnd..

Du har altså en liten valp.

En valp som ikke er blid og glad er det noe galt med, du har altså en helt normal valp.

Hvordan han blir som voksen er det alt for tidlig å uttale seg om. Når hunden er rundt halvannet år vil du kunne se mye av den hunden du har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg Engelsk Bulldog, hadde dette når jeg var mindre, måtte desverre avlive den pga den hadde sykdommer, da sa jeg til mamma at ALDRI, uansett hva, ALDRI fortell meg hvem oppdretteren er... Jeg mener at slike useriøse folk(for disse ga F*** når vi fortalte at hun var syk, og fortsatte visstnok å avle) Jeg mener at folkene burde bli tatt for dyreplageri, fratatt alle dyrene de har, og miste retten til å kunne ha hund, i tilegg burde de dømmes til å betale erstatning til de som kjøpte hund av de samt oppreisning.

Personlig vet jeg ikke hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde truffet en useriøs opdretter...

Ønsker meg også Rottweiler, eller Bull terrier.

Uansett så blir det nok en stund til, jeg vil at hunden min skal ha stor plass å bevege seg på, og det har den ikke i en leilihet på 70m2 med felles inngang:(

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier du det selv også.. 7 mnd..

Du har altså en liten valp.

En valp som ikke er blid og glad er det noe galt med, du har altså en helt normal valp.

Hvordan han blir som voksen er det alt for tidlig å uttale seg om. Når hunden er rundt halvannet år vil du kunne se mye av den hunden du har..

 

Liten valp på 18 kg . Å

det er vel som det er blitt nevnt en del ganger før her at hunden blir som eieren. Er eieren som "former" hunden. Har møtt flere med "valper " som er helt idioter pga eieren. Hvis sosialiserer hunden MYE og setter KLARE grenser som du selv også nevnte så får du som regel en glad og snill hund. Men hva vet vel jeg "har jo bare en staff" PS. Har også hatt rottis og pit som gikk sammen med de fleste hunder.

Endret av 2wd sedan

X: ca 50 motoriserte kjøretøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten valp på 18 kg . Å

det er vel som det er blitt nevnt en del ganger før her at hunden blir som eieren. Er eieren som "former" hunden. Har møtt flere med "valper " som er helt idioter pga eieren. Hvis sosialiserer hunden MYE og setter KLARE grenser som du selv også nevnte så får du som regel en glad og snill hund. Men hva vet vel jeg "har jo bare en staff" PS. Har også hatt rottis og pit som gikk sammen med de fleste hunder.

 

Det var virkelig ingen liten lett valp, men fortsatt en valp.

 

Ting er ikke fullt så enkelt som du vil ha det til.

Mye sosialisering er ikke nødvendigvis nøkkelen, god sosialisering er vesentlig viktigere.

Å være konsekvent er selvsagt viktig.

 

Du KAN få en snill og grei hund som digger alt og alle, men du kan også oppleve det stikk motsatte.

Dette kommer an på mange ting..

-Verdiene som vektlegges i oppdrettet, altså hvilke individer det avles på.

-Sosialisering

-Eventuelle kjipe opplevelser (angrep fra andre hunder osv..)

 

Det er et vedtatt faktum at man aldri vet hva som bor i hunden før hunden er mer eller mindre voksen i hodet, for staffen sin del begynner den å vise godt hvem den er fra den er ca halvannet år, først ved 3årsalderen vet man virkelig hva som bor i hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var veeeeeeldig liten hadde vi 2 dobermenn. (Ei tispe: Tellamy og en hann: Ivan) Ivan ble senere brukt i politiet visstnok! (Måtte kvitte oss med dem fordi foreldra mine fant ut at de skulle ha seg leilighet... sukk)

Må bare si at jeg er heeelt imot kupering av både hale og ører!!

Og til dere som mener dobermenn er ''farlige'' og lite familievennlige:

De vi hadde var mine beste venner! Jeg kunne spise opp maten dems (kremt..) uten at dem brøy seg, jeg kosa med dem hele tia og gikk stadig etter dem, støtta meg til dem før jeg kunne gå osv..

Og dem viste INGEN form for agressiv adferd.

 

Så hadde vi noen år med en bichon frise-tispe som het Mia.. (Sikkert mamma som bestemte hunderase den gangen der..) Husker ikke så mye om hu, har egentlig aldri vært spesielt begeistra for den type hund..

 

Så, når jeg var litt eldre skaffa jeg og pappa (hunden var hovedsaklig min) oss en Amerikansk Cocker Spaniel..

Han var helskjønn, selv om han virkelig skilte seg ut.. Max var født med hareskår og etterhvert fant vi også ut at han mangla et stoff i blodet..

Han var bare noen få uker når vi henta han hos en oppdretter i Kongsberg (sølvgruven kennel) og den natta sov han under dyna sammen med meg..:D

Hadde Max i 4,5 år før jeg flytta og da gikk det ikke ann å ha han lenger..:( (han hadde adskillelsesangst og gråt så fælt når han var alene og etter flyttinga hadde jeg ingen til å passe han mens jeg var på skolen..) Han ble omplassert.. Nå er det et eldre ektepar som eier han og forhåpentligvis har han det bra:) (ikke snakket med de på en stund nå..)

Max er en skikkelig go'gutt med MASSE godt humør!

Fy søren som jeg savner han..

Noen bilder av han:

 

Han ble klipt noen få dager etter at detta bildet ble tatt, begynte å bli litt mye pels!:op:

12-3-05_230.jpg

 

Såå søt:D Passe mengde pels også:)

DSC00001-6.jpg

 

Nylig flytta mamma inn i et svææært hus og da måtte man ha seg hund igjen.. Jeg bor ikke hjemme lenger, men er stadig hos mamma å koser meg med hundene, så anser dem som ''litt mine''.

Det er en 3 år gammel hann ved navn Bajas som sies at er en blanding av Schäfer, Akita Nia, Rottweiler og Ridgeback, men jeg er ikke heeeelt sikker på om det er riktig blanding.. Er kanskje Rottweiler og garantert en del Ridgeback i han, men kan ikke helt se Akita Nia eller Schäfer i han egentlig..

DSC00267.jpg

 

04300.jpg

 

Så har vi Rottweilern da.. Sita er ei skikkelig go'jente på rett over ett år.

DSC00206.jpg

 

DSC00207.jpg

 

Sita og Bajas sammen (De har et relativt høyt aktivitetsnivå, men her har de nettopp vært ute å løpt i skogen;)):

012000.jpg

 

I tillegg har det vært mange hunder i familien vår hos onkler, tanter og bestemødre.. (Schäfer, labrador og Schäfer/Rottweiler blanding (herlig blanding, forresten!)..)

 

Oi, ble ganske langt detta.. Jaja.

Må også legge til at jeg er av den oppfatning at hunden blir det eiern gjør den til.

Selvfølgelig er det noen særpreg ved alle raser, men det er ingen hunder som er født onde/agressive!

Men det skal sies at det finnes hunder som knytter seg til EN person/familie og som nekter å godta andre, det har jeg sett (og hørt om) noen tilfeller av!

Har lyst til å skaffe meg en rottisvalp om ikke så altfor lenge..:D

Endret av Villstyring

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal få meg hund blir det en Tysk Schaefer gutt hund, uten tvil. Har drømt om denne hunden siden jeg var 7 år, hadde til og med bestemt navnet når jeg var 7, nemlig Rex (ja navnet kom etter å ha sett serien Kommisar Rex) :) må nokk bli ferdig med skolen først og finne meg noe egent før jeg anskaffer meg hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal få meg hund blir det en Tysk Schaefer gutt hund, uten tvil. Har drømt om denne hunden siden jeg var 7 år, hadde til og med bestemt navnet når jeg var 7, nemlig Rex (ja navnet kom etter å ha sett serien Kommisar Rex) :) må nokk bli ferdig med skolen først og finne meg noe egent før jeg anskaffer meg hund.

 

Føler deg på denne her! :)

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår