Gå til innhold

Forgasser og innsprøytning. Lik motor?

Ranger emnet


Cabgrab

Anbefalte innlegg

Hei på dere.

Jeg kjøpte en '89 cab 1.6 forgasser for noen mnd siden der motoren sa takk for seg like etter. Jeg har en motor stående i en mk2. Men dette er en 1.8 monopoint eller hva den heter. Vil denne motoren passe i cab-en? Er det mulighet for å sette forgasseren over på den nye for å unngå ombygging til innsprøytning?

 

Har skaffet meg hjelp til motorbytte til helgen så det haster litt med svar.

 

På forhånd takk.

 

Mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kan vere forskjell er hvordan kjølevannet sirkulere i innsuget. Hvis den gamle motoren har dobbel gasser(vill tro den har det) sku dette ikke være noe problem. Sjekk om begge toppene har kanal til kjølevsken på innsug siden, har de det så vill de gå omhverandre.:)

 

Skjønte du hva jeg mener her?

Det umulige tar bare litt lenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har gasser, det er jeg sikker på.

 

Da er det ikke orginalmotoren, eller ev har tidligere eier kaste innsprøytningen og satt på gasser. Ingen VW med kat er levert med gasser

 

passer vel ikke i denne tråden men hva menes med g60 motor?

 

G60 motoren er en 8v motor med basis i vanlig 1,8L 8v, men med sodium fylte ventiler, andre råder, stempler, innsprøytning og overladet med en spiralkompressor, kalt G60. G for formen på spiralene og 60 for kammerdybden i mm. Flytter 646cc/rpm

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kan vere forskjell er hvordan kjølevannet sirkulere i innsuget. Hvis den gamle motoren har dobbel gasser(vill tro den har det) sku dette ikke være noe problem. Sjekk om begge toppene har kanal til kjølevsken på innsug siden, har de det så vill de gå omhverandre.:)

 

Skjønte du hva jeg mener her?

Motoren har en? forgasser, 2e2. Har hatt mange av disse gasserene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm....hiv over innsuget også du.

I verste fall må du ta med toppen, men den er vel sikkert ødelagt?

Gasser med innsug går altså rett over på den andre motoren?

 

Da er det ikke orginalmotoren, eller ev har tidligere eier kaste innsprøytningen og satt på gasser. Ingen VW med kat er levert med gasser

OK. Vet at motoren har vært skiftet før. Men det står 1.6 i vognkortet og visste ikke at den kom med innsprøytning? Det er katalysator på bilen også så ikke vet jeg.

 

 

Men, er det noen som vet om drivakslingene passer rett på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å bygge om til 1800 monopoint jeg da. Trodde jeg hadde deadline i morgen men har heldigvis verkstedet hele helgen.

 

Noen som vet hvor mye av ledningsnettet som må flyttes? Eventuelt om sikringsboks og lignende må flyttes over?

 

Hvor stor er sjangsen for at eksosen passer?

 

Skal se om jeg husker kameraet så jeg får lagt ut bilder om det er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var den nye motoren satt i. Men lurer litt på dette med ledningsnettet.

Det er jo ikke halvparten av kontaktene som passer noe sted i motorrommet. Er det hvirkelig så mye forskjell på disse motorene?

 

Det viser seg også at det nye og det gamle ledningsnattet ikke går overens. Altså, tenkte ikke på at jeg måtte bytte alt så byttet bare ledningnettet til motoren og "hjernen".

Finnes det noen overganger fra "gammel" til ny kontakt? Selger Møller noe slikt? Problemet er at de gamle ikke passer i den nye sikringsboksen.

 

Håper på raskt svar da jeg skal i verkstedet igjen i morgen. Må bli ferdig med den snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Hey.. var de nåken lure skruer som satt på manifoilen.. har ikkje fått den av enda:S

Er det innsugsmanifolden du skal ha av?

Det er seks (6) skruer som holder manifolden. Det er umbrako i størrelse 6 eller 7 mm, husker ikke i farten. Kan være vanskelig å finne om du ikke vet hvor de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår