Gå til innhold

Guide til bytte av drivknute / ytre drivledd på Passat 3B 97-00 / Audi A4 97-00

Ranger emnet


Daniel M. Warmedal

Anbefalte innlegg

Ikke dumt! :p

 

Ryk i stup å eittj va rætt ord å bruk ja!

Syns itj æ har gjort ainnja einnj å bytt forstillingsdeli sia æ kjøpt passelat`n.. å no må æ t ijæn..bægge øvre, på bægge sian + styrkul å bremsslanga :fire:

Bytta bægge nedre på ei sie fer ei mnd sia..turbo før sommern..

 

Veinte speint på ka det næste bli damndamn

 

Hehe, angrer ikke på at jeg bytta til BMW akkurat :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Unnskyld at jeg legger meg i men,når jeg har byttet drivknute har jeg bare lösnet bakre nedre arm og trykkt ned den.Så har jeg vridd navet uten hjul inn i framkant mot motorn , trykkt inn drivakseln i girboksen,og da kan du vippe ut drivakselen fra navet uten problem.Lett og smidig uten å lösne en masse greier i demper og diverse.

Lykke til :-)

V6 tdi 4M

Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
har kjøpt meg en vw passat og lurer på hvor ofte man må bytte drivknutene? sånn ca

 

Byttet mine mellom 170 000 og 200 000, men før den tid hadde jeg byttet mansjetter samt renset og smurt opp drivknutene. Begge mansjettene hadde sprukket og støv/sand hadde trengt inn.

 

Jeg brukte ikke fremgangsmåten som er beskrevet i første post. Det er ikke nødvendig å løsne bremseskiver eller dempere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har laget en how to med bilder under DIY Audi. Denne kan gjerne hjelpe deg. Er ikke lik innfestning av fjærbeinet men resten av jobben er mye den samme.

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/276846-guide-skifte-drivknute-drivknutemansjett-div-vag.html#post2820792

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår