Gå til innhold

Hva slags hund har/ønsker du å eie

Ranger emnet


200sx4ever

Anbefalte innlegg

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ok! får sjekke litt rundt å høre med oppdretteren. amstaffen er ulovelig i norge nå? leste om det for en stund tilbake men vet ikke om det gikk i gjennom.

Amstaff er ulovlig, ja. Men kun fordi det ikke er mulig å se forskjell på amstaff og pitbull.

De som eide amstaff før lovforslaget ble innført/godkjent har fått lov å beholde de, men har ikke lov å selge eller gi bort. Så det er ingen mulighet for å skaffe seg en slik flott rase på lovlig vis.

 

Er visst mulig å hente fra Sverige og registrere som blandingshund, men da ødelegger man for alle som jobber for å få rasen lovlig igjen... Finnes noen idioter på nettby som skryter av at de har enten pitbull eller blandingshund som egentlig er renraset pitbull.

 

Artig at den er ulovlig her, men brukes som terapihund i statene... (tenker på pitbullen)

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er alltid noen som ødelegger for de som virkelig vil ha og ta vare på denne rasen. syntes det er kjempe teit når folk tar inne fra sverige for så at det skal gå utover andre som prøver å få den lovelig. var litt snakk om tidligere at staffen også kanskje skulle bli ulovlig. men det fikk de ikke no særlig medhold i da staffen er mye mindre og på den måten ikke sammenlignbar med pitbullen. men kunne godt tenkt med en amstaff. syntes det er flotte bikjer

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er alltid noen som ødelegger for de som virkelig vil ha og ta vare på denne rasen. syntes det er kjempe teit når folk tar inne fra sverige for så at det skal gå utover andre som prøver å få den lovelig. var litt snakk om tidligere at staffen også kanskje skulle bli ulovlig. men det fikk de ikke no særlig medhold i da staffen er mye mindre og på den måten ikke sammenlignbar med pitbullen. men kunne godt tenkt med en amstaff. syntes det er flotte bikjer

Alle bikkjer burde vært ulovlige, da dette faktisk er rovdyr. :crazysant: Men det er jo sånn det er når folk som ikke har peiling bestemmer: "Den så litt skummel ut. Er det ikke sånn som brukes til slossing i USA? Da må vi forby den. Kan ikke vise at vi er kommunister..."

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe bra sagt. kanskje vi skal få dem til å forby visse katter også? de er jo helt kokko, dama og meg var ute å gikk tur i går kveld å da fløy en katte jævel rett i bena mine å klorte seg fast å beit som f... måtte på sykehuset å få stivkrampe hehe.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en rottweiler tispe på 3 år nå, ser barnslig og valpete ut i ansiktet, og det er hun i oppførselen sin også, veldig morsom og fin familie hund. Har alltid vært en eller annen rottweiler i familien siden jeg kan huske, så valget var ikke vanskelig.

Begynte å dressere ho nesten med engang vi fikk ho som valp, derfor hun er så grei og ha med å gjøre nå.

Er så mange som ikke har peiling på rottweilere som anskaffer seg disse uten at de får en ordentlig oppdragelse, og mest fordi de skal vokte hjemmet. Rottweilere trenger ikke å trenes opp for å vokte hjemmet, det gjør de automatisk.

Hadde en del problemer med folk som prøvde å bryte seg inn her en stund,fordi vi holder til 5 min fra sentrum, så da var det på tide med en bikkje.

Har en historie fra den eneste og siste gangen en prøvde å bryte seg inn her:

Jeg var hjemme alene sammens med bikkja en kveld. Jeg satt og så på tv, mens jeg merket at hun reagerte på noe ute i gården.

Hun bjeffer endel på nabo katta som flyr rundt ute i hagen om kveldene, så jeg regnet med at det var den ho bjeffet på.

Jeg gjorde som jeg alltid gjør, lukket opp veranda døren og slapp ho ut(boligen og hagen er inngjerdet), men hun skulle rett inn igjen, og løp mot døra som går ut i gangen og lagde ett helvettes leven. Så hører jeg en som tramper seg ned trappen fra 2 etasje og til 1 etasje(der vi var) og lukker opp utgangs døren i gangen, smeller igjen døra og løper ut i gården.

Jeg slipper bikkja løs og jeg løper etter på ren adrenalin.

Fikk ikke tak i han som brøt seg inn i huset, men har ikke sett han siden heller. :)

Jeg har sett hvordan rottweilere blir når de blir ordentlig sinte nå, og jeg har ikke tenkt til å overraske en rottweiler med å storme inn i ett hus for å si det sånn :D

Da var hun 12mnd og veide 38-40kg, nå er hun som sagt 3 år og har 52 kg med muskler på kroppen. Disse hundene trenger endel mosjon, jeg går 1 tur på 1 time hver dag omtrent, pluss en sjapp tur hver morgen og kveld for at hun skal gjøre sitt.

 

Har lyst på en jack russel terrier etter hvert og, den er det mulig og ha opp i sofaen for å kose litt med ihvertfall, pluss at det er en energisk og leken hunderase som liker å bli dressert.

Jeg har lyst til å prøve doberman neste gang jeg skal ha en større hund. De begynner vel og bli veldig dyre nå tror jeg, ser ikke så mange av de lenger. Før var de "overalt"..

 

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund har vi ja, opp til flere.

 

Har etter mange år med shetland sheepdog sammen med mine foreldre, har jeg nå flyttet og kjøpt mine egne hunder.

 

I nåverende øyeblikk består flokken av 1 stk Alaksa Husky på snart 9 måneder, og 1 stk Alaska Malamute på 2 år. Begge er noen kosegriser, men ser helst at de får noen lengre turer ett par ganger i uken. Personlig legger jeg altid opp til minst 3 lengre turer i uken, i tillegg til at de får minst 2-3 timer med tur hver dag.

 

30122007569.jpg

 

16122007550.jpg

 

28122007565.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund har vi ja, opp til flere.

 

Har etter mange år med shetland sheepdog sammen med mine foreldre, har jeg nå flyttet og kjøpt mine egne hunder.

 

I nåverende øyeblikk består flokken av 1 stk Alaksa Husky på snart 9 måneder, og 1 stk Alaska Malamute på 2 år. Begge er noen kosegriser, men ser helst at de får noen lengre turer ett par ganger i uken. Personlig legger jeg altid opp til minst 3 lengre turer i uken, i tillegg til at de får minst 2-3 timer med tur hver dag.

 

30122007569.jpg

 

16122007550.jpg

 

28122007565.jpg

 

Ja det er nok 2 hunder med masse energi, en kamerat av meg har akkuratt skaffet seg en blanding av disse to, den er kjempe skjønn med blå øyne og et utrykk som tilsier at alt som skjer som kanskje er galt er en annen sin skyld hehe.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo sånn det er når folk som ikke har peiling bestemmer: "Den så litt skummel ut. Er det ikke sånn som brukes til slossing i USA? Da må vi forby den. Kan ikke vise at vi er kommunister..."

 

Leste hele "kamphundloven" for et par år siden. Den er verken dårlig begrunnet, eller skrevet i mangel på kunnskap. Begrunnelsen som går igjen er missbruken av disse hunderasene i "drabantbyene i Oslo Øst", og hvor vansklig det har vært å får kontroll på så lenge rasene er lovlige. Det gjelder også pitbull vs. amstaff, nesten umulig å håndheve pitbullforbudet. Politiet skrev også veldig lite negativt om hunderasene i seg selv, kun missbruken fra en del miljøer.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sku vært hundekort for å få lov til å EIE dyr. jeg HATER å tråkke i HUNDEDRITT hver JÆVLA DAG....Ligger faen meg dritt OVERALT. Hvorfor kan ikke folk plukke opp dritten etter seg, så andre slipper å studere bakken som en Jævla mikroskop, for ikke å tråkke i dritt?:deng :ratatatat :rockets :web :boxing

 

Det fins så mange uduglige hundeeiere at det HAVLE kunne vært nok!

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår