Gå til innhold

Hva slags hund har/ønsker du å eie

Ranger emnet


200sx4ever

Anbefalte innlegg

Siden jeg er så ekstremt tøff og barsk at jeg ikke trenger en stor tøff hund, så lot jeg frøkna få velge rase. Valget falt på denne lille skapningen:

 

Nemiweb2.jpg

 

Navnet er Nemi (selvsagt oppkalt etter en skikkelig rockejente) og hun er egentlig bare 2kg med pels. Nemi er nå fire og et halvt år og har blitt en skikkelig ok dame.

 

Rasen heter Pomeranien og etter at vi fikk Nemi skal plutselig alle ha denne rasen. Helene Rask og Gatebil-Henrik nærmest løp for å få seg en slik når de så hvor kul og stilig jeg så ut med Nemi på armen :D

 

For de som ønsker seg hund, men som kanskje ikke har hverken plass eller økonomi til en stor hund så kan disse smådyra helt klart anbefales. Bare husk at selv om de er små så trenger de oppdragelse!

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei"

 

Kom i prat med loW RIDeR om hunder. så tenkte å starte en tråd der folk kan vise bilde av hundene sine å skrive litt om dem.

hva slags erfaringer de har av rasen osv.

 

Selv har jeg ikke hund men skal kjøpe så fort jeg har fått kjøpt meg bolig. jeg har funnet ut at min ideal hun må bli en liten hund med en stor hunds gemytt altså en staffordshire bull terrier.

 

å den andre grunnen er at dama mi er så lita at hun ikke klarer å holde igjen noen større hund hehe. har prøvd med rottisen til brodern å det gikk ikke i det hele tatt.

Så du skal ha kamphund du og? Eller har du ikke peiling på bull terrier annet en hva du finner på youtube?

Er så forbanna lei av alle som drar alle hundene av en rase under en kam.

Om man sosialiserer hunden fra den er valp, vil man ikke ha "beskyttelses-problemet" i like stor grad som når man ikke sosialiserer den. Har aldri opplevd at vår bull terrier bjeffer på en annen hund når de hilser. Og om den andre hunden begynner å bjeffe, står bull terrieren vår helt rolig.

 

Har også sluppet den løs sammen med to amstaffer (4 og 5 år), og det gikk veldig greit. Blir jo selvfølgelig bråk, men overhode ikke noen slossing for å beskytte eierne.

IMG_1462.JPG

IMG_1433__Large_.JPG

 

Alle hunder er rovdyr, uansett størrelse.

 

Så det nye innlegget ditt nå: Ja, det er vel ikke tilfeldig at man lager en ring rundt en okse, og klapper når hunden går til angrep på oksen? Det var hovedsaklig dette bull terrieren var avlet for, men det finnes veldig lite aktivitet for dette nå... Men det betyr som sagt ikke at alle bull terriere vil angripe store dyr når de får sjansen. Bikkja vår er livredd når står ved siden av en fullvoksen hest på noen 100 kilo, men den angriper absolutt ikke.

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halo! les litt gjennom linjene her da, tror du virkelig jeg mener det er negativt.

 

Nei jeg skal ikke ha kamp hund skal ha en staff fordi den er en av de mest barnevennlige hundene som finnes også kalt nanny dog i england.

 

har ikke no stor kunnskap om bull terrier.

 

kan jo si det slik rottisen til broren min er mørke redd og gald i alle mennesker, en dag moren min var ute å gikk tur med henne fløy en rottis hanne MERK ikke aggresiv på henne for å hilse å med et var beskyttelse innstinkte der. hun knurret litt hannen roet seg å så lekte de sammen etter på når hun skjønte alt var bra.

 

det er heller ikke nevnt noe om å beskytte eieren da det ikke er vedkommende som eier hunden. mener ikke at rasen er aggresiv eller at de angriper større dyr hvis de får sjangsen.

 

mener du videon gir feil intrykk av rasen din kan jeg slette den ikke noe problem.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de hundene der har veldig beskyttelse innstinkt, så en mann som ble anngrepet av en okse å plutselig flyr en slik hund ut på arenan å rett på oksa.

Du tar jo alle hundene av den rasen under en kam i den setningen...

 

kan jo si det slik rottisen til broren min er mørke redd og gald i alle mennesker, en dag moren min var ute å gikk tur med henne fløy en rottis hanne MERK ikke aggresiv på henne for å hilse å med et var beskyttelse innstinkte der. hun knurret litt hannen roet seg å så lekte de sammen etter på når hun skjønte alt var bra.

Når jeg tenker "beskyttende" mener jeg at en hund blir aggressiv mot en fremmed hund som kommer for nærme eieren. Eller en okse, i dette ekseplet.

 

 

Jeg hadde egentlig ikke regnet med en slik reaksjon når jeg forteller at jeg er eier av en slik (skjelden) rase..

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gir opp! les tidligere innlegg av meg så skjønner du at jeg ikke har noe negativt å utsette på denne rasen eller andre raser i denne familien. heller tvært om. jeg blir oppgitt over mennesker som utaler seg negativt om en rase fordi de har lest det et sted. jeg har ikke sagt noe negativt om din rase i det hele tatt å klarer du ikke se det har du et problem. syntes du har en flott hund. vet den ikke er aggresiv mot andre dyr, å skulle ha frem en positiv synsvinkel på hvor hengivene disse hundene er ovenfor mennesker. noe jeg tror du ikke skjønner!

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle Hunder er bare "Ulve-valper" hva dere lærer dem blir di forsatt bare en hund.

Noen Mennesker er desverre redde for hunder.

Desverre lærer ikke barn i dag hvordan en hund "snakker" og desverre heller ikke respekt for dyr.

Dette er desverre ting vi som eier hund må tenke på og leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår