Gå til innhold

Hva slags hund har/ønsker du å eie

Ranger emnet


200sx4ever

Anbefalte innlegg

jeg og vurderer sterkt en staffordshire bull terrier, men er litt skeptisk enda... Hørt om mange som har et sterkt hat forhold til andre hunder og jeg er ikke så keen på å plukke pelsdotter ut av kjeften på bikkja mi etter en tur... Kanskje dette kan løses med god sosialisering, men jeg er fortsatt litt skeptisk. Hadde det ikke vært for dette hadde jeg hatt en i sofaen ved siden av meg nå for lengst.

 

Det har du ganske god grunn til egentlig. Er ikke mye som skal til for å trigge disse hundene. Selvfølgelig er det forksjell på alle hunder. Men av hva søstra mi hadde lest og erfart gjennom venninner av seg som har disse hundene, valgte hun noe annet.

 

Har selv hatt Boxer i 7 år, og er ikke alltid like kult å gå tur med. De tror de eier veien og alt som beveger seg på den. Utrolig snille mot mennesker og barn osv, men et helvete å ha med å gjøre med andre hunderaser, spesielt de som bjeffer.

 

Men trådstarter nevnte noe med å holde igjen bikkja uten at den går tur med deg. Greit at Staffordshire Bull Terrier er en mindre hunderase, men den er mye mere muskuløs. Samme som med Boxer. Greit at de er "mindre", men tenk også på at sikkert 70-80% er muskelmasse (uten å ha sjekket dette helt opp). Dama mi klarte ikke å holde igjen bikkja jeg hadde.

 

Men for all del, liker hundene, staffordshire og boxer.

 

Legger ved et par bilder av hun jeg hadde.

 

KIF_1683.jpg

 

KIF_1682.jpg

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det har du ganske god grunn til egentlig. Er ikke mye som skal til for å trigge disse hundene. Selvfølgelig er det forksjell på alle hunder. Men av hva søstra mi hadde lest og erfart gjennom venninner av seg som har disse hundene, valgte hun noe annet.

 

Har selv hatt Boxer i 7 år, og er ikke alltid like kult å gå tur med. De tror de eier veien og alt som beveger seg på den. Utrolig snille mot mennesker og barn osv, men et helvete å ha med å gjøre med andre hunderaser, spesielt de som bjeffer.

 

Men trådstarter nevnte noe med å holde igjen bikkja uten at den går tur med deg. Greit at Staffordshire Bull Terrier er en mindre hunderase, men den er mye mere muskuløs. Samme som med Boxer. Greit at de er "mindre", men tenk også på at sikkert 70-80% er muskelmasse (uten å ha sjekket dette helt opp). Dama mi klarte ikke å holde igjen bikkja jeg hadde.

 

Men for all del, liker hundene, staffordshire og boxer.

 

Legger ved et par bilder av hun jeg hadde.

 

KIF_1683.jpg

 

KIF_1682.jpg

 

hvis du mener at det er problem å holde 14 til 17 kg hund med bein kortere en underarmen min tror jeg ikke du helt har peil, boksere kan veie oppimot 25kg å sikkert mer. men ei staff tispe ligger på rundt 14kg. jeg har vært hos fler opptrettere å har ikke sett ei mine til aggresivitet uten hva som er vanlig hos valper som skal tøffe seg.

 

i familien har vi rottwailer, labrador, newfondlender, basset å fuglehund. klarer du å oppdra beikja de er det ikke no problem å få en snill hund.

 

skal du kjøpe hund mener jeg at du skal ha gjort mye forarbeid å ikke bare ta den første og beste eller den billigste. en må se an hvem som selger hundene og hvordan de har det der de er som valper. ellers kan du ende opp med en problem hund.

 

det ligger like mye forarbeid før valpene er født som etter de har kommet til verden å du skal stifte bekjenskap med den.

 

å så har det litt med alderen på vedkommende som skal ha bikje å.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er en video snutt om rasen. jeg er klar over at denne rasen har blitt brukt til mye annet en familie hunder. å kan ha agresiv atferd, men det har shæfer, rotwailer, bokser, labrador så si alle som blir misshandlet eller trent til å være det.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER hunder og de UDUGLIGE eierne som ikke gidder/kan ta opp dritten etter bikkja si!!!!!:knock: :deng :boxing angry2 :fucku: Så en eller annen stakkar TRÅKKER midt i dritten...hendt meg for 2 uker siden.....og jeg var 2 cm unna idag!

 

 

bikkjer skulle vært utrydda, Konklusjon! sikt på dem med bilen!:tannløs:

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt til å skaffe en Siberian husky eller en Alaskan Malamute om et par år. Elsker utseendet, men hører de er noe skit å oppdra.

 

ja de er litt egenrådige, men med tolmodighet å kunskap lar det seg gjør, en fordel med denne rasen er masse mosjon da dette hjelper til med at den er roligere å ikke blir så stresset å ernærgisk.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møt Domino, snart 11 år gammel og sta som et esel! Trives best nedsnødd på plena og kan forskjell på høyre og venstre. Fungerer dårlig som vakthund da han sjeldent bjeffer og helst vil være kompis med alle og enhver.

 

Heldigvis kjenner man ikke ånden over internett. Det lukter til tider mindre godt

IMG_4842.JPG

 

Fikk besøk av en annen valp for en stund siden:

IMG_3765.JPG

 

Domino har ikke det man kan kalle en ergonomisk sovestilling

bilde%20059.jpg

 

Bilde%20018.jpg

 

Bilde%20009.jpg

 

Domino er en aktiv hund og liker basketballen sin veldig godt (vi som bor her liker den ikke, da han av og til får godt tak på den og kaster den rundt)

bilde%20078.jpg

 

bilde%20029.jpg

 

Domino er også en sofistikert hund. Han ligger ofte med forlabbene i kryss og følger med på de som ser på tv

 

domino06.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER hunder og de UDUGLIGE eierne som ikke gidder/kan ta opp dritten etter bikkja si!!!!!:knock: :deng :boxing angry2 :fucku: Så en eller annen stakkar TRÅKKER midt i dritten...hendt meg for 2 uker siden.....og jeg var 2 cm unna idag!

 

 

bikkjer skulle vært utrydda, Konklusjon! sikt på dem med bilen!:tannløs:

 

kunne ikke sagt meg mer enig, men syntes det er eierene som ikke rydder opp etter seg som skulle fått sprøyta ikke hunden. er ikke dens skyld at eieren ikke gidder.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne ikke sagt meg mer enig, men syntes det er eierene som ikke rydder opp etter seg som skulle fått sprøyta ikke hunden. er ikke dens skyld at eieren ikke gidder.

 

sant det, men blir irritert på begge 2, for bikkja driter....og eiern gir faen....noen som har ferska noen her?:ex_machin :chairshot

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det, men blir irritert på begge 2, for bikkja driter....og eiern gir faen....noen som har ferska noen her?:ex_machin :chairshot

 

de værste er som regel gamle damer som ikke orker å bøye seg, å turister som ikke bor i byn der selv. men syntes ikke du kan hate bikja for det. hvis du generelt ikke liker hunder er det jo greit men for at den driter er vel litt dumt, bikja må jo drite akkurat som oss hehe.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de værste er som regel gamle damer som ikke orker å bøye seg, å turister som ikke bor i byn der selv. men syntes ikke du kan hate bikja for det. hvis du generelt ikke liker hunder er det jo greit men for at den driter er vel litt dumt, bikja må jo drite akkurat som oss hehe.

 

Vel, vi menesker går på dass! ser sjelden gamle damer med bikje, turister går det ikke tusner av gjennom bolifelt. Men det går mange UDUGLIE:tannløs: norske landsmenn med familie og unger! Å det er vel ingen som liker å få bæsj på skoa, eller gå i en gate hvor dritten ligger stødd som på en søppeldylling....overalt?

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du mener at det er problem å holde 14 til 17 kg hund med bein kortere en underarmen min tror jeg ikke du helt har peil, boksere kan veie oppimot 25kg å sikkert mer. men ei staff tispe ligger på rundt 14kg. jeg har vært hos fler opptrettere å har ikke sett ei mine til aggresivitet uten hva som er vanlig hos valper som skal tøffe seg.

 

i familien har vi rottwailer, labrador, newfondlender, basset å fuglehund. klarer du å oppdra beikja de er det ikke no problem å få en snill hund.

 

skal du kjøpe hund mener jeg at du skal ha gjort mye forarbeid å ikke bare ta den første og beste eller den billigste. en må se an hvem som selger hundene og hvordan de har det der de er som valper. ellers kan du ende opp med en problem hund.

 

det ligger like mye forarbeid før valpene er født som etter de har kommet til verden å du skal stifte bekjenskap med den.

 

å så har det litt med alderen på vedkommende som skal ha bikje å.

 

Kan starte med å gi deg en link.

Staffordshire Bull Terrier - Wikipedia, the free encyclopedia

 

Trenger sikkert ikke å oversette for deg. Kortere bein og kraftig hund er ikke som en stor hund med lange bein. Tyngdepunktet ligger så tett mot bakken at det er ikke alltid bare å holde igjen for hvem som helst.

 

Å begynne med å si at jeg ikke har peil er lavmål. Hvorfor går du til "personangrep" da jeg forteller fakta?

 

Selvfølgelig kommer det alltid ann på hvordan man oppdrar en hund. Men enkelte ting kan man bare ikke endre på. Det finnes hunder som legger seg flat for alle hunder, og det finnes hunder som ikke lar seg pirke på nesa. Selv hadde jeg det sistnevnte, noe som ikke alltid var like morro. Men igjen, min ble angrepet av Schaefer som liten (9 uker) og tror det gjorde mye med sinnet mot andre hunder. Men mot mennesker var hun utrolig snill. Var vel totaltsett et par glefsinger som liten da hun ikke fikk vilja si.

 

Det sies at Boxertisper skal veie ca. 25kg ved ustilling. 30kg med hannhunder. Var det jeg fikk høre av oppdretteren vi henta våres fra. Min hund veide rundt 32kg og var stor for å være ei tispe.

 

For all del, ikke handle hundefor på Rimi, Prix og andre lavpriskjeder. Kun det beste er godt nok ;)

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de værste er som regel gamle damer som ikke orker å bøye seg, å turister som ikke bor i byn der selv. men syntes ikke du kan hate bikja for det. hvis du generelt ikke liker hunder er det jo greit men for at den driter er vel litt dumt, bikja må jo drite akkurat som oss hehe.

 

Det har jo mye med oppdragelse å gjøre også. Vår hund driter kun på gress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår